Rengiant šį tekstą ilgametę patirtį turintys akumuliatorių pardavėjai 4R patikino, kad akumuliatoriaus ilgaamžiškumas ir patikimas veikimas labiausiai priklauso nuo automobilio techninės būklės ir... vairuotojo sąžiningumo. Nebent esate vienas iš labai nedaugelio nelaimingųjų, kurie įsigijo neaiškios kilmės ar netinkamai sandėliuotą gaminį. Bet tokių, kaip rodo patikimi duomenys, pasitaiko vienetai.

Šiame tekste daugiau dėmesio skirsime patarimams, kaip sukurti tinkamas sąlygas, kad dėl akumuliatoriaus turėtumėte kuo mažiau rūpesčių.

● Jei automobilį pirkote naudotą, nebūkite tikri, kad jame yra toks akumuliatorius, koks buvo sumontuotas gamykloje. Nesąžiningi pardavėjai parduodamų automobilių akumuliatorius sukeičia ir įdeda netinkamos talpos akumuliatorių.

● Patikrinti, koks iš tikrųjų tinka jūsų automobiliui, nesunkiai galite daugelyje akumuliatorių gamintojų interneto svetainių. Nenustebkite, kai jums bus pasiūlytas tam tikras asortimento diapazonas, sakykim, nuo 74 iki 80 Ah talpos. Įvertinant mūsų šaltas žiemas, patartina rinktis kuo galingesnį akumuliatorių, tačiau ne pernelyg, kad nebūtų apkraunamas generatorius (didinantis ir degalų sąnaudas).

● Ne veltui techninių apžiūrų darbuotojai klibina akumuliatorių žiūrėdami, ar jis tvirtai įdėtas, ar jo gnybtai tvirtai pritvirtinti. Dėl susidarančių dujų virš akumuliatoriaus ir kibirkšties dėl nepritvirtinto gnybto akumuliatorius gali sprogti!

● Meistrai pastebi, kad vos tik sustreikuoja automobilio užvedimas, užsipuolamas „pavargęs“ akumuliatorius, tačiau dažniausiai būna kalti kiti agregatai. Tikro akumuliatorių gamybos broko pardavėjai pastebi labai mažai, jis dažniausiai pamatomas pirmais krovimo ciklais.

● Niekada negalima leisti akumuliatoriui visiškai išsikrauti. Dėl to ant akumuliatorių plokštelių susidaro švino sulfato darinių, kurie sumažina naudojimo laiką.

● Kad ir kaip norėtų akumuliatoriams garantijas teikiantys pardavėjai, į servisą matuoti generatoriaus ir starterio įtampų automobilio tikriausiai nevarysite. Vis dėlto pirmoji turėtų būti maždaug 13,7–14,5 voltų, o užvedimo sistemoje ne mažesnė nei 11 voltų.

● Akumuliatoriuose teliūškuojantis skystis – rūgštus elektrolitas (greitai išdeginantis skyles drabužiuose). Eksploatuojant karštomis sąlygomis galimas jo nugaravimas. Tačiau parduotuvių lentynose neskubėkite pirkti elektrolito – tikriausiai pakaks distiliuoto vandens (žinoma, jei jis išgaravo, o ne išbėgo dėl mechaninio dėžės pažeidimo). Po papildymo dera matuokliu (kad ir kelis litus kainuojančiu) pamatuoti elektrolito tankį (jis turi būti ne mažesnis nei 120 g/cm3).

● Būtina stebėti, ar esant garantiniam terminui netamsėja akumuliatoriaus elektrolitas. Šis požymis rodo, kad akumuliatorius yra perkraunamas arba vyksta dalinės jo iškrovos, dėl ko suyra akumuliatoriaus plokštelės.

● Akumuliatorius turi būti švarus ir sausas, o ventiliacijos angos neturi būti užsikišusios, kad akumuliatorius galėtų „kvėpuoti“.

● Jei važinėjama trumpus atstumus ir akumuliatorius negali būti visiškai įkrautas, bent kartą per pusmetį jį įkraukite stacionariu krovikliu. Tiesa, išsikrovusio akumuliatoriaus negalima krauti per ilgai. Elektrolitas gali pasiekti didesnę nei 45 laipsnių temperatūrą ir užvirti – vėlgi perkais ir praras savo talpą.

● Nedirbančio automobilio elektros energijos tinkle akumuliatoriaus naudojimas neturi būti didesnis kaip 0,04 ampero. Tačiau dažno automobilio signalizacija smarkiai padidina neužvesto automobilio akumuliatoriaus energijos naudojimą, tad tokių automobilių akumuliatoriai bus tinkami trumpiau. Prieš ilgesnį automobilio stovėjimo laiką (kelias savaites), akumuliatorių nuo prijungimo laidų tikslinga atjungti.

● Įkrautą akumuliatorių galima laikyti net ir esant minus 30 laipsnių temperatūrai, tačiau saugiau – šildomoje patalpoje. Išsikrovęs akumuliatorius gali užšalti ir esant minus 5 laipsnių temperatūrai bei nepataisomai sugadintas. Mat išsikrovusio akumuliatoriaus elektrolito tankis tampa artimas vandeniui.

● Dyzeliniame variklyje akumuliatorius dirba sunkiau, palyginti su benzininiu varikliu. Dyzelinio variklio užvedimo metu naudojama daugiau energijos, kadangi tokiam varikliui reikalinga kur kas aukštesnė paleidimo srovė, o nuolatinis jo darbas prasideda po 5–10 sekundžių (senesnių variklių), o benzininių variklių – po 1–2 sek.

● Nors tai jau kita tema, žiemą sustingusį variklį akumuliatoriui padeda išjudinti mažesnio klampumo (turinti daugiau sintetikos) kokybiška alyva.

● Stebuklingų ir „neužmušamų“ akumuliatorių nebūna. Jei net ir, rodos, kokybiški akumuliatoriai sugenda vos pasibaigus garantiniam terminui, tikrai kažką darote ne taip. Jei automobilis tikrai nepriekaištingai techniškai tvarkingas, nepamirškite jo žiemą normaliai eksploatuoti ir, svarbiausia, važinėdami trumpus atstumus mieste retkarčiais apsukite ir didesnį ratą užmiestyje. Nuo to bus sveikiau ne tik akumuliatoriui.