„Vis dar nereti atvejai, kai transporto priemonės įsigyjama už maždaug 1-1,5 tūkst. eurų ir atsiradus nemažam gedimui tenka investuoti daug lėšų. Tais atvejais, kai automobilio remonto išlaidos viršija jo vertę reikėtų įvertinti, ar tikrai verta ar investuoti į jo remontą, ar atiduoti jį transporto priemonių atliekų tvarkytojams“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoit.

Remontuoja 7 iš 10

Transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonės „TomServis“ vadovas Tomas Kazlauskas mini, kad maždaug iki 60-70 proc. serviso klientų, kurių turimų automobilių vertė siekia iki 3 tūkst. eurų, vis tik linkę transporto priemonę remontuoti, nors remonto išlaidos ir viršija automobilio vertę.

„Ypač tai galioja tų automobilių, kurių vertė siekia apie 1 tūkst. eurų, savininkams. Jie transporto priemonę remontuoja, nes nusipirkus kitą tokios pat vertės automobilį pateks į tą pačią balą“, – komentuoja T. Kazlauskas.

Jis sako, kad dėl remonto daugiausia kreipiasi vairuotojai, kurių turimų lengvųjų automobilių amžius siekia apie 10-12 metų. Be to, pabrėžia specialistas, dauguma remonto norinčių vairuotojų perka ne pačias pigiausias detales, nes nori jaustis saugiai ir užtikrinti saugumą artimiesiems.

Nekeičia, nes galioja TA

„Volvo“ automobilius aptarnaujančio autoserviso „Autodiena“ darbų vadovo Stanislavo Konickio teigimu, servise remontuojamų automobilių vidutinis amžius siekia apie 10 metų, o tokių automobilių, kurių vertė yra mažesnė nei 2 tūkst. eurų, pasitaiko retai.

„Neretai mūsų klientai renkasi automobilio remontą, kai neturi kitos išeities, t. y., jų finansinės galimybės neleidžia įsigyti kitą transporto priemonę ir dar galioja turimo automobilio techninė apžiūra. Būna atvejų, kad paaiškėjus didelėms remonto išlaidoms savininkas automobilio netvarko, neatmetu galimybės, kad ir važinėja su techniškai netvarkinga transporto priemone, dar turinčia galiojančią techninę apžiūrą“, – kalba S. Konickis.

Siūlo atsisakyti

V. Jankoit nuomone, vis tik itin susidėvėjusio automobilio vertėtų atsisakyti, nes po remonto tik laikinai pagerėja jo techninė būklė ir tokios transporto priemonės eksploatacija kelia grėsmę eismo dalyviams ir patiems vairuotojams.

Lengvųjų automobilių parkas Lietuvoje vis dar yra ganėtinai senas. „Regitros“ duomenimis, pernai naudoti lengvieji automobiliai sudarė apie 84 proc. visų 2018 metais pirmą kartą registruotų lengvųjų automobilių, o vidutinis automobilio amžius siekė 14,4 metų.

Eksploatuoti netinkamos transporto priemonių sutvarkymu rūpinasi aplinkosauginius leidimus ir licencijas turintys atliekų tvarkytojai. Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA) kartu su ENTPTA yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą.

GIA organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių atliekų (akumuliatorių, amortizatorių, alyvos, filtrų, plastiko, gumos, padangų ir kitų) tinkamą sutvarkymą bei užtikrina ES direktyvos, numatančios automobilių atliekų tvarkymą, vykdymą Lietuvoje. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos yra tinkamai sutvarkomos ir nepatenka į aplinką.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (228)