Jeigu pirmuoju atveju pasirinkimų nėra daug – kad ir kokios šildymo sistemos šalininkas būtumėte, nuo būtinybės šildytis niekur nepabėgsite, tai antrasis palieka laisvę interpretacijoms – važinėti senomis padangomis ar pirkti naujas, rinktis dygliuotas ar įprastas žiemines, universalias arba restauruotas.

Per pastaruosius 3 metus Europos padangų rinka išaugo 10 proc. – nuo 259 mln. vnt. 2009 m. iki 286 mln. vnt. 2011-aisiais. Jeigu vertintume tik žieminių padangų rinką, per šį laikotarpį ji išsiplėtė net 50 proc. Naujausi duomenys rodo, kad 2011 m. Europoje buvo parduota apie 100 mln. vnt. šaltajam metų laikui skirtų automobilių „apavų“ ir tai sudarė apie trečdalį visos rinkos.

Žvelgiant dar siauriau, prestižiniams modeliams montuojamų žieminių padangų rinka 2009-2011 m. išsiplėtė 82 proc. Šiam segmentui atstovaujanti prancūzų kompanija „Michelin“ artėjančiam šaltajam sezonui pateikė dvi naujienas, aktualias pirmiausia tiems, kas važinėja greitu automobiliu arba turi SUV klasės visureigį – tai „Michelin Pilot Alpin“ ir „Michelin Latitude Alpin“.

Gamintojai Baltijos šalių žurnalistams šias padangas dar besibaigiant praėjusiai žiemai pasiūlė išbandyti Rygoje. Bandymams buvo pasirinkta „333“ trasa, o joje specialiai įrengtuose ruožuose laukė naujasis „Porsche 911“, „Mercedes-Benz“ E-klasės AMG versija, „Range Rover Evoque“, „Volkswagen Touareg“ ir „Audi A5“. Taigi šis arsenalas aiškiai nurodė, kokių automobilių vairuotojų savo atstovybėse tikisi sulaukti „Michelin“. Kiek tokių važinėja Lietuvos keliais? Vienetai, lyginant su bendru automobilių parku. Tad nieko keisto, kad ir brangių padangų nuperkama mažuma, lyginant su biudžetinėmis.

„Michelin“ teigia, kad naujųjų padangų kūrimas buvo pradėtas apklausus daugiau nei 4000 vairuotojų Vokietijoje, Prancūzijoje, Rusijoje, Švedijoje ir Kanadoje. Dalyvių buvo klausiama, su kokiais iššūkiais keliuose jie susiduria dažniausiai žiemą.

Apklausos parodė, kad jeigu vairuotojai vasarą itin vertina tai, kiek važiavimas jiems suteikia malonumo, tai žiemą teigiamas emocijas sukuria tik saugumo jausmas. Kai kurie vairuotojai net nejaučia jokio malonumo važiuodami žiemiškomis sąlygomis. Jie tiesiog nori, kad tokios įprastos procedūros kaip stabdymas ir posūkių įveikimas praeitų be jokio streso. Paprastai tariant, žiemą vairuotojai nori, kad jų automobilis būtų kontroliuojamas važiuojant bet kokiu kelio paviršiumi. Ir nesvarbu kokį automobilį bevairuotų – visureigį, sportinį ar niekuo neišsiskiriantį, kiekvienas nori, kad žieminės padangos pasižymėtų geru sukibimu su keliu.

Taigi „Michelin“ pabrėžia, kad saugumo užtikrinimas buvo svarbiausias uždavinys kuriant naujos kartos žiemines „Alpin“ serijos padangas. Kalbant apie sportiškiems automobiliams skirtų naujųjų „Michelin Pilot Alpin“ padangų tobulinimą, gamintojai susikoncentravo trijose sferose: sumažinti stabdymo kelią, pagerinti savybes, kurios užtikrina automobilio kontrolę ant sniego ir ledo dangos bei pagerinti sukibimą. To buvo siekiama keičiant padangos komponentus ir protektoriaus raštą.

Kuo šios padangos ypatingos? Visų pirma, „Michelin“ sukūrė naują „StabiliGrip“ sistemą, kuri užtikrina optimalų padangos standumą važiavimui žiemą. Protektoriaus raštas tapo „aštresnis“, labiau išraizgytas, taip pat panaudotas lankstesnis gumos junginys „HelioCompound 3G“, tai esą užtikrina geresnį sukibimą šlapiame ir apledėjusiame kelyje ir elastingumą net esant žemai temperatūrai.

Vairuotojai gali rinktis tokių išmatavimų „Michelin Pilot Alpin“ padangas: plotis – 225-295, aukštis – 25-55, skersmuo – 17-21. O visureigiams skirtų „Michelin Latitude Alpin“ pirkėjai turi tokių išmatavimų pasirinkimą: plotis – 215-295, aukštis – 35-70, skersmuo – 16-21.

Įdomu tai, kad „Michelin Pilot Alpin“ yra dviejų tipų – su asimetrišku arba kryptiniu raštu. Padanga su pastaruoju raštu sukurta bendradarbiaujant su „Porsche“ ir ji skirta specialiai šios markės sportiniams automobiliams. Nors „Porsche“ nėra masinis automobilių gamintojas, o toli gražu ne visiems jų vairuotojams prireikia žieminių padangų, „Michelin“ nelinkę abejoti šio projekto nauda. Tiesa, šios dvi kompanijos bendradarbiauja jau daugelį metų, tad speciali „Michelin Pilot Alpin“ versija „Porsche“ automobiliams ne itin stebina.

Remiantis Vokietijoje atliktu TUV SUD tyrimu, automobilio su „Michelin Pilot Alpin“ padangomis stabdymo kelias ant šlapios kelios dangos yra 2 metrais trumpesnis nei mašinų su konkurentų padangomis (bandymas atliktas pasiekus 80 km/val. ir visiškai sustojus, naudojant 245/40 R 18 V padangas). O „Michelin Latitude Alpin“ atlikus analogiškus bandymus konkurentus lenkia 2 metrais ant snieguotos dangos ir 4 metrais – apledėjusiame kelyje (bandymas atliktas pasiekus 50 km/val. ir visiškai sustojus, naudojant 235/65 R 17 V padangas).

Lyginant su ankstesnės kartos padangomis, naujoji „Michelin Pilot Alpin“ protektorius turi 74 proc. daugiau aštrių kampų ir 135 proc. daugiau griovelių. Atitinkami naujosios „Michelin Latitude Alpin“ patobulinimai yra 40 proc. ir 75 proc. Gamintojų teigimu, tai itin pagerina sukibimą ir stabdymą ant sniego ir ledo dangos.

Kad tai ne iš piršto laužti pažadai, galėjome įsitikinti Rygos „333“ automobilių bandymo poligone. Net ir stebuklingomis pravažumo charakteristikomis nepasižymintis „Range Rover Evoque“ „apautas“ naujosiomis SUV visureigiams skirtomis „Michelin Latitude Alpin“ padangomis neturėjo vargo kapanodamasis iki kelių pripustytais miško keliukais „333“ apylinkėse. O prisiminimai apie padangų įtaką „Porsche 911“ važiavimui trasoje ryškūs tiek pat, kiek ir prisiminimai apie tokį menkniekį kaip kojų kilimėlio spalva, t.y. važiavimo malonumas buvo neišpasakytas, atsiribojant nuo visų kitų faktorių.

Tad prisiminus „Michelin“ vairuotojų apklausos rezultatus, galima sakyti, kad naujoji „Pilot Alpin“ pranoksta net ir gamintojų lūkesčius, jei žiemišką važiavimą paverčia malonumu. Tiesa, reikia pripažinti, kad vairuojant „Porsche“ ar panašaus kalibro ratuotį, važiavimo malonumas garantuotas nepaisant to, kokia guma bus apvilkti jūsų ratai.

Vis dėlto nereikia pamiršti, kad geros žieminės padangos nepavers jūsų „automobiline moze“, pravažiuojančia bet kokius pusnynus. Jos tik užtikrins, kad važiavimas ant apsnigto ar apledėjusio kelio būtų saugesnis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)