Kuriant naująjį modelį, pagrindinis „Honda“ tikslas buvo užtikrinti geresnį motociklo valdymą posūkiuose. Pirmiausia, patobulinus rėmą ir porėmį, motociklas tapo lengvesnis. Taip pat patobulinta važiuoklės geometrija, paaukštinta prošvaisa, patobulinta motociklo pakaba.

Remiantis „Honda Racing Team“ patirtimi motokroso varžybose, modifikuotas motociklo variklis, sukimo momentą padidinant žemų bei vidutinių sūkių diapazone. Į kitą vietą perkeltas dekompresorius, padidinta oro kameros talpa, atnaujintas droselinės sklendės korpusas ir pakeista išleidimo kanalų forma. Taupant svorį, įrengtas naujas išmetimo vamzdis, vietoje dviejų duslintuvų įdiegtas vienas.

Svorio motociklas „numetė“ ir patobulintos važiuoklės dėka. Dėl siauresnių pagrindinių lonžeronų korpusas sveria 8,4 kg (700 g mažiau nei ankstesnė konstrukcija). Patobulintas porėmis sveria vos 910 g (320 g mažiau). Viso motociklas sveria 105.8 kg.

Motocikle įdiegta visapusiškai reguliuojama 49 mm „Showa“ USD šakė su spiralinėmis spyruoklėmis. Tai viena iš gamyklinių „Showa“ šakių versijų, tiekiamų Japonijos motokroso čempionate dalyvaujančioms komandoms. Siekiant užtikrinti tikslesnį ir sklandesnį važiavimą atliekant posūkius, pakeisti šakių vožtuvai, 5 mm pailginta eiga (iki 310 mm) ir padidintas ašies laikiklių standumas. Padidintas pagrindinis „Showa“ galinio amortizatoriaus stūmoklinis vožtuvas, kad būtų užtikrinta greitesnė reakcija ir efektyviau sugeriami smūgiai. Jo spyruoklė pagaminta iš lengviausio pasaulyje plieno (tai padėjo sumažinti svorį dar 200 g).

„CRF450R“ gaminamas su HSTC sukimo momento valdymo sistema. Vairuotojas gali pasirinkti tris važiavimo režimus priklausomai nuo kelio dangos. Variklio parinktys taip pat reguliuojamos EMSB sistemos pagalba. Galimi trys režimai, pasirenkami pagal važiavimo sąlygas: įprastastinis, palengvintas (ang. smooth) bei agresyvus. Patobulintas motociklo važiavimas palengvintu režimu, siekiant, jog su motociklu lengviau „apsiprastų“ pradedantys vairuotojai.

Honda CRF450R“ pradėtas gaminti 2002 metais. Modelis iškart tapo krosinių motociklų etalonu. Tai galingiausias „Honda“ motokroso šeimos, kurią sudaro 6 modeliai, motociklas. Krosiniai modeliai sudaro apie trečdalį visų Lietuvoje parduodamų „Honda“ naujų motociklų.