Atsakingai pasirinkti ir teisingai naudoti padangas yra taip pat svarbu, kaip įlipus į automobilį prisisegti saugos diržą. Kadangi kiek žmonių, tiek nuomonių (deja, dažnai klaidingų) pateikiame dažniausiai pasitaikančius mitus apie automobilių padangas ir ekspertų pastabas, į ką vis dėlto reikėtų atkreipti dėmesį.

Kaina atspindi kokybę?

Ne visada. Kylant naujų padangų kainoms, dažnas vairuotojas bando sutaupyti pasirinkdamas naudotas, arba pigesnes, mažiau žinomo gamintojo padangas. Tiesa, jog brangesnėse padangose dažniausiai naudojamos naujausios ir pažangiausios technologijos, nuolatos tobulinama gumos mišinio sudėtis, lengvinamas karkasas. Tačiau tai nereiškia, jog negalima rasti labai aukštos kokybės vidutinės bei ekonominės klasės variantų už prieinamą kainą.

„Dažnai pasitaiko, jog mokestis už garsų padangų gamintojos vardą būna nepateisinamai didelis ir neatspindi kokybės“, - patirtimi dalijasi padangų prekybos įmonės „Egzotika“ vadovas Rokas Lipeikis.

Jo teigimu, pernai vienas garsus padangų gamintojas pristatė rinkai neva naujieną, kurios protektoriaus raštas buvo identiškas 2004 m. išleistam modeliui. Todėl renkantis padangas labai svarbu atsižvelgti ne tik į pavadinimą.

Kas tinka žiemą, tiks ir vasarą?

Netiesa. Nors kelių eismo taisyklės žieminių padangų vasarą naudoti nedraudžia, tokios idėjos vertėtų atsisakyti dėl saugumo ir ekonominių argumentų. Palyginti su vasarinėmis padangomis, žieminių padangų stabdymo kelias vasarą yra gerokai ilgesnis. Taip yra dėl to, kad žieminių padangų gumos mišinys yra minkštesnis negu vasarinių, todėl ant įkaitusio asfalto šios padangos stoja žymiai blogiau, o ir dėvisi daug greičiau. Ekspertai primena, kad ir tai, jog žieminėmis padangomis apautas automobilis naudoja kur kas daugiau degalų, o ES įvedus naujas padangų ženklinimo taisykles tuo gali įsitikinti kiekvienas pirkėjas.

Padangų dydį reikia rinktis pagal uždėtas ant automobilio padangas

Netiesa. Viena dažniausių vairuotojų klaidų – savo nuožiūra išsirinkti padangas, kurios, deja, dažnai neatitinka gamintojų nurodymų. Visi automobilių gamintojai nurodo, kokios padangos yra rekomenduojamos konkrečiam automobilio modeliui, išmatavimai būna nurodyti automobilio techninėje specifikacijoje, lipdukuose ant vairuotojo durelių arba ant kuro bako dangtelio. Netinkamai parinktas padangų apkrovos indeksas ar padangų dydis gali ne tik padidinti kuro sąnaudas ar iškreipti spidometro rodmenis, prisidėti prie greitesnio ir netolygaus padangų dėvėjimo, bet ir pabloginti automobilio valdymą. Netinkamo išmatavimo bei apkrovos padanga turi didesnę tikimybę susprogti, taip sukeldama grėsmė ne tik automobilio vairuotojui ir keleiviams, bet ir aplinkiniams.

Netinkamas oro slėgis padangose – grėsmė saugumui

Tiesa. Tinkamas oro slėgis padangose turi didelę įtaką ne tik ilgaamžiškumui, degalų sąnaudoms, bet ir saugumui. Prieš keletą metų 14-oje ES valstybių atlikus daugiau nei 30 tūkst. lengvųjų automobilių patikrą buvo nustatyta, jog:

• 1/3 vairuotojų ES šalyse nuolatos važinėja su žemesniu nei reikiamas slėgiu padangose (0,5 baro mažiau negu turėtų) ir/arba su nusidėvėjusiomis padangomis (protektoriaus gylis mažesnis nei 1.6 mm).
• 1/8 vairuotojų rizikuoja savo ir savo keleivių gyvybėmis važinėdamas su smarkiai išsileidusiomis padangomis (0,75 baro mažiau nei turėtų) ir/arba nusidėvėjusiomis padangomis.

Europos Komisijos duomenimis, vien dėl šių priežasčių, kiekvienais metais vairuotojai anksčiau nei derėtų išmeta maždaug 29,6 mln. vienetų padangų ir papildomai sunaudoja 3.9 mln litrų kuro. Tai lemia 7,8 mlrd. eurų papildomas išlaidas ir 9,2 mln. tonų didesnį anglies dvideginio (CO2) išmetimą.

R. Lipeikis rekomenduoja padangų slėgį tikrinti ne rečiau kaip kartą per mėnesį ir tik tada, kai padangos šaltos, anot specialisto, jokiu būdu negalima to daryti po ilgiau trukusio važiavimo, kai padangos būna įkaitusios, nes slėgis bus sureguliuotas netinkamai.

Apie padangos saugumą galima spręsti pagal jos amžių

Netiesa. Viena populiariausių spekuliacijų – kritinis padangos amžius, kurį peržengus esą kyla didelė grėsmė saugiam vairavimui. Tikinama, jog prieš trejus metus pagamintos padangos yra prastesnės negu prieš šešis mėnesius pagamintos padangos.

Padangų sudedamųjų medžiagų savybės bėgant laikui keičiasi, tačiau šie pokyčiai yra menki ir net garsiausi pasaulio padangų gamintojai rekomenduoja keisti padangas tik jeigu jos pagamintos daugiau nei prieš dešimt metų. Specialistai atkreipia dėmesį, kad padangų amžius niekur pasaulyje nereglamentuojamas įstatymais.

R. Lipeikis, daugkartinis Lietuvos ralio čempionas, pabrėžia, jog padangų ilgaamžiškumą ir saugumą lemia jų priežiūra, o ne laikymo trukmė.

„Visiems gerai žinomos padangų gamintojos „Michelin“ inžinierių teigimu, vienerius metus naudota padanga, nuvažiavusi 19 000 kilometrų, pasensta tiek pat, kiek ir 17 metų laikyta sandėlyje. Arba trečdaliu per mažai pripūsta padanga per savaitę „pavargsta“ labiau negu metus sandėliuota. Faktai kalba už save – kelionių saugumas kur kas labiau priklauso nuo padangų priežiūros ir naudojimo sąlygų, o ne nuo sandėliavimo trukmės“, - pavyzdžiais motyvuoja lenktynininkas.

Jis primena ir vienos autoritetingiausių vartotojų interesus ginančių organizacijų – ADAC – atliktą tyrimą. Jo autoriai ištyrė 1 ir 4 metus sandėliuotas padangas ir tarp jų nenustatė jokių reikšmingų skirtumų.

„Mano nuomone, tai labai keistas ir išskirtinai Lietuvos rinkai būdingas mitas. Jeigu vairuotojai tiki gąsdinimais dėl padangų amžiaus, tuomet jas turėtų keisti kas kelis mėnesius. Atitinkamai ir daugybę kitų guminių detalių savo automobiliuose – pavyzdžiui, stabdžių bei aušinimo sistemos gumines detales, kurios – tikint šiuo mitu – turėtų greičiau „susenti“ nes yra veikiamos žymiai agresyvesnės aplinkos nei padangos“, - patirtimi dalijasi lenktynininkas, 10 kartų tapęs Lietuvos ralio čempionu.

Montavimas visur vienodas

Netiesa. Kiekviena įmonė, žinoma, gali išugdyti darbuotojus tinkamai montuoti padangas, tačiau dalis į tai neinvestuoja, be to taupo montavimo įrangai. Ir priešingai – specializuoto padangų prekybos ir montavimo bendrovės siunčia savo darbuotojus į garsiausių padangų gamintojų mokymus. Čia taip pat galioja taisyklė, kad šykštus moka dukart, nes specializuotos padangų montavimo įmonės neretai sulaukia vairuotojų, kuriems padangos ką tik buvo pakeistos „garažinio“ tipo servisuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (643)