Daugeliu atvejų automobilių elektronika vairuotojams yra tarsi neįveikiamas kliūčių ruožas, kuriame saviveikla yra gerokai apribota. Tačiau kartais užtenka įdėti labai nedaug pastangų, kad automobilis neprarastų savo vertės.

„Kitas vizitas į servisą – po 20 000 km“, – tokį ar panašų įspėjimą mato naujesnių automobilių vairuotojai. Atsižvelgiant į tai, kad vidutiniškai vairuotojai per metus nuvažiuoja 12 000 km, automobilių servise lankomasi maždaug kartą per du metus. Tad stabdžiai, ratai, šviesos ir filtrai per šį laiką reikalaus papildomo dėmesio.

„Daug besidėvinčių dalių turi būti pakeičiama anksčiau“, – įspėja TUV SUD atstovas Eberhardas Langas.

Nors modernių automobilių vairuotojai yra įspėjami kompiuterio apie stabdžių skysčio trūkumą ar nusidėvėjusias stabdžių trinkeles, net ir jie neturėtų aklai pasitikėti elektronikos pateikiama informacija. Kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti apie automobilio veikimo pagrindus. Nors daugumą serviso darbų geriau palikti specialistams, žvilgtelėjimas į mašinos naudotojo instrukciją gali sutaupyti pinigų.

„Kai kurie paprasti dalykai gali padėti išlaikyti automobilio vertę“, – aiškina E. Langas.

Vokietijos organizacijos TUV SUD ekspertai pateikia penkis patarimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti kiekvienas atsakingas vairuotojas.

1. Žibintų lemputės. Automobilių savininkai gali pakeisti praktiškai visas lemputes. Tiesa, nors tai neretai ir būna laiko reikalaujantis užsiėmimas, visgi tokiu būdu galite išties sutaupyti. Maža to, ne visi meistrai nori „terliotis“ su šia užduotimi. Patariama, kad savarankiškai lemputes pasikeitę vairuotojai vėliau servise sureguliuotų žibintų švietimo kampą. Įspėjimas: niekada patys nekeiskite ksenoninių lempučių – tai pavojinga, nes jų uždegimui būtina labai aukšta įtampa.

2. Poliravimas. Jeigu aptikote nedidelių dažų pažeidimo vietų – panaikinkite jas anksčiau nei čia atsiras rūdys. Problemą gali pašalinti namų sąlygomis naudojami poliruokliai. Vis dėlto nesitikėkite, kad tai padės 100 proc. – dažniausiai nuo rūdžių padės tik šioje srityje besispecializuojantys meistrai.

3. Valymas. Užsukti į plovyklą nepakanka – yra daug dalių, kurias reikia atskirai valyti. Pavyzdžiui, vairuotojai, kurie reguliariai rūpinasi dugno ar važiuoklės komponentų švara, apsisaugo nuo korozijos ir taip pagerina automobilio išliekamąją vertę. Juk priekabūs pirkėjai vertina ne tik variklio ar kėbulo būklę.

4. Sutepimas. Automobilių savininkai, sutepus durų ar variklio dangčio lankstus, turėtų greitai pastebėti rezultatus. Atidarymas tampa lengvesnis, dingsta girgždesys. Be to, reguliarus lankstų sutepimas prailgina jų tarnavimo laiką.

5. Nekiškite nagų. Paprasta taisyklė – visus su saugumu susijusius komponentus palikite profesionalų priežiūrai. Į šią kategoriją galima įtraukti stabdžius, valdymo sistemą, pakabą ir elektroniką. „Šiems komponentams reikia specialios priežiūros. Neturint reikiamos kvalifikacijos geriau palikti remonto darbus servisui“, – įspėja TUV SUD ekspertas.

Itin svarbus patarimas – reguliariai atlikti techninius aptarnavimus, t.y. kaip nurodo gamintojas. Tai tikrai atsipirks tuomet, kai norėsite automobilį pardavinėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)