Iš septynių, pirmos dienos ruožas buvo trumpiausias – 35 kilometrai. Tad sportininkai tik apšilo kojas.

„Gerai sekėsi. Jokių netikėtumų nebuvo, nekritau. Prieš startą mus įspėjo, kad būtume atsargūs, nes trasos neaptvertos. Jau pirmuose kilometruose sutikau keturis ar penkis priešprieša atvažiuojančius automobilius, vėliau laukiau kol piemuo nuganys nuo kelio ožkų kaimenę. Šiek tiek paklaidžiojau, bet daug laiko nepraradau“, – sako Arūnas Gelažninkas.

Pasak sportininko, trasa nėra pritaikyta raliui.

„Važiavau saugiu tempu, nes trasa buvo ir turbūt visą ralio laiką bus sudaryta iš labai stačių pakilimų, tokių pat nusileidimų, pilna olų ir išdžiuvusių upių. Labiau primena „hard enduro“ nei ralio trasą, bet to ir tikėjausi. Šiandien tik jaukinausi kelio knygos žymėjimą, reikėjo padirbėti su vadinamuoju „tripmasteriu“, nes dėl kintančio trasos aukščio daviklis vis pamesdavo tikslumą“, – pasakoja motociklininkas.

Ralyje – motociklininkų žvaigždynas

Šiame ralyje yra dalyvavę gera sauja Dakaro ralio dalyvių, pavyzdžiui, KTM komandos vadovas Jordi Viladomus, lenkų lyderis Maciej Giemza, penktąją vietą Dakaro ralyje iškovojęs slovakas Štefan Svitko, Wesley Pitensas ir kiti stiprūs sportininkai.

Būtent Š. Svitko, kuris ir Dakaro ralyje važiuoja be gamyklinės komandos ir yra stipriausias iš visų „sau dirbančių“ motociklininkų, Graikijos ralį laimėjo tris kartus. Todėl Balkanų pusiasalio trasose jaučiasi kaip namie.

„Tikėjausi enduro tipo trasų, kalnų, matau, kad greičio ruožai – techniški. Žinau savo silpnąsias vietas, todėl mano kaip profesionalo tikslas – jas tobulinti. Čia galioja taisyklė, kad motociklininkai nuolat privalo išlaikyti maksimaliai aukštą lygį. Deja, mums niekada neužteko ir neužteks vos kelių varžybų per metus“, – prieš startą sakė Arūnas Gelažninkas.

Pandemija kiša pagalius į ratus

Lietuvis šį ralį vertina kaip treniruotę prieš Dakaro ralį. Deja, kol kas tikslaus ir aiškaus atsakymo ar dalyvaus Dakare, vienintelė Lietuvos motociklininkų komanda neturi. Ir visa tai dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos padarinių.

„Savaitė važiavimo galima sakyti – pusė Dakaro ralio. Todėl tai puiki treniruotė, jei tik pavyks startuoti 2022 Dakaro ralyje“, – viliasi Arūnas.

Graikijos ralis vyksta jau 11 kartą. Šio ralio organizatorius Lietuvos motociklininką dalyvauti ralyje kvietė dar 2019 metais po to, kai Arūnas laimėjo „Tuareg“ ralį Alžyre. Dėl įvairių aplinkybių į ralį Arūnui pavyko atvykti tik šiais metais.

Šis ralis skirtas tik motociklininkams, todėl laikomasi šiek tiek kitokių saugumo taisyklių. Trasos – siauros ir slidžios, todėl lietus trasą padarytų pavojingesne. Dėl šios priežasties organizatoriai itin atidžiai stebi oro sąlygas. Per septynias dienas sportininkai iš viso nuvažiuos 1430 kilometrų, iš kurių 1171 kilometras – greičio ruožų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją