„Remonto centro“ komanda DELFI skaitytojams paaiškino, ką svarbiausia žinoti rengiantis techninei apžiūrai ir kaip užsitikrinti, kad po jos bus išduotas žalios spalvos dokumentas, reiškiantis, kad galite dalyvauti eisme.

BALSUOKITE už savo mėgiamiausią naudotą automobilį – išrinkite „Lietuvos automobilį“!

Kas yra M1 ir N1 klasės?

Pagrindinis skirtumas tas, kad M1 klasės automobiliai turi iki 9 sėdimų vietų ir yra skirti vežti keleiviams, o N1 – kroviniams iki 3500 kg.

Kiek dažna techninė apžiūra?

Jeigu vairuojate naują M1 klasės automobilį, pirmoji techninė patikra atliekama po trejų metų, kitos – kas dvejus metus.

Jeigu vairuojate senesnį nei trejų metų automobilį ir jis priklauso M1 klasei, techninė apžiūra atliekama kas dvejus metus.

Jeigu vairuojate automobilį, priklausantį N1 klasei, techninė apžiūra atliekama kas metus.

Rinkoje yra ne vienas automobilis, kurių gamintojas ir modelis tas pats, o ir vizualiai automobiliai identiški, tačiau klasės – skiriasi. Dažniausiai taip nutinka, kai naują automobilį įsigyja įmonė ir po minimalių perdarymų jam priskiriama N1 klasė. Turint tokį automobilį reikia mokėti kelių mokesčius, kasmet atlikti techninę apžiūrą, o ją atliekant – turėti papildomus priedus, numatytus N1 klasės aprašyme.

Jeigu domitės automobiliais ir nebijote išsipurvinti rankų, štai ką reikėtų atlikti prieš vykstant į techninę apžiūrą, kad ji būtų sklandesnė ir iš jos išvyktumėte su „žaliu“ lapu.

Kaip pasiruošti apžiūrai

  • Patikrinkite, ar veikia visi saugos diržai ir sagtys, juos palikite užsegtus.
  • Iš salono išimkite nereikalingus daiktus – taip bus lengviau prieiti prie įvairių komponentų ir pašalinti galimą papildomo bildesio priežastį. Matomoje vietoje palikite gesintuvą, vaistinėlę ir liemenę.
  • Nuplaukite automobilį ir jo dugną, būtent čia dažnai prisirenka įvairių nešvarumų ir tepalų ir apžiūros metu dažnai sunku įvertinti, iš kur atsirado šie nešvarumai, tad nuplovus dugną išvengsite šios diskusijos. Daugelyje savitarnos plovyklų tai atliksite už keletą eurų.
  • Pajudinkite akumuliatoriaus bateriją – ji turi būti standžiai pritvirtinta.
  • Pasinaudokite stikliniais pastatais kaip veidrodžiu ir taip patikrinkite visas šviesas. Atkreipkite dėmesį į posūkių signalus, nes jų lemputės dažnai nublunka ir neskleidžia geltonos šviesos. Įjunkite trumpas šviesas ir iš salono pareguliuokite jų aukštį (jeigu salone šio mygtuko nėra, nieko daryti nereikia). Neužmirškite, kad žibintai tikrinami, kai ratukas yra 0 padėtyje, o esant nedideliems šviesos aukščio nukrypimams, galite paprašyti pareguliuoti pačios techninės apžiūros metu ir taip išvengti pakartotinio atvykimo.
  • Užveskite automobilį ir leiskite dirbti laisvomis apsukomis, pasiimkite šluostę ir kelioms sekundėms uždenkite duslintuvo antgalį – jeigu iš karto pasigirsta šnypštimas po automobilio dugnu, reiškia, kad sistema nesandari, ir, greičiausiai, be remonto teigiamo techninės apžiūros rezultato pasiekti nepavyks.
  • Patikrinkite variklinės alyvos ir langų apiplovimo skysčio lygmenis ir, jeigu trūksta, jų papildykite. Jeigu trūks variklinės alyvos, dyzeliniam automobiliui nebus atliekamas išmetamųjų dujų testas, jeigu trūks langų skysčio, gali blogai veikti žibintų apiplovimas, nes dažniausiai šiai sistemai langų skysčio turi būti gerokai daugiau negu stiklų apiplovimo sistemai. Jeigu nežinote, kaip šią sistemą įjungti, darykite taip, lyg važiuotumėte gatvėje: užveskite variklį, uždarykite dureles, įjunkite šviesas. Jeigu pavarų dėžė automatinė, palikite svirtį D padėtyje. Kelis kartus ilgesniais intervalais apiplaukite priekinį langą (daugumoje automobilių žibintų apiplovimo sistema suveikia automatiškai, plaunant priekinį stiklą).
  • Patikrinkite stovėjimo stabdį. Jeigu retai naudojate šį mechanizmą (ir jis jūsų automobilyje valdomas mechaniškai) pasirinkite lygią vietą, užtraukite stovėjimo stabdį per 3 trakštelėjimus, pabandykite pastumti automobilį, atleiskite stovėjimo stabdį ir vėl pabandykite pastumti – jeigu automobilis rieda, vadinasi, stovėjimo stabdis veikia tinkamai.
  • Atsiminkite: jeigu komponentas yra mašinoje, jis turi veikti. Labai dažnai žmonės negali gauti teigiamo techninės apžiūros įvertinimo dėl sumontuotos tempimo jungties, galinio valytuvo, priekinių rūko žibintų. Jeigu šių sistemų nenaudojate ir Jūsų automobilyje jos nėra privalomos (buvo gaminami tokie patys automobiliai ir be šių sistemų), jas išmontuokite.


Kaip nelaukti eilėse:

Jeigu techninės apžiūros galiojimas pasibaigė, užsisakykite leidimą atvykti į apžiūrą.

Įvažiavę sekite nurodymus (skirtingiems automobiliams eiga šiek tiek skiriasi).

  1. Automobilio išorė: apžiūrimas kėbulas, langų stiklai, žibintai.
  2. Automobilio vidus: garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, saugos diržai, žibintų jungikliai.
  3. Važiuoklė: kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.
  4. Stabdžiai ir žibintai: stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Artimų ir tolimų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančių iš priekio ir tamsoje vairuojančiam sudaryti sąlygas geram kelio matomumui, nes nuo to priklauso eismo saugumas.
  5. Aplinkosauginė patikra: specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio bei transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)