Užterštas oro filtras blogina ekonomiškumą

„Consumer reports“ atlikti bandymai rodo, kad užterštas oro filtras dabar nebeturi įtakos automobilio ekonomiškumui, kaip kad buvo anksčiau su senesniais agregatais. Taip yra dėl modernių variklių, kurie elektronikos pagalba preciziškai reguliuoja oro/degalų santykį, priklausomai nuo pro filtrą patenkančio oro kiekio. Sumažėjęs oro srautas nulemia tai, kad variklis automatiškai degina mažiau degalų. Bandymai rodo, kad automobilio su užterštu oro filtru degalų sąnaudos nepasikeitė, tiesa, akceleracija šiuo atveju buvo pastebimai prastesnė.

Pašildyti variklį prieš važiuojant būtina

Tai buvo teisybė praeityje, tačiau dabar, kai naudojami modernūs tiesioginio įpurškimo varikliai, tai nėra būtina. Varikliai ekonomiškiausiai dirba tuomet, kai yra įšilę iki reikiamos temperatūros, todėl greičiausias būdas tai pasiekti – užvedus variklį pradėti važiuoti.

Degalus pilantis ryte galima geriau užpildyti baką

Dažnai patariama į degalinę užsukti ryte, kai oras dar vėsus, o ne įdienojus, kai oras įšyla. Teorija tokia, kad ryte degalai vėsesni, todėl esą jų tankis yra didesnis ir daugiau jų telpa į baką. Tačiau dauguma degalinių kuro talpyklas laiko po žeme, todėl degalų temperatūra negali itin pasikeisti.

Mažai žinomų kompanijų degalinės siūlo prastesnės kokybės degalų

Mažesnės degalinės dažniausiai perka degalus iš didesnių kompanijų, todėl nėra didelio skirtumo, ar užsuksite į žinomo prekės ženklo, ar mažiau girdėtos įmonės degalinę. Pavyzdžiui, Lietuvoje degalinėms kurą tiekia naftos perdirbėja „Orlen Lietuva“.

Aukštesnio oktano benzinas yra visada geresnis

Dar vienas sugriautas mitas – aukštesnio oktano benzinas yra visada geresnis. Šiuo atveju geriausi degalai yra tokie, kuriuos reikia naudoti jūsų automobiliui. Patariama vadovautis automobilio instrukcija arba šalia degalų bako kamščio esančia informacija. Jeigu nurodyta, kad rekomenduojamas aukštesnio oktano benzinas, turbūt tiks ir įprastas. Bet jeigu nurodyta, kad reikalaujama naudoti tik konkrečius degalus, geriau taip ir darykite. Aukštesnio oktano benzinas bus brangesnis, bet tai nepadės nei ekonomiškumui, nei dinamiškumui, jeigu jūsų automobilio varikliui reikia įprasto benzino.

Važiavimas atidarytas langais didina degalų sąnaudas

Kai kurie žmonės nepataria važinėti įjungus oro kondicionierių, nes šis prietaisas didina degalų sąnaudas. O kiti sako, kad atidaryti langai blogina automobilio aerodinamines savybes, todėl tai nepadeda važiuoti ekonomiškiau. „Consumer reports“ atliko bandymą su „Honda Accord“: važiuojant 65 mylių per valandą (apie 105 km/val.) greičiu su įjungtu oro kondicionieriumi degalų sąnaudos padidėjo apie 0,6 l/100 km, o važiuojant atidarytais langais jokių apčiuopiamų ekonomiškumo pokyčių neužfiksuota.

Mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos – geresnis pasirinkimas

Daug dėmesio skiriama tam, kad būtų pagerintas padangos pasipriešinimas riedėjimui. To reikia, nes važiuojant automobiliu daug energijos sunaudojama, norint įveikti pasipriešinimo jėgą. Kuo mažiau energijos sunaudojama, tuo geresnis automobilio ekonomiškumas. Vis dėlto kai kurios mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos nepasižymi geromis savybėmis ant šlapios kelio dangos ir greičiau dėvisi, todėl tai tikrai ne visada yra geriausias pasirinkimas.

Todėl renkantis padangas patariama pirmiausia atsižvelgti į svarbiausias savybes – stabdymą, valdymą ir važiavimą ant šlapios dangos, o pasipriešinimą riedėjimui pasilikite kaip papildomą aspektą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (214)