Į ralio vietą atvykę „Team Transaulita“ komandos nariai Tadas Barkus ir Mindaugas Daugėla iš karto pasuko į administracinę ralio zoną, kur organizatoriai įvertino motociklų paruošimą lenktynėms ir priekaištų Lietuvos atstovams neturėjo. Taip pat teko pateikti ir administracinius dokumentus, leidžiančius varžytis su geriausiais pasaulio sportininkais. Kadangi ralis vyksta kalnuose ir mažai apgyvendintose teritorijose, privalomas ir sukomplektuotas gelbėjimo paketas – signalinės raketos, kompasas ir kt.

Treniruočių diena – sėkminga, bet be iššūkių

Šiandien nuo pat ryto ralio dalyviai pajudėjo į specialiai paruoštą treniruočių zoną kalnuose, kur turėjo paskutinę galimybę apšilti prieš prasidedančias lenktynes, tačiau organizatoriai vis dar slepia tikruosius ralio sunkumus.

„Tipinės šio ralio kliūtys, bet po gabaliuką, mažos ir silpnos, tiesiog susipažinimui ir pajautimui. Yra įkalnių, pievų, griovių, upelių, visko po truputį, bet realių iššūkių kol kas nėra, jie laukia varžybų dienomis“, – trumpai treniruočių dieną reziumavo T. Barkus.

„Pirmą kartą ralio istorijoje buvo leidžiama treniruotis ant legendinės Gusterita kalvos, į kurią dalyviams teks užvažiuoti paskutinio etapo finišo metu. Tačiau tai buvo vienintelė vieta, kuri 100 proc. priminė tikrąjį ralį, likusioje trasos dalyje, kurioje užtrunkama apie 20 min., didesnių iššūkių nebuvo“, – sakė M. Daugėla.

Kvalifikacija kitokia nei įprastai

Ryt laukia 18 km. ilgio kvalifikacijos distancija, kuri numatyta 20 km. nuo Sibiu miesto. Pagal tai, kokias vietas kvalifikacijos metu užims sportininkai, jie bus išrikiuoti pirmosios bekelės dienos starte. Šiemet, siekiant, kad žmonės nesiburiuotų, atsisakoma didžiules minias pritraukiančio prologo miesto centre, tad kvalifikacija kalnuose bus naujiena visiems sportininkams.

„Mes nežinome kas laukia kvalifikacijoje, bet siurprizų tikrai bus, organizatoriai juos mėgsta. Tikrai patikrins mūsų budrumą. Be to, prologe būdavo vien tik dirbtinos kliūtys, čia bus natūralios“, – apie esamus pokyčius kalbėjo T. Barkus.

M. Daugėla taip pat tikisi kitokio nei įprastai „Romaniacs“ lenktynių starto. „Nors trasa bus natūrali, bet tikrai organizatoriai bus parinkę sudėtingų ir apgaulingų vietų. Galbūt atsiras viena kita sukurta kliūčių sekcija – suversti rastai, akmenys ir pan.“

Mintyse – kova dėl aukštų vietų

Nieko neįprasta, kad šių metų ralyje taikomas COVID protokolas – padidintos saugumo priemonės, gausybė higienos taškų, sportininkai į bendras erdves įleidžiami tik patikrinus temperatūrą. Lietuvos atstovai jau turi ES kelionių pasus ir yra vakcinuoti pagal numatytą kursą, tai pažymima specialiose dalyvių anketose. Klustelėjus savanorių ar daug yra vakcinuotų dalyvių, deja, išgirstama, kad tokių nėra net trečdalio. Tad prieš pirmuosius startus lietuviai šiuo klausimu yra tarp lyderių. Tokie tikisi būti ir ralio distancijoje.

Abu „Team Transaulita“ nariai vieningai sutaria, kad ralio lygis kasmet kyla, o trasos sudėtingėja, tačiau tikslai sau keliami aukšti –aplenkti savo klasėje bent 200 sportininkų ir finišuoti pirmajame penkioliktuke.