2021-aisiais paskelbtame patikimiausių automobilių gamintojų reitinge „Mazda“ aplenkė BMW ir „Subaru“ prekių ženklus. Ketvirtojoje vietoje šį kartą atsidūrė „Porsche“, o pirmąjį penketuką užbaigė dvi dažnai tokiuose reitinguose minimos bendrovės – „Honda“ ir „Lexus“.

Didėjant konkurencijai išlaiko pranašumą

„Consumer Reports“ yra viena didžiausių pirkėjų rekomendacijų platformų, kurios ekspertai kasmet sudaro patikimiausių automobilių prekių ženklų reitingą. Vertinami bandomųjų važiavimų duomenys, remiantis pranešimais apie gedimus prognozuojamas naujų modelių patikimumas, įtraukiami vartotojų atsiliepimai ir peržiūrima saugumo įranga. Kiekvienoje kategorijoje skiriamas tam tikras balų skaičius, o viską susumavus gaunamas bendras rezultatas.

Amerikiečių ekspertų sudaromas patikimumo reitingas nuo kitų panašių įvertinimų skiriasi tuo, kad čia itin didelis dėmesys skiriamas automobilių bandymams. Su kiekvienu modeliu atliekama daugiau nei 50 įvairių testų ir matavimų, todėl būsimi pirkėjai gali būti tikri, kad buvo paliesti visi svarbiausi eksploatacijos aspektai. Patikimumas prognozuojamas pagal vartotojų apklausas, kuriose jie vertina problemiškiausius naujų modelių mazgus ir technologijas.

Automobilių surinkimo kokybė gerėja, o konkurencija tarp gamintojų auga. Tai vis labiau pastebima ir patikimumo reitinguose. „Consumer Reports“ ataskaitoje pirmąją vietą užimantis prekių ženklas „Mazda“ surinko didžiausią balų skaičių – 80, tačiau, pavyzdžiui, nuo penktojoje vietoje likusios įmonės „Honda“ nugalėtojus skiria vos penki taškai.

Patikimumu garsėja jau ilgą laiką

Automobilių rinkos ekspertas Nerijus Paketūras atkreipia dėmesį, kad prekių ženklas „Mazda“ patikimumu garsėja jau daugiau nei 20 metų. Pašnekovas pastebi, jog tai buvo Japonijos gamintojos būdas išsiskirti rinkoje – tam priemonių turi visos įmonės.

„Tarkime, „Volvo“ išsiskyrė saugumu, „Honda“ – variklių ilgaamžiškumu, „Subaru“ ir „Audi“ – keturių varančiųjų ratų sistemomis, „Citroën“ – aukšto lygio komfortu, „Alfa Romeo“ – dizainu, o „Fiat“ ar „Dacia“ – nedidele kaina. Manau, „Mazda“ pasirinko patikimumą, nes tai yra vienas svarbiausių veiksnių bet kuriam automobilio pirkėjui. Tiesa, tapti lyderiu bet kurioje srityje nėra lengva“, – kalba ekspertas.

N. Paketūras pažymi, jog pasiekti gerus patikimumo rodiklius greitai – bet kuriam automobilių gamintojui neįveikiama užduotis. Visi rinkos pavyzdžiai rodo, kad tai ypatingo kruopštumo reikalaujantis ir dažnai gerokai ilgiau nei dešimtmetį trunkantis procesas. Iškalbingas pavyzdys – Pietų Korėjos bendrovės, kurioms prireikė maždaug tiek laiko.

„Žinoma, gali pasitaikyti puikių ar mažiau vykusių modelių, tačiau, vertinant apskritai, geri rezultatai pasiekiami tik per ilgesnį laiką. Įmonėms tenka pasimokyti iš savo klaidų, įvesti atitinkamus gamybos standartus gerinant kokybę, išmokti atsirinkti detalių ir medžiagų tiekėjus“, – dėsto pašnekovas.

Svarbus veiksnys antrinėje rinkoje

Anot N. Paketūro, patikimumas yra vienas esminių veiksnių, lemiančių ekonominės klasės automobilių vertę antrinėje rinkoje. Lietuvoje tai itin juntama, nes vidutinis eksploatuojamų transporto priemonių amžius siekia 15 metų.

„Sukantis automobilio eksploatacijos metų skaitliukui, patikimumo kriterijaus svarba tik didėja. Kiekvienas naudotą transporto priemonę besirenkantis vartotojas nori būti tikras, kad ji atlaikys bent jau keletą metų. Niekas nepageidauja pirkti gedimų kamuojamo modelio, net ir už labai patrauklią kainą“, – patikimumo svarbą automobilio vertei antrinėje rinkoje apibrėžia ekspertas.

N. Paketūrą nustebino „Consumer Reports“ ataskaitoje „Tesla“ užimta vos 16-oji vieta. Pasak specialisto, šis pavyzdys puikiai patvirtina, kad, norint sukurti patikimą gaminį, būtina daugelio metų patirtis. Prabangos segmento senbuviams, į kuriuos taikosi JAV įmonė, pastebimai geriau sekasi pasiūlyti klientams visapusiškai geresnius modelius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)