Pradedantysis bėgikas neturi jokių galimybių iškart patekti į olimpines žaidynes, taip ir automobilių ar motociklų sporte. Tam, kad gautumėte leidimą startuoti legendiniame Dakaro ralyje, nepakanka vien apvalios sumos pinigų. Organizatoriai, apsidrausdami nuo turinčių pinigų, tačiau nelabai mokančių važiuoti, reikalauja kvalifikacijos patvirtinimui finišuoti bent vienose varžybose iš jų pateikto sąrašo.

Artimiausios ir lengviausiai pasiekiamos lietuviams buvo Merzugos ralis Maroke, tačiau šiais metais situaciją kelis kartus koregavo COVID-19. Vienas iš kvalifikacinių ralių yra ir Davido Casteros organizuojamas Andalūzijos ralis. Ar jame startuos lietuviai, sužinosime spalio 6 dieną.

O jau rugsėjo 15 dieną startuoja tarptautinis Breslau ralis Lenkijoje, kuriame dalyvauja ir dvi lietuvių komandos. „Specialist racing team“ su bagiu važiuos Ramūnas Kembre ir Dalius Olechnavičius, keturačiu Romualdas Karužis ir motociklu Andrius Liškus. Antroji komanda, „CFMOTO factory racing team“ su bagiu ir keturačiu.

Lietuviams sėkmingai pavyko įveikti administracinę ir technine komisijas, tad belieka ramiai ruoštis antradienio startams.

Kas tas Breslau ralis?

Pirmasis ralis startavo 1995 m. iš Miuncheno. Prie starto linijos stojo 35 automobiliai, 20 motociklų ir 5 sunkvežimiai. 1999 m. startas buvo Berlyne, Vokietijoje, bet dėl transporto chaoso Aleksandro aikštėje, organizatoriai buvo raginami perkelti ralio startą į kitą vietą.

Po dviejų metų į ralio maršrutą įtraukta ir Lenkija. Jubiliejiniame dešimtame ralyje startavo net 106 automobiliai, 65 motociklai ir 38 sunkvežimiai. Po dar dviejų metų ralio startas perkeltas į Drezdeną, kur ralio atidaryme dalyvavo ir Jutta Kleinschmidt.

Lenkijoje ralis kasmet startuoja nuo 2011 m. Pirmais metais startavo Vroclave ir finišavo Drezdene. Bėgant laikui bekelės sportams urbanizuotoje Vokietijoje vietos lieka vis mažiau ir legendinis Breslau ralis pilnai persikelė į Lenkiją.