„Nesumeluosiu pasakęs, kad pirmąjį automobilį besirenkantys jaunuoliai nori, jog šis būtų gerai „paturbintas“ ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Kitaip tariant – galingas, garsiai riaumojantis, su gera komplektacija ir traukiantis dėmesį. Tačiau, turint dar mažai vairavimo patirties, transporto priemonės vizija turėtų būti kiek kitokia“, – sako „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Anot jo, jaunas vairuotojas prieš pradėdamas dairytis norimo automobilio, turi iš anksto nusimatyti, kokį biudžetą galės skirti naujam pirkiniui. Mat jaunimas, primygtinai siekiantis vairuoti savo svajonių automobilį, tačiau dar neturintis pakankamai tam lėšų, dėl geresnės komplektacijos yra linkęs paaukoti automobilio amžių. Tai reiškia, kad įsigyjama transporto priemonė gal ir bus prabangesnė, tačiau ir gerokai senesnė.

„Toks automobilis, automatiškai gali sukelti tam tikrų nesklandumų, dėl kurių vairuotojai bus priversti nemenkai patuštinti kišenę – ne tik dėl jau nemažos automobilio ridos, eksploatacijos metu greičiau nusidėvinčių detalių, bet ir dėl netikėtų gedimų. Taip pat tokie automobiliai yra daug taršesni, ypač esant galingam varikliui“, – pažymi automobilių ekspertas, pridurdamas, kad Lietuvoje jaunimas dar nėra pakankamai skatinamas įsigyti naujesnį automobilį, kuris tuo pačiu būtų ir mažiau taršus.

Automobilio pirkimas

Jo teigimu, įsivertinti taip pat reikia ir kitas eksploatacines išlaidas, tokias kaip atsarginės ir pakaitinės detalės, aptarnavimai, remontas, padangos, metinė draudimo suma bei, žinoma, išlaidos kurui.
P. Valiukėnas dalindamasis rekomendacijomis, koks turi būti pirmasis automobilis, visų pirma akcentuoja saugumą.

„Renkantis transporto priemonę, saugumą užtikrinančios sistemos privalo išlikti pačiu svarbiausiu, atidžiai išnagrinėtu aspektu. Įsitikinkite, kad automobilyje yra tinkamai sumontuotos oro pagalvės, kadangi jos yra vienas pagrindinių saugos elementų, galinčių išgelbėti ne tik vairuotojo, bet ir keleivių gyvybes. Išsiaiškinkite, ar automobilis buvo pakliuvęs į avarines situacijas: kokia žala buvo patirta, kokios konstrukcijos pažeistos ir koks remontas buvo atliktas. Bet kokie avarijų sukelti automobilio defektai, ypač jei jie nėra tinkamai panaikinti, deja, gali būti pražūtingi“, – apie pavienių pardavėjų nuslepiamus meistravimus sako P. Valiukėnas.

Jo teigimu, automobilių perpardavėjai, siekdami didesnio pelno, parduodant automobilį jaunam, patirties mažai turinčiam vairuotojui, transporto priemonės istoriją gali perdėtai „pagražinti“. Tačiau neretai tiesa būna kitokia: „Atsukta rida, konstrukcija iš dviejų automobilių dalių ar oro pagalvių nebuvimas – tai tik maža dalis to, ko pirkėjai automobilio apžiūros metu gali nepastebėti.“

P. Valiukėnas taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad prieš pasirašant sandorio dokumentus, jaunuoliui rekomenduojama pačiam atsisėsti už vairo, įsitikinti ar automobilis turi gerą matomumą, yra manevringas ir lengvai valdomas.

„Galimybė pačiam išbandyti automobilį, pajusti jo gabaritus, įvertinti komfortą, o taip pat apžvelgti galimus trūkumus, gali padėti atrasti tinkamiausią ir patogiausią variantą, kuris nesukels papildomo streso, kai, pavyzdžiui, automobilį reikės pasistatyti stovėjimo vietoje ar prireikus apsisukti siauroje senamiesčio gatvelėje“, – sako jis.

Automobilio eksperto teigimu, ne mažiau svarbu pasirūpinti ir pirkimo dokumentacija. Kai kuriems jaunuoliams tai gali atrodyti sudėtingas procesas, reikalaujantis daug skirtingų formalumų, tačiau ekspertas tikina, kad prireikus, pasikonsultuoti galima su kiekvienu sertifikuotų automobilių pardavėju, kuris patars bet kokiais rūpimais klausimais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją