Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) dėstytojas Saugirdas Pukalskas apskritai laikosi griežtos nuomonės – jeigu neturi pinigų autorizuotam servisui, apskritai nereikėtų pirkti automobilio.

Pasimokė bent du sykius

„Neseniai man perdegė automobilio žibinto lemputė, tačiau nerasdamas laiko ją pakeisti porą savaičių važinėjau su perdegusia, kol vieną dieną pastebėjau, kad lemputės lizdas yra šiek tiek pasilydęs. Taigi nuvykau į servisą tikėdamasis, kad ten pakeis ir jį, ir lemputę, tačiau ten išgirdau, jog jeigu lizdas pasilydė, reikės keisti visą žibintą, kuris kainuoja 250 Lt“, - DELFI pasakojo Saulius, važinėjantis 2002-ųjų gamybos „Nissan Primera“.

Kadangi skirtingi žibintai šviestų nevienodai, teko keisti ir antrąjį. Už darbą ir žibintus pasiderėjęs vilnietis paklojo 580 Lt.

„Taigi, jeigu laiku būčiau pakeitęs lemputę, kuri kainuoja 12 Lt, nebūtų reikėję tokių išlaidų“, - konstatavo jis.

„Protingi žmonės man anksčiau patarė abi lemputes keisti kartu, tačiau tai yra pakankamai nepatogu, nes neturiu garažo, dažnai tai reikia daryti tamsoje, todėl taip ir nepasimokiau, vis tiek lemputę keisdavau tik tada, kai ji perdegdavo“, - apgailestavo pašnekovas.

Kita vertus, jis piktinasi ir Lietuvos autoservisų požiūriu į smulkius gedimus.

„Beje, kažkada skambinau į vieną gerai žinomą servisą manydamas, kad sumokėsiu, bet šitą nemalonų darbą tegul padaro profesionalai, tačiau buvau išjuoktas, kad negi aš ne vyras, kad negaliu pats lemputės pasikeisti“, - dėstė vilnietis.

Beje, Saulius prisimena, kad tai jau ne pirmas toks atvejis.

„Priekinio rato ventilis šiek tiek praleisdavo orą, aš jį vis papumpuodavau, žinoma, vairuoti nebuvo labai patogu, bet taip ir pravažinėjau visą vasarą. Vis galvojau, kad nudėvėsiu padangas ir pirksiu naujas. Bet paaiškėjo, kad dėl to, jog mašina nuolat buvo pakrypusi, sugedo vairo traukės ir stabilizatoriai“, - pasakojo pašnekovas.

Šis gedimas jam kainavo 300 Lt.


Gali tekti sumokėti ir gyvybe

„Kalbant apie automobilius, galiu pasakyti, kad viską visada reikia daryti laiku“, - pabrėžė autoservise ne vienerius metus dirbantis vilnietis Tadas.

Pavyzdžiui, laiku nepakeitus variklio tepalo, o tai reikia daryti kas 10-15 tūkst. kilometrų, gali sugesti variklio turbina, kurios kaina prasideda nuo 600 Lt neskaičiuojant meistro darbo.

„Jeigu vairuotojas laiku nepakeis stabdžių kaladėlių, gali užsikirsti stabdžiai ir įvykti avarija. Dažnai žmonės nekreipia dėmesio į bildančius pakabos šarnyrus ir ilgai taip važinėja. Jie nežino, kuo rizikuoja. Labai dažnai būna, posūkyje jie tiesiog išsimauna, ratas susiskersuoja ir automobilis tampa nevaldomas. Tas pats galioja ir vairo traukių šarnyrams. Įvykus tokiai avarijai galima labai nukentėti ir sužeisti kitus“, - dėstė specialistas.

Gaili pinigų automobilio priežiūrai

„Šiaip jau automobilis visada turi būti techniškai prižiūrėtas ir tvarkingas, nes bet koks, kad ir mažiausias gedimas gali nulemti didesnį. Galų gale jis gali lemti ir eismo įvykį. Todėl automobilį reikėtų periodiškai prižiūrėti. Žinoma, tai daryti pačiam yra pakankamai sudėtinga, nes automobilyje yra nemažai įvairiausių sistemų ir galimų gedimų“, - panašiai kalbėjo ir VGTU Automobilių katedros vedėjas S. Pukalskas.

Jo nuomone, tai geriausiai gali padaryti techninės priežiūros centrai ir, žinoma, jeigu jie yra autorizuoti, būtų dar geresnis pasirinkimas, nes jie turi visą reikiamą informaciją apie konkretų automobilio modelį.

Kita vertus, dažnai žmonės galvoja, kad aptarnauti automobilį autorizuotuose centruose yra brangu.

„Tačiau jeigu automobilį aptarnaujame tam tikruose centruose, smulkūs remontai padaromi laiku ir taip užbėgama įvykiams už akių. Tai taip pat yra įvykių prevencija“, - sakė pašnekovas.

„Esame mėgėjai paverkti, kad neturime pinigų, todėl negalime važiuoti į autorizuotus autoservisus. Tačiau jeigu sugebame nusipirkti automobilį, pilti į jį degalus, kurie tikrai kainuoja pasakiškus pinigus, nežinau, ar galima kalbėti, kad negalime sau leisti nuvažiuoti į autorizuotą techninės priežiūros stotį bent kartą per metus“, - dėstė jis.

Jis turi griežtą atsaką tiems, kurie sako, kad ir taip visus pinigus išleidžia degalams: „Gal tada apskritai nereikėtų pirkti automobilio. Kai kurie automobiliai tikrai atrodo pakankamai apgailėtinai. Vien jau pagal išmetamųjų dujų taršą matyti, kad jų būklė yra vargana“.

Pasak specialisto, lietuviai vairuotojai klaidingai mano, kad prižiūrėti automobilį reiškia tik laiku pakeisti alyvą ir filtrus. Tačiau yra daug daugiau darbų: ir stabdžių, ir aušinimo skysčių keitimas.

„Taip pat svarbu keisti salono filtrą, nes jeigu jis bus užsiteršęs, salone rasos langai ir tai blogins matomumą“, - pavyzdį pateikė jis.

Paklaustas, ką daryti tokiu atveju kaip Sauliaus, kai autoserviso darbuotojas išjuokia, kad kreipiamasi dėl lemputės keitimo, S. Pukalskas svarstė: „Bent jau anksčiau būdavo, kad kai servisai turėdavo daug darbų, tai dėl vienos lemputės sunku pas juos būdavo įsiprašyti. Tačiau iš tiesų šiuolaikiniame automobilyje būna sudėtinga pakeisti lemputę. Be to, jeigu naujesniame automobilyje blogai įstačius lemputę gali pradėti rodyti klaidą, ją pašalinti galės tik autoserviso darbuotojas“.

Pašnekovo įsitikinimu, elgesį su automobiliu lemia labiau požiūris, o ne pinigų neturėjimas.

„Manau, kad tai yra labiau mentaliteto, o ne lėšų trūkumo klausimas. Juk jeigu perkame automobilį, turime įvertinti, kad jis reikalaus išlaidų ir jos bus ne tik degalams. Toks įsivaizdavimas yra klaidingas, galbūt pas mus dėl to ir yra tiek daug automobilių, nes žmonės neįvertina, kiek kainuoja jo priežiūra“, - pridūrė pašnekovas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (462)