VĮ „Regitra“ duomenys rodo, kad Vokietija naudotų automobilių pardavėjams Lietuvoje yra neišsemiamas šaltinis. Daugumos naudotų lengvųjų automobilių, pernai šalyje pirmąkart įregistruotų nuolatine registracija, ankstesnės registracijos šalis buvo būtent Vokietija (62 989 automobilių). Šis skaičius yra triskart didesnis už antroje vietoje likusią Prancūziją (20 033).

Tad galima neabejoti, kad tik laiko klausimas, kada Lietuvos automobilių turgus pasieks „skenduoliai“ iš Vokietijos. Vokiečiai ilgai nedels norėdami atsikratyti po vandeniu pabuvojusių mašinų, o naudotų automobilių pardavėjai jau gali ruoštis remonto darbams. Tiesa, nors skendusio automobilio defektus išoriškai sunku įžvelgti, dažniausiai jie turi užslėptų bėdų.

Skendusį automobilį turėjęs vilnietis Aloyzas pasakojo, kad problemos atsirasdavo iš niekur – taip pat mistiškai jos ir išsispręsdavo.

„Automobilis „Ford Escort“ buvo atvežtas iš Prancūzijos. Nors nebuvau didelis fordų mėgėjas, bet kaina buvo labai gerai – tai pagalvojau, kodėl gi ne”, - pasakojo vyras.

Tik po kurio laiko išaiškėjo, kodėl ankstesnis automobilio savininkas sutiko su savo turtu atsiveikinti taip pigiai ir lengvai.

„Būdavo, važiuoji, o jis lyg niekur nieko užgesta ir sustoja. Kvieti meistrus, jie žiūri, krapštosi ir nieko neranda. Pastovi automobilis tris dienas ir vėl užsiveda“, – patirtimi su DELFI dalijosi Aloyzas.

Ano jo, po nuolatinių skambučių meistrai diagnozavo ligą – „skenduolis”.

„Klausiu: kas, kas? Sako: greičiausiai skendęs kažkur, tai ir durniuoja. Jei noriu važiuoti be problemų, tai reikėtų keisti visą elektroniką... Ačiū, to jau atsikandau, daugiau niekada gyvenime tokio nepirkčiau”, - dėstė vyras.

Smarvę sunku išnaikinti

Nuotraukose iš potvynio siaubiamų zonų galima išvysti ir automobilių, kurie vandenyje paskendę iki pat langų ar net iki stogo. ADAC specialistai aiškina, kokios yra tokių mašinų perspektyvos ir ko gali tikėtis jas įsigiję pirkėjai.

„Jeigu vanduo pasiekė prietaisų skydelį, automobilis beveik visada yra visiškai sugadintas, – sako Hubertas Paulusas iš automobilių klubo ADAC technikos centro Landsberge. – Tokiu atveju didžioji dalis mašinos elektronikos atsiduria po vandeniu, o tai reiškia, kad reikia milžiniškų išlaidų, norint tokį automobilį suremontuoti“.

Jeigu automobilis vandenyje paniręs iki pusės, jo remonto išlaidos paprastai viršija jo vertę. Tokiu atveju remonto išlaidas arba atkuriamąją vertę kompensuoja tik kasko draudimas, ir tai tik tais atvejais, jeigu nėra kriminalinių ketinimų. Kai kuriais atvejais neapmokama ir dėl grubaus neatsargumo, kai nepaisant didelio potvynio pavojaus transporto priemonė pastatoma vietoje, kur didelė užsėmimo tikimybė, rašo spiegel.de.

Vis dėlto potvynio vanduo automobilio savininkui pridaro problemų ir tada, kai apsemiama tik kojoms skirta erdvė. „Tokiu atveju būtina pilnai nuvalyti stabdžius, nes mes kalbame ne apie švarų vandenį, o apie purviną skystį. Jis susigeria į grindų dangą, taip pat jo prisigeria sėdynės, - sako ADAC technikas H. Paulusas, – o tą smarvę sunku išnaikinti“.

Jokiu būdu nebandyti užvesti variklio

Birželio pradžioje Rytų Europoje prasidėję potvyniai – stichinė nelaimė, nuo kurios neapsaugota ir Lietuva. Praėjusios vasaros liūtys parodė, kad ir mūsų šalyje miestų gatvės gali per labai trumpą laiką virsti upėmis.

Kaip elgtis vairuotojams, kai kyla reali potvynio grėsmė?

Būtinai venkite patvinusių gatvių, ypač tais atvejais, kai tiksliai nežinote, koks ten vandens lygis. Esminė taisyklė skamba taip: jeigu vanduo apsemia ratus, tai jau pavojinga. Ypač tada, jeigu automobilis patvinusiomis gatvėmis važiuoja per greitai. „Tokiu atveju susidaro banga ir vanduo gali patekti į variklio skyrių“, - įspėja H. Paulusas.

Jeigu vanduo pateko į automobilį, gali būti padaryta didelė žala. Svarbiausias patarimas: jokiu būdu neužvedinėkite automobilio, jeigu transporto priemonė apsemta daugiau, nei nurodyta techninėse charakteristikose. Tiesa, sužinoti šią informaciją nėra paprasta, nes lengvieji automobiliai tiesiog nepritaikyti važiavimui per balas.

Kai vanduo užpila variklio oro įsiurbimo angą, variklis gauna hidrosmūgį ir yra sugadinamas. Todėl patariama potvynių zonas apvažiuoti iš toli. Beje, tas pats galioja ir padidinto pravažumo automobiliams, mat jų variklių oro įsiurbimo anga yra ne ką aukščiau nei įprastų automobilių, taigi hidrosmūgio pavojus yra nedaug mažesnis.

Jeigu automobilis stovėjo vandenyje ir buvo užpiltas, atslūgus potvyniui jokiu būdu negalima jo bandyti užvesti. Galbūt vanduo prasiskverbė į tepalo karterį. Net jei variklis užsiveda, neskubėkite džiaugtis. Iš esmės padėti gali tik vienas dalykas – transporto priemonę laiku nuvaryti į sausą vietą ar nugabenti į servisą, kur specialistai jį išsausins ir vėl paruoš naudojimui.

Po praėjusį rudenį po JAV nusiaubusio uragano „Sandy“ DELFI Auto rašė, kaip neapsigauti ir nenusipirkti potvynio apgadinto automobilio. Straipsnį perskaityti galite paspaudę šią nuorodą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (196)