Siekiant apsaugoti variklį nuo teršalų ir prailginti jo eksploataciją, būtina užtikrinti efektyvų ir kokybišką oro filtravimą, sako UAB „Adampolis“ atsarginių dalių pardavimų vadovas Mindaugas Kučinovas. Užsiteršę oro filtrai – pagrindinis nepakankamos variklio priežiūros požymis, lemiantis sumažėjusį variklio darbo našumą ir padidėjusias degalų sąnaudos.

Keisti filtrus – bent kelis kartus per metus

Variklio ilgaamžiškumas priklauso nuo patenkančių teršalų kiekio. Tarkim, 480 AG varikliui sugadinti pakanka tik pusės kilogramo dulkių. Priešingai nei žmogaus organizmas, turintis įvairias filtravimo sistemas, oro filtras yra vienintelė variklio apsauga nuo dulkių.

Tuo pačiu filtrų specialistas primena, kad filtras irgi nėra amžinas: palaipsniui šalinant teršalus, filtras kemšasi, variklio galia mažėja, degalų sąnaudos išauga, todėl rekomenduojama sekti savo oro filtro naudojimo trukmės indikatoriaus parodymus.

Pasak UAB „Adampolis“ atstovo, priklausomai nuo transporto priemonės, oro filtrą reikia keisti bent kelis kartus per metus.

„Sunkvežimiams ir autobusams oro filtrus keisti reikėtų bent du, statybinei ir žemės ūkio technikai – ir 3 kartus per metus. Kiekvienas atvejis yra individualus, bet keisti reikia tikrai ne tada, kai filtras jau yra purvinas ir pajuodęs“, – teigia Mindaugas Kučinovas.

Skirtingoms sąlygoms – skirtingi filtrai

„Arčiau jūros rečiau pasitaiko didelės dulkių koncentracijos, tačiau čia drėgnas oras prisodrintas druska. Tuo tarpu statybų ir žemės ūkio technika dažnai veikiama ypač didelio dulkių kiekio, todėl skirtingoms darbo sąlygoms reikalingi ir skirtingi oro filtravimo būdai“, – teigia UAB „Adampolis“ atsarginių dalių pardavimų vadovas.

Aplinkoje, kurioje dulkių koncentracija maža, rekomenduojama naudoti nedidelio pajėgumo oro filtrus, kuriuos sudaro vienos pakopos oro valymo įrenginys. Tuo tarpu didelės dulkių koncentracijos aplinkoje reikalingas galingas oro filtravimas su dviejų pakopų oro valymo įrenginiu, pagrindiniu ir apsauginiu filtravimo elementais.

Taip pat filtrų specialistas atkreipia dėmesį į „Cummins Filtration“ patobulintas oro įsiurbimo sistemas:
- „OptiAir“ oro fltravimo sistema – padidintas oro paėmimo angos dydis, taip sumažinant įsiurbiamo oro srauto pasipriešinimą;
- „Direct Flow-Air“ – oro srauto padavimo sistema, užtikrinanti tiesioginį oro padavimą į variklį, išvengiant įsiurbiamo oro srauto krypties keitimo, kaip yra standartiniuose oro filtrų korpusuose.

Šiuo metu rinkoje vartotojai gali įsigyti įvairių gamintojų filtrų, tiesa, UAB „Adampolis“ jau daugiau nei 10 metų bendradarbiauja su amerikiečių kompanija „Cummins Filtration” gaminančia „Fleetguard“ filtrus, ne tik „MAN“, bet ir kitiems vilkikams.