Varžybos vyko tris dienas. Pirmąją varžybų dieną, penktadienį, vyko „Akrapovič Super“ testas. Šis testas yra tarsi organizatorių duoklė žiūrovams, o varžybų dalyviams – apšilimas prieš kitas dienas. Čia sportininkai varžėsi poromis. Specialiai paruoštoje trasoje reikėjo įveikti po du ratus. Startas buvo duodamas iškart dviem sportininkams, kurie paralelinėse trasose turėdavo parodyti maksimaliai greičiausią rato įveikimo laiką.

Trasa rangėsi pievoje su milžiniškais molio kalnais, kuriuos bandant peršokti, rodėsi, kad lūžiai bus garantuoti. Trasą, prieš prasidedant važiavimams, sportininkai galėjo tik apeiti pėsčiomis, kažkiek įsiminti posūkius ir jautriausias vietas, o tada jau turėjo nerti pilnu tempu į ją su motociklu ir tikėtis, kad atmintis bei reakcija neapvils. Lietuviai puikiai važiavo ir dienos rezultatų lentelėje Andrius Mitkevičius užėmė 12 vietą, Danielius Žoštautas – 10-ą, o Donatas Petrikas „Open 2T“ klasėje liko 8-as.

Gamtos ir organizatorių staigmenos

Pagrindiniai ir sunkiausi išbandymai sportininkų laukė šeštadienį ir sekmadienį. Varžybų organizatoriai paruošė labai įdomią, technišką, iš sportininkų pareikalavusią daug meistriškumo bei jėgų, trasą. Ne mažesni išbandymai laukė ir technikos.

Šeštadienį prasidėjo pagrindinės varžybos. Organizatoriai prieš startą paskelbė kiekvieno iš dalyvių startinius laikus. Likus penkioms minutėms iki starto vairuotojas paimdavo motociklą iš aikštelės ir iš ten jį stumdavosi prie starto linijos. Nustatytu laiku dalyviai pradėdavo važiavimą atsitiktine tvarka parinktomis poromis. Toks dalyvių surikiavimas lėmė tai, kad porose važiavo lenktynininkai iš skirtingų klasių, o tai leido patiems motociklininkams sudarė sąlygas važiuoti įprastu tempu. Tiek šeštadienį, tiek sekmadienį sportininkai turėjo įveikti du ratus po 57 km ir tris testus – „Extreme“, „Enduro“ bei „Cross Country“.

Lenktynininkai turėjo įveikti visą gamtos kliūčių ruožą – miškus, medžių šaknis, kritimus, kelmus, aklus posūkius, žvyrkelius, pakilimus ir nusileidimus nuo kalnų.

„Extreme“ testo metu lenktynininkai varžosi dėl maksimaliai geriausio laiko. Trasa nebuvo iš lengvųjų ir „lepino“ labai stačiais pakilimais bei nusileidimais. Iš labai staigaus posūkio reikėjo pakilti į stačią akmenuotą arba šaknimis apaugusią įkalnę, tekdavo važiuoti praktiškai viena gilia proveža, kurioje buvo šaknys ir akmenys. Čia geriausiai sekėsi lietuvių komandos nariui Andriui Mitkevičiui.

"Kilobaitas Racing Team" komanda

Trasoje motociklas pakibdavo

Įveikus „Extreme“ greituminį ruožą, buvo labai sudėtingas pervažiavimas etapas – teko važiuoti į itin stačius kalnus bei nuo jų leistis siaurais serpantinais bei labai siaura, akmenuota ir gilia upelio vaga. Andrius Mitkevičius pasakojo, jog jau pačioje tarpinio pervažiavimo pabaigoje ir prieš pat „Enduro“ testo pradžią, dalyviams teko įveikti didžiulį akmenuotą kalną su besisukiojančiu keliu.

Akmenys buvo tokio didumo, kad jų neįveikus, motociklas paprasčiausiai pakibdavo, nukentėdavo išmetimo sistema ir dugnas. Suvokdami kalno sudėtingumą, organizatoriai prie didžiųjų akmenų buvo pastatę stebėtojus, kurie padėdavo sportininkams ištempti techniką, nes vienam žmogui tai būtų tiesiog neįmanoma.

Atsikvėpti tikrai nebuvo kur, negana to, po tokio pervažiavimo „desertui“ laukė ilgas ir varginantis apie 15 min. trukmės „Enduro“ testas. Vėlgi su begale akmenų bei šaknų. Net ir profesionalūs sportininkai šį testą įvertino kaip įdomiausią, sudėtingiausią ir daugiausiai jėgų pareikalavusį važiavimą iš šių metų visų „Enduro GP“ etapų.

"Kilobaitas Racing Team" komanda

Spaudė laikas

Viską vainikavo „Cross Country“ testas, kuris driekėsi kalnuotoje vietovėje ir pasižymėjo dideliu greičiu. Tam, kad varžybos būtų dar įdomesnės, organizatoriai prieš „Cross Country“ testą buvo paskyrę laiko kontrolės punktą, o tai reiškė, jog kovodami su gamtos padovanotais ir organizatorių parinktais trasų iššūkiais, dalyviai visą laiką turėjo stebėti laiką ir stengtis nepavėluoti. Būtent laiko limitas ne visiems dalyviams leido pasinaudoti prieš „Cross Country“ testą esančia techninio aptarnavimo zona, dalis jų čia užsuko tik greitam degalų bako papildymui.

„Cross Country“ testas vyko kieto ir slidaus grunto didžiulėje pievoje, kuri lepino aukšta žole, posūkiais, o kalno papėdėje dalyvius pasitiko upelis. Prasukus po kelis ratus „Cross Country“ trasoje, provėžos tapo tokio gilumo, kad akimirkomis atrodydavo, jog motociklas susmigs jose iki rankenėlių ir liks ten stypsoti. Pievoje taip pat tykojo ir tramplynai. Donatas Petrikas pasakojo, kad vienas iš tokių šuolių galėjo baigtis labai didele trauma ir tik dėka įgudžių bei sėkmės viskas baigėsi laimingai.

„Cross Country“ testo metu dalyviai vėl turėjo tilpti į laiko normas. Po to sekė kiek lengvesnis apie 35 min. pravažiavimas, po kurio dalyviai vėl stojo į startą antrajam lygiai tokiam pačiam išbandymų ratui.

"Kilobaitas Racing Team" komanda

Vienas varžybų ratas tęsėsi apie 70 km, dalyviai per dieną įveikdavo 2 ratus. Taigi motociklininkai iš viso apie 4 valandas sukdavo rankeną maksimaliuose ištvermės ir technikos išbandymuose. Ir taip dvi dienas iš eilės.

Visgi lietuviai pademonstravo puikius rezultatus. Šeštadienį Andrius Mitkevičius užėmė 12-ą vietą, Danielius Žoštautas 14-ą, o Donatas Petrikas 8-ą. Trečiąją dieną, sekmadienį, sportininkams pavyko išvengti didesnių klaidų, todėl Andrius Mitkevičius finišavo aukštoje 7-oje vietoje, Danielius Žoštautas buvo 10-as, o tokio lygio varžybų naujokas Donatas Petrikas, parodęs savo tvirtą charakterį ir užsispyrimą, užėmė 7-ą vietą. Galiausiai vyrai užlipo ir ant aukščiausios pakopos apdovanojimų pakyloje – užėmę 1-ąją vietą „Pasaulio Enduro GP taurės“ Čekijos etapo Klubinėje klasėje.

Paskutinysis septintasis etapas įvyks rugsėjo 27-29 d. Ambert, Prancūzijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją