Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas teigė, kad navigacinės sistemos neretai tampa pagrindiniu vagių taikiniu.

„Apie 10 proc. vagysčių iš transporto priemonių taikiniu tampa navigacinės sistemos. Jos ilgapirščių tarpe populiarios dėl kelių priežasčių: jas nėra sudėtinga parduoti, be to, parduoti jas galima gana brangiai“, – sakė A. Pilčicas.

Draudimo eksperto teigimu, lengviausia pavogti nešiojamą navigacinę sistemą, kuri tvirtinama prie priekinio automobilio stiklo. Automobilių gamykloje ar paties automobilio savininko įmontuotą navigacinę įrangą pavogti kiek sudėtingiau – ji įmontuota tvirčiau, tad vagystei tenka skirti daugiau laiko, reikia įrankių. Tačiau lyginant nešiojamų ir įmontuotų navigacinių sistemų vagysčių trukmę, reikėtų pabrėžti, kad tai tėra kelių sekundžių skirtumas. Jeigu sumontuotos navigacinės sistemos vagystė trunka 15-20 sekundžių, nešiojamos sistemos vagystei tereikia kelių sekundžių.

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ duomenimis, vidutinė nešiojamos navigacinės sistemos vagystės žala siekia apie tūkstantį litų, įmontuotos – 1,8 tūkst. Lt. Tačiau naujesniame automobilyje įmontuotos gamyklinės navigacinės sistemos vagystės nuostoliai gali siekti ir 10 tūkst. Lt. A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad nuostolius vairuotojas patiria ne tik dėl prarastos navigacinės sistemos.

„Vagysčių metu dažniausiai sugadinamos automobilių spynelės, išdaužiamas langas, apibraižomas automobilių kėbulas ir prietaisų skydelis. Taip pat pasitaiko, kad ilgapirščiui pavogti navigacinę sistemą pritrūksta laiko arba tai padaryti jam tiesiog nepavyksta. Tokiais atvejais automobilio savininkas navigacinės sistemos nepraranda, tačiau ją randa sugandintą“, – teigė draudimo ekspertas.

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ atstovas atkreipia dėmesį, kad kasko draudimo apsauga galioja ne visoms navigacinėms sistemoms.

„Kasko draudimo paskirtis – atlyginti dėl transporto priemonės arba jos dalies vagystės ar sugadinimo patirtą žalą, todėl dėl navigacinės sistemos vagystės ar sugadinimo kilusius nuostolius šis draudimas atlygina tuo atveju, jeigu navigacinė sistema buvo įmontuota automobilių gamykloje. Jeigu automobilio savininkas pats įmontuoja navigacinę sistemą ir nori, kad kasko draudimo apsauga galiotų ir jai, reikėtų pasirinkti papildomą kasko draudimo riziką. Tuo tarpu nešiojamas navigacines sistemas galima apdrausti kartu su namų turtu, pasirinkus draudimo apsaugą už vietos ribų, t.y. kad draudimo apsauga navigacinei sistemai galiotų ne tik namuose, bet ir sistemą išsinešus iš jų“, – teigė A. Pilčicas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)