„Šį rytą į darbus skubančius vairuotojus sutrikdė neužsivedantys varikliai. Šaltis iškrovė automobilių akumuliatorius ir tai sukėlė daugiausiai problemų didmiesčių vairuotojams, nes dauguma jų automobilius laiko ne garažuose, o namų kiemuose“, – komentuoja „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktorius Gytis Matiukas.

Pasak G. Matiuko, tikėtina, kad į profesionalus kreipėsi tik nedidelė dalis vairuotojų, mat vis dar populiaru ištikus bėdai ieškoti giminių ar kaimynų pagalbos. Vairuotojai prašo vienas kito pasikrauti savo akumuliatorių nuo kito automobilio akumuliatoriaus ar patempti.

„Užšalusio automobilio tempimas kieme gali baigtis eismo įvykiu – šaltą automobilį sunkiau valdyti, sunkiau išlaikyti saugų atstumą nuo kitų transporto priemonių. Registruojame įvykių, kai tempiant automobilius kiemuose apgadinami keli šalia stovintys automobiliai“, – pabrėžia G. Matiukas.

Specialistai atkreipia dėmesį, jog esant šaltiems orams būtina papildoma automobilio priežiūra, o jį užvedant padeda keletas praktinių gudrybių:

- Akumuliatorius yra jautriausia šalčiui automobilio dalis, ypač, jei jo eksploatavimo laikas eina į pabaigą. Akumuliatorių reikėtų keisti kas tris metus, o įsigyjant naują prietaisą vertėtų investuoti į aukštesnės kokybės gaminį.
- Akumuliatorius išeikvos mažiau energijos, jei prieš pasukant degimo raktelį įminsite sankabos pedalą.
- Šalčių metu nelaikykite automobilio kuro bako pustuščio, nes jame kondensuojasi drėgmė ir gali užšalti kuro padavimo sistema. Taip atsitikus automobilį tenka transportuoti į šildomas patalpas ir geriausiu atveju gaišti laiką laukiant, kol sistema atšils.
- Svarbu prieš šaltąjį sezoną pasikeisti tepalus, net jei dar ir neatėjęs jų keitimo laikas. Naujuose tepaluose nebus prisikaupę įvairiausių nuosėdų, vandens kondensato, dilimo produktų, todėl ir didesnio šalčio metu jie geriau tarnaus. Jei gamintojas numato galimybę naudoti tam tikro klampumo diapazono tepalus, žiemą rekomenduojama pilti mažiau klampius sintetinius ar pusiau sintetinius tepalus.