Šiemet visi savo elgesiu kelyje turėsime parodyti, kad kalbant apie motociklininkus eisme ir jiems galiojančias Kelių eismo taisykles, gali atsirasti ne tik ribojimų ir draudimų sąvokos, tačiau ir žodžiai leidimas ar galimybė.

Praėjusių metų pavasarį Dakare dalyvavusio motociklininko Balio Bardausko iniciatyva dviejų didmiesčių – Vilniaus ir Kauno merai kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, ragindami viešojo transporto juostomis mieste leisti naudotis ir motociklininkams. Merų motyvai – sklandesnis eismas mieste, mažiau taršos, o motociklininkams tai galimybė spūsčių metu judėti saugiau, nelaviruojant tarp spūstyje stovinčių automobilių eilių. Tokį leidimą judėti A juosta jau turi motoroleriai/mopedai, aprūpinti ne didesnio nei 49 kub.cm. varikliais. Tad kodėl gi šioje juostoje negalėtų atsidurti ir motociklininkai? Klausimas pagrįstas ir teisingas, juolab kad maksimaliu 50 km/val greičio riedantis motoroleris neretai gali tapti kliūtimi viešajam transportui, o motociklas – ne.

Susisiekimo ministerijoje KET pakeitimo projektas svarstomas. Turėjo jis jau pasirodyti, tačiau tas nelemtas karantinas sujaukė visus gerus planus. Viena projekto formuluočių turėtų būti, kad miestų savivaldybės, pasitarusios su specialistais, gali tam tikromis viešojo transporto juostomis leisti važiuoti motociklu. Tokios juostos turėtų būti aiškiai paženklintos reikiamu skiriamuoju kelio ženklinimu ir kelio ženklu. KET pakeitimus svarsto vyriausybė, o juos pasirašo premjeras, tad ilgų kelionių po Seimo narių stalčius šiam projektui nereikės. Visgi prisiminkime, kur dabartinis premjeras pradėjo savo karjerą. Taip, jis „keliukas“, kuris matė, kaip atrodo koks savo „R1“, „CBR“ ar „Ninja“ nesuvaldęs lakstukas. Tad statistinės pažeidimų eilutės čia gali būti labai svarbios.

Tuo metu, kai įstatymo leidėjas, ruošia kokį nors „saldainį“, tie, kuriems jis skirtas, stebimi itin akylai, tad visus gerus ministerijos atstovų ketinimus gali nubraukti tokie motobendruomenės narių poelgiai kaip palakstymas miesto gatvėmis „šimtuku“ ar viršgarsiniu greičiu tose keliose mūsų autostradose. Susiimkime. Jeigu atsuktas gazas, kažkam geriausia terapija, tai ir atsukite jį ten, kur tą daryti galima be apribojimų ir dar su medikų priežiūra – nuvažiuokite į „Nemuno žiedą“, kol jo dar neuždarė, ir apsukite 10 ratų. Arba 20. Kiekvienam savo.

Kodėl tai svarbu net ir tiems, kurių miestuose vadinamųjų A juostų visai nėra. Todėl, kad nėra motociklininkų vilniečių, kauniečių, klaipėdiečių, zarasiškių, ukmergiškių ar iš Kazlų rūdos ir t. t. Esame motociklininkų bendruomenė, kurios vieno nario nusižengimas laikomas visos bendruomenės nuodėme. Neteisinga. Sutinku. Vis gi taip yra. Nors mūsų Lietuvoje ir daugėja, tačiau esame mažuma, o mažumos paklydimai visuomet matomi geriau, tad neleiskime sau suklysti, nes jeigu išlaikysime šį išbandymą gal gi bus išgristi ir ne kartą kartoti žodžiai, kad vis dar sunku surasti žiemines padangas street‘ui ar britvai, gal įsigalios ir lygiava, kad ne tik motociklininkas, viršijęs greitį daugiau kaip 30 km/val, bet ir kiti kolegos vairuotojai prarastų vairuotojo pažymėjimą.

Laikai, kai mus vadino donorais, kamikadzėmis ar dar kaip nors, turi baigtis. Ir link tos pabaigos visus, kurie dar neturi motociklų turime atvesti mes – tie, kurie juos turime.