„Alsket“ internetiniame teste, kurį norėdami spręsti būsimi vairuotojai turi susimokėti, užduodamas klausimas „Kokių veiksmų galima tikėtis iš pagyvenusio vairuotojo?“ Tarp išvardytų variantų – tokie: „Neteisingai rodo posūkio signalus“, „Nerodo posūkio signalų“, „Neteisingai atlieka manevrus“, „Lėta reakcija manevravimo metu“.

Kaip pastebėjo S. Stavickis-Stano, „Alsket“ sistema nurodo, kad tikėtis galima visų išvardytų variantų.

„Jau nenustebsiu, jei atsiras klausimas, kokių veiksmų imsitės, pamatęs bobą už vairo, – šaržavo vyras ir pasiūlė savo atsakymų variantus: – Iškviesite pareigūnus, persižegnosit, sustosite šalikelėje, nieko nedarysite, nes ir boba gali vairuoti.“

S. Stavickis-Stano neslėpė, kad jam kelia nuostabą, jog iš pagyvenusio vairuotojo siūloma tikėtis, jog jis pažeidinės visas įmanomas taisykles ir bus neadekvatus. Tokios išankstinės nuostatos – tiesiog diskriminacija.

„Kas tuos testus sudarinėja?“ – stebėjosi vyras.

Tikrame teste tokio klausimo nėra

Kaip „Delfi“ komentavo Emilija Bardauskienė, „Regitros“ atstovė spaudai, su interneto svetainėmis, kurios teikia vairavimo teorijos testų, dažniausiai vadinamų KET bilietais, sprendimo paslaugas, „Regitra“ nėra susijusi ir neatsako už jų turinį.

„Tokio pobūdžio klausimai, kaip minimas viešoje erdvėje, teorijos egzaminuose nėra naudojami. Klaidų gali daryti kiekvienas vairuotojas, nepriklausomai nuo jo amžiaus. Visi vairuotojai turi turėti tas būtinas žinias ir įgūdžius, kurių prireiks kasdien eisme, todėl ir teorijos egzamino klausimai yra formuojami taip, kad tas žinias būtų galima patikrinti“, – kalbėjo E. Bardauskienė.

Ji nurodė, kad „Regitros“ interneto svetainėje yra bandomasis teorijos egzaminas (išbandyti jį galite čia), leidžiantis vairuotojams susipažinti su egzamino tvarka ir klausimų formuluotėmis, be to, galima rasti ir tokios medžiagos, kaip teorijos egzamino temos.

Tikslas, kad vairuotų kuo ilgiau

Kaip aiškino E. Bardauskienė, kalbant apie vyresnio amžiaus vairuotojus plačiau, „Regitra“ įsitikinusi, jog reikalingos sąlygos, leidžiančios jiems vairuoti kuo ilgiau, mat tai susiję su mobilumu, socializacija ir gyvenimo kokybe.

„Natūralu, kad su amžiumi kognityviniai gebėjimai po truputį mažėja, tačiau vyresnio amžiaus vairuotojai tai kompensuoja didesne patirtimi, atsakingumu ir sąmoningumu. Be to, vairuotojų žinių ir kompetencijų lygis, taip pat tokios savybės kaip greita reakcija ar geras regėjimas, nebūtinai yra susijusios su žmogaus amžiumi. Tai yra labai individualu. Iš esmės, gebėjimą saugiai dalyvauti viešajame eisme lemia ne metai, o sveikatos būklė, kurią įvertina medikai. Todėl, jei kyla abejonių, kad sveikatos būklė gali trukdyti saugiai vairuoti, būtina pasitikrinti sveikatą“, – kalbėjo E. Bardauskienė.

Atsižvelgiant į tai, kad su amžiumi sveikatos būklė gali kisti kiek greičiau nei įprastai, nuo 56 metų vairuotojų sveikatos būklės patikrinimai yra dažnesni. Vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše apibrėžiama, kad asmenims nuo 56 iki 69-erių sveikatą pasitikrinti reikia kartą per penkerius metus, 70–79 metų asmenims – kas dvejus metus, o sulaukusiems 80 metų – kasmet.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)