Remontas sukėlė abejonių

Beveik prieš dvejus metus Dovilų seniūnijos vietinės reikšmės keliui Rimkai–Lėbartai, 2 km ruožui Susisiekimo ministerija skyrė 400 tūkst. litų.

Tačiau dar vykstant remontui, bendruomenė žodžiu ir raštu ne kartą kreipėsi į Klaipėdos rajono savivaldybės merą dėl nekokybiško darbo.

Esą tik palijus, po remonto keliu buvo nebeįmanoma važiuoti, atsivėrė duobės, kelio griovius išplovė lietus.

„Mums, Rimkų, Lėbartų ir Kiškėnų kaimų bei sodų bendrijos “Putinas„ gyventojų bendruomenei, pagrįstai kilo abejonių, kad neracionaliai ir galimai nusikalstamai buvo panaudotos valstybės lėšos“, – rašoma susisiekimo ministrui.

Žvyrkelis – pavojingas

Bendruomenė teigė, kad iki šios dienos nesulaukė jokių esminių kelio kokybės pokyčių.

„Važiuojame tokiu pat duobėtu nepravažiuojamu keliu, kuris neatitinka jokių normalaus kelio reikalavimų. Dėl to išlieka nuolatinė grėsmė mūsų saugumui ir sveikatai, nuolat gadinamos mūsų transporto priemonės“, – tikino bendruomenės atstovė Aušra Liekienė.

Teigiama, kad dėl sunkiai išvažiuojamo kelio gyventojus, reikalui esant, sunkiai pasiekia specialiosios tarnybos.

Dėl blogos kelio kokybės nevažinėja joks viešasis transportas, todėl gyventojai, neturintys nuosavos transporto priemonės ar galimybės vairuoti, esą priversti į medicinos įstaigas, prekybos centrus ir kitas įstaigas eiti pėsčiomis.

Teigiama, kad šis kelias valstybės institucijų „prisimenamas“ tik per Vėlines, kai juo kasmet į Lėbartus nukreipiamas visas pagrindinis transporto srautas.

Statytojams – restruktūrizavimo byla

Kelią, dėl kurio kilo tiek aistrų, tiesė bendrovė „Klaipėdos keliai“.

2011 m. pavasarį Lietuvos automobilių kelių direkcija su šia bendrove pasirašė didžiulės apimties sutartį. Tačiau ji nebuvo įvykdyta, bendrovės broką taisė kiti.

Pernai sausį Klaipėdos apygardos teisme įmonei iškelta restruktūrizavimo byla.

Vien bankams restruktūrizuojama įmonė skolinga 10 mln. litų, beveik 200 kreditorių – daugiau nei 8 mln. litų.

Iki 2004 m. balandžio 70 proc. „Klaipėdos kelių“ akcijų priklausė uostamiesčio savivaldybei. Iš miesto už 8 mln. litų bendrovę įsigijo įmonė „Pajūrio investicijų centras“, siejama su „Klaipėdos hidrotechnikos“ vadovu Pranciškumi Jurgučiu.

Įdomu tai, kad tuo metu, kai „Klaipėdos keliai“ buvo privatizuoti, iš jų jau pusmetį buvo atimtas atestatas už savavališkai suklastotą bendrovės “Sanelkomas” atestatą, kurį pateikė kaip subrangovo konkursinėje medžiagoje viešojo pirkimo komisijai.

Naujas atestatas „Klaipėdos keliams“ išduotas 2004 gruodžio 17 d.

„Klaipėdos kelius“ iki 2011 m. pavasario valdė bendrovė „Logic Step“, turinti du akcininkus – brolius Martyną ir Donatą Jurgučius, P.Jurgučio sūnus.

Po to iš brolių „Klaipėdos kelius“ už 2 mln. litų įsigijo bendrovė „Parko namas“.