Vasarą debiutavę naujausiomis technologijomis įkraunami hibridai „Jeep Renegade 4xe“ ir „Compass 4xe“ bei „Wrangler 4xe“ laužo ne tik visureigių, bet ir hibridinėmis jėgainėmis varomų automobilių stereotipus. Automobiliuose montuojamos dvi jėgainės – elektrinė ir vidaus diegimo, tačiau visiškai kitokiu principu nei visuose kituose įkraunamuose hibriduose. „Jeep Renegade 4xe“ ir „Compass 4xe“ elektrinė jėgainė sumontuota automobilio galinėje dalyje, o „Wrangler 4xe“ jėgainė – automatinėje pavarų dėžėje.

Jeep Renegade 4xe“ ir „Compass 4xe“ su keturiais ratais varoma važiuokle leidžia be rūpesčių mėgautis vairavimu žiemą bekelėje ir mieste, garantuodami trauką saugiam važiavimui ant sniego ir ledo. Vidaus degimo variklis ir elektrinio variklio 4x4 trauka duoda aukštesnį sukimo momentą nei įprasto vidaus degimo variklio“, – sako jis.

Pasirinkus elektrinį režimą, „Jeep Renegade 4xe“ arba „Compass 4xe“ mieste galima važiuoti vien elektra. Tai vairuotojams leidžia patekti į „riboto eismo“ zonas, nes galiniai ratai varomi elektra leidžia mėgautis netaršiu vairavimu. Vien elektra, įkraunami „Jeep 4xe“ modeliai gali nuvažiuoti vidutiniškai 50 km atstumą ir pasiekti didžiausią 130 km/val. greitį. Tuo tarpu vidaus degimo variklis įsijungia, tik kai būtina, keičiant pavarą arba, kai išsenka elektrinė baterija.

„Kai kelio danga šlapia, slidi ar apledėjusi ir reikia didesnės traukos, galima geriausiai pajusti „Jeep Renegade 4xe“ ir „Compass 4xe“ modelių 4x4 pranašumus. Sistema automatiškai aktyvuoja vidaus degimo variklį, varantį priekinius ratus ir paverčia automobilį e-AWD – visais ratais varomu įkraunamu hibridiniu automobiliu. Vidaus degimo variklis suka priekinę ašį, elektrinis variklis – galinę“, – pasakoja „Jeep“ atstovybės Lietuvoje vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Naujos kartos įkraunami hibridiniai „Jeep 4xe” modeliai yra gaminami kelių skirtingų modifikacijų, iš kurių galingiausios yra „Jeep Wrangler 4xe“ bei „Jeep Grand Cherokee 4xe“, jos pasiekia net iki 380 AG. Tuo tarpu, kitos „Jeep Compass 4xe“ ir „Jeep Renegade 4xe“ hibridinės versijos gali pasiekti nuo 190 iki 240 AG.

Papildomą pagalbą nepalankiomis oro sąlygomis ir esant apsnigtai kelio dangai vairuotojams suteikia elektroninės sistemos, pavyzdžiui, „Jeep Selec-Terrain“, traukos valdymo sistema ir specialus sniego režimas, padidinantis trauką ekstremaliomis sąlygomis. Vairuotojui pasirinkus atitinkamus nustatymus, visos automobilio sistemos – nuo variklio ir (arba) sankabos jautrumo iki elektroninio traukos ir stabilumo valdymo – padeda įveikti snieguotus kelius.

„Jeep 4xe“ modeliuose taip pat montuojamos integruotos pažangios pagalbos vairuotojams sistemos, įskaitant matomumą pagerinančius „Full LED“ priekinius žibintus (kaip standartinė arba papildoma įranga, priklausomai nuo „Renegade 4xe“ komplektacijos). „Compass 4xe“ modeliams, kaip standartinė ar papildoma įranga, siūlomi LED refleksiniai arba projekciniai žibintai, standartinės saugumo sistemos – perspėjimo apie galimą susidūrimą, perspėjimo apie kertamą kitą eismo juostą ir išmanieji greičio ribojimo jutikliai. Taip pat kelio ženklų atpažinimo, galiniai ir pasirinktinai priekiniai judesio jutikliai.

Papildomos saugumo sistemos automobilyje: aklosios zonos stebėjimo sistema, galinio vaizdo parkavimosi kamera su dinaminėmis linijomis, automatinė parkavimo sistema ir beraktė sistema.

Tiek „Jeep Renegade 4xe“, tiek ir „Compass 4xe“ bei „Grand Cherokee 4xe“ taip pat įdiegta standartinė Vairuotojo nuovargio atpažinimo sistema, kuri fiksuoja vairuotojo nuovargį ir leidžia išvengti avarijų.

Visuose 4xe modeliuose įdiegtas „žiemos paketas“, įskaitant šildomas priekines sėdynes vairą ir priekinį stiklą bei galimybė programuoti oro kondicionavimo sistemą nuotoliniu būdu naudojantis „My Uconnect“ programėle telefone, sušildant automobilio saloną iki norimos temperatūros.

Išvažiavus iš miesto, tiek su „Jeep Renegade 4xe“, „Wrangler 4xe“, „Grand Cherokee 4xe“ ar „Compass 4xe“ galima pasirinkti energiją taupantį režimą („e-Save“), optimizuojant energiją, naudojant baterijos taupymo arba jos įkrovimo funkciją, pasitelkus vidaus degimo variklį, įkraunant ją iki 80 proc.

„Važiuojant ilgais nuokalnės ruožais, galima išnaudoti automobilio kinetinę energiją aktyvavus „e-COASTING“ funkciją, kuri sukantis ratams regeneruoja energiją ir kaupia ją baterijoje. Tai padeda taupyti energiją, yra efektyvu ir palanku ekologiniu požiūriu, o taip pat intensyviau naudojant „e-COASTING“ funkciją padidina automobilio elektra nuvažiuojamą atstumą. Regeneruojant energiją didėja ir automobilių stabdymo galia“, – sakė A. Ardzevičius.

Visuose „Jeep 4xe“ modeliuose standartiškai įdiegta speciali sistema, padedanti lengviau įveikti snieguotas ir apledėjusias nuokalnes. 11,4 kWh arba 17,0kWh ir 400 voltų ličio jonų baterija varanti elektrinį variklį aprūpinta aušinimo ir šildymo sistema, o tai reiškia, kad net ilgas laikas labai žemoje temperatūroje nedaro įtakos nuvažiuojamam atstumui ir užtikrina normalų sistemos veikimą net ir esant -30°C. Itin geru pravažumu garsėjančiuose „Jeep 4xe” modeliuose, visi elektroninių sistemų komponentai yra pilnai izoliuoti ir apsaugoti nuo vandens net važiuojant per sniegą ar ledą, ekstremaliomis sąlygomis. Tuo tarpu „Trailhawk“ versijos automobiliuose apsaugai sumontuotos papildomos plieninės apsaugos, įskaitant kampų apsaugą, kuri labai praverčia įveikiant kliūtis ant snieguoto kelio.