Lietuvos statistikos departamento duomenimis, pernai Lietuvoje vien registruotų motociklų buvo 41 349. Per metus motociklų vairuotojų gretos padidėja keliais tūkstančiais naujokų. Turint omenyje, kad dažniausiai mokantis vairuoti motociklą į gatves išvažiuojama vos kelis kartus, išlaikę teises neįgudę vairuotojai iškart įsilieja į bendrą eismą, kur nėra laiko pasibandymams, o klaidos netoleruotinos.

Sporto klubo „Coffee Racers“ vadovo, lenktynininko Adomo Dautarto teigimu, neužtenka važinėjimosi bendro naudojimo keliuose drauge su kitais eismo dalyviais, norint gerai patobulinti vairavimo įgūdžius, ypač naujokams. Pastarieji esą arba pernelyg nedrąsūs ir nebandantys daugiau manevruoti, arba atvirkščiai – ištroškę greičio ir neįvertinantys savo nepatyrimo.

„Netgi jei žmogus sakosi jau dešimtmetį vairuojantis, tai nereiškia, kad jis geras, patyręs vairuotojas. Tikrasis tobulėjimas vyksta, kai vairuotojas aktyviai mokosi, išbandydamas naujas situacijas, suprasdamas ir gludindamas savo silpnąsias vietas. O tam bendras eismas netinka – nėra laiko „triukams“ ir analizei“, – sakė A. Dautartas.

Išeitis – specialios trasos

Pasak sporto klubo vadovo, tobulinimuisi geriausios – specialios uždaros trasos. Lietuvoje „gatvės“ ir sportinių motociklų, motorolerių ir mopedų vairuotojams prieinamos trys trasos: „Nemuno žiedas“ Kačerginėje, Aukštadvario ir Bačiūnų kartodromai. Kartais šiose trasose organizuojami specialūs renginiai motociklų, motorolerių vairuotojams, tačiau galima patekti ir individualiai.

„Trasos yra žiedinės, vadinasi, daug ratų važiuodamas vairuotojas gali kartoti pratimus ir gludinti tam tikrus veiksmus, stebėti savo klaidas ir tobulėjimą. Čia nėra bendro eismo dalyvių – neišsuks iš šono koks neatidus vairuotojas ar pėstysis, vadinasi, galima susikoncentruoti tik į patį vairavimą. Be to, galima „atsukti gazą“ kiek tik norisi ir leidžia drąsa“, – trasų privalumus vardija A. Dautartas.

Greičio entuziastams – „Nemuno žiedas“

„Nemuno žiedas“ yra vienintelė Lietuvoje speciali automobilių bei motociklų žiedinių lenktynių trasa, įrengta Kačerginėje, šalia kelio Kaunas-Zapyškis-Šakiai. Žiedo ilgis – 3350 metrų. Čia vyksta Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatų etapai. Kai žiedas neužimtas, juo už mokestį gali važinėtis ir kiti.

Pasak A. Dautarto, trasa labai tinkama tiems, kurie turi sportinį ar „gatvės“ motociklą ir mėgsta greitį. „Yra kur įsibėgėti, greitų ir lėtesnių posūkių – užtenka erdvės ir mokymuisi, ir adrenalinui“, –teigia lenktynininkas. Valandos pasivažinėjimas „Nemuno žiede“ motociklininkams kainuoja 60-70 litų, priklausomai nuo laiko. Kai sporto klubai žiede organizuoja specialius renginius, vadinamus „track days“, motociklininkai gali važiuoti daugiau už pigiau. „Nemuno žiedas“ yra už 120 km nuo Vilniaus (1,5 val. kelio), vos 17 km nuo Kauno centro, 225 km nuo Klaipėdos (apie 2,5 val. kelio), 75 km nuo Alytaus (daugiau nei 1 val. kelio).

„Nors kai kuriems gali pasirodyti tolokai, tačiau atvažiuoti verta. Paprastai vairuotojai jau po kelių pasivažinėjimų specialiomis trasomis pajunta naudą – prisipažįsta, kad ėmė geriau „justi“ motociklą, pajuto savo galimybes“, – sako A. Dautartas.

Kartodromai įsileidžia ne tik kartus

Žinoma, ne visi. Tačiau Bačiūnų ir Aukštadvario kartodromai yra atviri motociklų, mopedų ir motorolerių vairuotojams. Bačiūnų kartodromo Šiauliuose ilgis – 1150 m. Apskaičiuota, kad vidutinis greitis gali būti 85 km/h. Trasos nuoma vienam asmeniui visai dienai kainuoja 50 litų. Aukštadvario kartodromas, esantis už 56 km nuo Vilniaus, 75 km nuo Kauno ir 36 km nuo Birštono, yra 1050 metrų ilgio ir turi 14 posūkių. Šiame kartodrome galima pasivažinėti už 30 litų už vakarą.

„Kartodromo trasoje didelį greitį sunku išvystyti, tačiau tai tobula vieta mokintis valdyti motociklą – „guldyti“ posūkiuose, kontrvairuoti – kas vėliau labai praverčia staigiam kliūties apvažiavimui. Be to, kartodrome tiesiosios neilgos, tad labai patogu tobulintis mopedų ir motorolerių vairuotojams“, – teigia A. Dautartas.

Pasak lenktynininko, dažniausiai išbandžiusieji specialių trasų privalumus pajunta malonumą jose važinėtis ir „azartą“ greičiau tobulėti. Anot jo, trasose vis dažniau galima pamatyti tuos pačius veidus, grįžta ir naujokai, nors po pirmųjų važiavimų prisipažindavo jautęsi labai nedrąsiai.

Tiems, kurie nori išbandyti draugiau trasų, „Coffee Racers“ vadovas rekomenduoja esančias artimiausiose kaimyninėse šalyse: Poznanėje (Lenkijoje), Bikerniekų trasa Rygoje bei Pernu Estijoje. A. Dautartas sako, kad, nors atstumai iki šių trasų didesni ir pasivažinėjimai brangesni, įvairovės dėlei išbandyti verta.

Laukia du nemokami renginiai

Tiems, kurie dar nori išbandyti specialias trasas ir savo įgūdžius, sporto klubas „Coffee Racers“ drauge su Susisiekimo ministerija organizuoja du nemokamus renginius: Aukštadvario kartodrome rugsėjo 10 dieną, ir „Nemuno žiede“ rugsėjo 18 dieną. Tai likę du iš keturių organizuojamų renginių, kuriais siekiama padidinti eismo saugą bendro naudojimo keliuose.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis: „Kiekvienas vairuotojas, nepriklausomai nuo transporto priemonės, turėtų prisiimti asmeninę atsakomybę už eismo saugą – visų pirma, laikydamasis Kelių eismo taisyklių ir gerbdamas kitus eismo dalyvius, antra, tobulindamas savo vairavimą. Motociklų, motorolerių ir mopedų vairuotojams tenka didesnis iššūkis – atsižvelgiant į transporto priemonės valdymą ir didesnį pažeidžiamumą, jiems reikia ir daugiau vairavimo įgūdžių. Uždaros, specialiai greitam važinėjimuisi pritaikytos trasos yra tinkamiausios vietos, kur vairuotojai gali tobulintis. Tikimės, kad važinėjimasis specialiose trasose ir tokių renginių organizavimas, kai dalyvius prižiūri profesionalai, pasiteisins kaip prevencinė priemonė, siekiant sumažinti eismo įvykių keliuose skaičių“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)