„Chaosas jau nebeatrodo tokiu chaosu, kaip atrodė pirmosiosmis dienomis. Pripranti prie milžiniško eismo srauto, perpranti jį ir įsilieji. Dabar jis man primena važiavimą per Lenkiją ankstyvais devyniasdešimtaisiais, kai ten reikėjo kovoti už savo vietą“, – sakė K. Mieliauskas.

Nepaisant to, kad trys keliautojai Indijos eisme neatrodo kaip pasimetę vaikai žmonių minioje, ši kelionė nėra nei kiek lengva. Airis Deckanas McEvoy netgi nusijuokė, kad jam motociklizmas Indijoje prarado prasmę, nes prie vairo reikia dirbti.

Darbo sąlygų nelengvina ir oras. Kasdien laikosi apie 40 laipsnių karščio ir aukštesnė temperatūra. Indai per dešimtmetį pastatė nemažai naujų magistralių. Tik gyventojai ne itin jomis patenkinti. Srautas vis vien didelis, chaosas išlikęs, tad nepalėksi, o medžiai dėl plačių kelių iškirsti. Nėra pavėsio. Tenka dažnai stoti atsigaivinti. O čia populiariausias gėrimas – vietoje spaudžiamos cukranendrių sultys. Užkandžiams vartojami kokosai, nes pasak keliautojų, tokiame karštyje apetitas nėra didelis, o reikalingų medžiagų ir energijos jie gauna iš daug natūralaus cukraus turinčių cukranendrių gėrimo.

Kelionė aplink šventyklas

Per paskutines dienas keliauninkai vėl kiekvieną vakarą leido susitikimuose su vietinėmis motociklininkų bendruomenėmis, Karolis apie savo keliones ir Lietuvą pasakojo vietinei žiniasklaidai. Padaugėjo sustojimų lankytinuose objektuose, galybėje šventyklų.

Vienas iš jų – antras populiariausias lankytinas objektas šalyje po Tadžmahalo – Mysoro rūmai, kurių fasade persipina induistiniai, musulmoniški ir rajputo stiliai.

Karolis Mieliauskas kartu su indu Deepak Kamath ir airiu Deckanu McEvoy per piečiausią Indijos pusiasalio tašką Kanyakumari jau persirito į rytinę pusę ir jau Tamilnado valstija keliauja palei Ramanathapuramo krantus, nuo kurių matosi Šri Lanka. Iki finišo – dar geras 1 000km.

Karolis Mieliauskas pasinėrė į chaosą Indijos keliuose
Foto: Asmeninins albumas

Kelių policija niekam neįdomi

Indijoje pagaminti, tačiau britiškų šaknų turintys „Royal Enfield“ keliautojų motociklai nesiožiuoja, o Karolis sako, kad 5 tūkst. eurų nekainuojantis jo „Enduro“ klasės „Himalayan“ modelis važiuoja netgi pagirtinai gerai.

Su duobėmis susitvarko gerai, važiuoja patogiai, o galios nors ir nedaug, tačiau pakankamai, kad būtų galima išsišokti iš srauto. Tą padaryti sunku, tačiau dėl policijos niekas nesibaimina.

„Matėme vieną kitą ekipažą. Indai sako, kad baudos už kelių eismo taisyklių, kurių net nežinojau čia esant, pažeidimus yra. Vieni sako, kad jos mažos, kiti – kad labai didelės. Kaip kam. Tačiau vaizdas toks, kad niekas per daug nekreipia dėmesio į policijos pareigūnus ir jie šiuose keliuose daug galios neturi“, – nusijuokė K. Mieliauskas.