Batai, pirštines, kelnės ir striukė – rūbai, kuriuos rinkdamiesi motociklininkai turi įvertinti toli gražu ne vieną kriterijų: pasirinkimai skirsis priklausomai nuo vairuojamo motociklo tipo, važinėjimo tikslo ir net nuo kelionių geografijos. Motociklais ir jų priedais prekiaujančio salono „Kmoto" aprangos ir aksesuarų specialistas Dovydas Zapasnykas dalijosi patarimais bei įžvalgomis apie tai, kaip derėtu tinkamai pasirinkti aprangą artėjančiam sezonui.

Apranga – individualus pasirinkimas

Pradėdamas kalbėti apie aprangas specialistas pažymėjo, kad visų pirma svarbu tai, kokio tipo motociklą vairuojate: miesto motociklus vairuojantys turėtų rinktis skirtingą aprangą nei tie, kurie motociklu dažniau keliauja. Taip pat skiriasi ir apranga tų, kurie motociklais lenktyniauja. Nors gali pasirodyti, kad svarbiausias aprangos vaidmuo yra apsaugoti žmogų kritimo metu, iš skirtingų medžiagų pagaminta apranga pasižymi ir savitomis vėdinimo, šilumos sulaikymo ar vandens pralaidumo savybėmis.

Foto: Autorių nuotr.

Štai važiuojantys į ilgesnes keliones turėtų žvalgytis į medžiagines kelių sluoksnių striukes, kad pasikeitus oro sąlygoms galėtų reguliuoti savo kūno temperatūrą. Įprastai tokios striukės turi net kelias reguliuojamas vėdinimo angas, o atšalus ar prasidėjus lietui – papildomus sluoksnius, sulaikančius šilumą bei nepraleidžiančius drėgmės. Tuo tarpu odinės striukės yra tinkamos trumpiems pasivažinėjimams mieste, mat įprastai jos nepasižymi geromis drėgmės sulaikymo savybėmis, neturi daug kišenių ir gali būti mažiau patogios.

„Aprangą reikia rinktis pagal savo prioritetus, pagal tai, kas jums patinka ir kam teikiate pirmenybė: ar tai yra saugumas, ar komfortas, ar bet kuris kitas aspektas", – kalbėjo aprangos specialistas D. Zapasnykas ir minėjo, kad bene svarbiausia įsitikinti, kad perkamas rūbas atitinka norimą apsaugos bei komforto lygį, yra pagamintas iš kokybiškų bei sertifikuotų medžiagų ir yra tinkamo dydžio.

Kadangi motociklininkų rūbai įprastai yra brangesni už kasdienius ir jie yra perkami ilgesniam laikotarpiui, labai svarbu skirti laiko bei pasidomėti konkrečiu produktu prieš jį įsigyjant. Specialistas sakė, kad daug informacijos galima rasti internete, kur apžvalgininkai bei naudotojai įprastai apžvelgia žinomesnių prekinių ženklų produktus, o taip pat pakvietė atvykti į tokiomis prekėmis prekiaujančius salonus, kur dažniausiai dirba patyrę pardavėjai, galintys tiek iš daugelio atsiliepimų, tiek iš savo patirties patarti kas geriausiai tiktų kiekvienam.

Apsauga ir medžiagos

Norint geriau suprasti ir įvertinti skirtingų rūbų apsaugos lygį reikėtų atsižvelgti į jo etiketėse nurodytus terminus: kokio lygio apsaugos naudojamos, iš kokių medžiagų jis pagamintas ir panašiai. Renkantis apsaugas jos dažniausiai bus pirmo arba antro lygio – pastaroji yra pranašesnė sugeriant patirtą smūgį. Čia ir vėl svarbu tai, kokiu motociklu tenka važinėti: važinėjant gatvėmis svarbu, kad apranga būtų kuo atsparesnė slydimui ir gebėtų sugerti smūgį, o važinėjant bekele aprangos pagrindinė funkcija yra sugerti smūgį bei apsaugoti galūnes nuo išsisukimų.

Foto: Autorių nuotr.

Ekspertas taip pat įspėja neapsigauti pamačius CE ar kitokių sertifikatų etiketes – kai kurių gamintojų produktai gali turėti sertifikuotus tik, pavyzdžiui, užtrauktukus, tačiau žvilgtelėjus į etiketę gali pasirodyti, kad sertifikuotas visas rūbas. Pats motociklu važinėjantis vyras sako, kad renkantis žinomų firmų aprangą, nors ji dažnai ir brangesnė, motociklininkai gali jaustis ramesni, o taip pat bus galima mėgautis ir gamyboje panaudotomis naujausiomis technologijomis. Štai tarp motociklininkų gerai žinomos firmos „Rukka" striukės pasižymi atsparumu pačioms atšiauriausioms oro sąlygoms, o naujausiuose modeliuose pradėta naudoti ir naujos kartos „Gore-Tex PRO" integruota membrana.

„Gore-Tex" membrana, daugelio gamintojų naudojama net ir kasdieniuose rūbuose, pasižymi itin geru atsparumu vandeniui ir dažniausiai yra kaip atskirai įsegamas striukės sluoksnis. Tai patogu važiuojant sausu oru, tačiau patekus į lietų, nors kūnas ir lieka sausas, išorinis striukės sluoksnis peršlampa ir net pasibaigus lietui lieka diskomfortas kol šis išdžiūsta. Nauja technologija leido šią membraną integruoti kartu su išoriniu striukės sluoksniu, todėl sausas lieka ne tik motociklininkas, bet ir pati striukė", – apie naujų diegiamų technologijų privalumus praktikoje pasakojo „Kmoto" specialistas ir pažymėjo, kad važinėjant Lietuvoje ši aprangos savybė itin svarbi.

Foto: Autorių nuotr.

Besirenkantys aprangą taip pat susiduria ir su tokiais žodžiais kaip „Cordura", „DuPont Kevlar", „Dynema" ir panašiai. Šių medžiagų bei jų mišinių rinkoje yra labai daug, tad verta apie jas atskirai pasidomėti ir tai gali padėti nuspręsti kurį modelį, atsižvelgiant į poreikius, rinktis.

D. Zapasnykas, kalbėdamas apie šių medžiagų savybes, išskyrė „Dynema" – tai penkiolika kartų stipresnė už metalą medžiaga, naudojama gaminant itin atsparius slydimui džinsus. Specialistas net metė iššūkį bet kuriam atvykti į „Kmoto" saloną ir pabandyti perplėšti lietuvių gamybos „Pando Moto" džinsų skiautę, o tiems, kam pavyks, pažadėjo padovanoti išsirinktus šio gamintojo džinsus.

Pirštinės ir avalynė

Motociklininko garderobe ne mažiau nei striukė ar kelnės svarbu ir pirštinės bei avalynė. Tai pirkiniai, kurių, per ilgus važinėjimo metus motociklininkai prikaupia ne po vieną porą ir pasirinkimas vėlgi priklauso tiek nuo motociklo ir važinėjimo įpročių, tiek nuo klimato bei patogumo prioritetų.

Renkantis pirštines svarbu nenuvertinti tiek saugumo, už kurį jos atsakingos, tiek ir jų šiluminių savybių. Teikiantys prioritetą maksimaliam saugumui turėtų pasirinkti ilgesnes, riešą įtvirtinančias pirštines, turinčias ne tik pakietinimus ties sąnariais, bet ir vadinamuosius „slaiderius", kurie nukritus padeda sumažinti smūgį, tenkantį plaštakai bei riešui. Trumpesnės pirštinės dažnai atrodo stilingiau, bet renkantis jas reikia susitaikyti su kai kuriais kompromisais saugumo srityje.

Tiesa, kadangi plaštakos įprastai yra gairinamos vėjo važiuojant ir prasidėjus lietui neišvengiamai mirksta vandenyje, šiluminės bei vandens ir oro pralaidumo savybės yra taip pat labai svarbu – šąlant rankoms važiavimo malonumas greitai gali virsti kančia.

Panašūs principai galioja ir renkantis avalynę: patys saugiausi batai su pakietinimais kritinėse srityse gali būti ne tokie patogūs kaip kasdieniai. Dėl kietesnio kulno ir kitų vietų vaikščiojimas su jais neprimins bėgiojimo apsiavus sportbačius, bet išsirinkus tinkamo dydžio bei modelio batus tikrai nebus juntamas diskomfortas net ir nulipus nuo motociklo. Vandens pralaidumas, kaip ir renkantis bet kurią kitą aprangos dalį, taip pat svarbus ir čia galima sutikti tuos pačius pavadinimus kaip „Gore-Tex" ar kiti.

Taigi, aprangos ir aksesuarų specialistas D. Zapasnykas siūlo visų pirma įvertinti savo poreikius, pasidomėti kitų motociklininkų ar ekspertų nuomonėmis internete ar tiesiog atvykus į saloną ir nedaryti kompromisų rūpinantis savo saugumu ir komfortu. Vyras taip pat prideda, kad visų, norinčių pamėginti laimėti džinsus, lauks „Kmoto" salone Vilniuje.