„Lietuvos metų automobilio“ rinkimus nuo pat pradžios organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas. Kasmet rudenį tradiciniame susirinkime išrenkama nauja profesionalių automobilių žurnalistų ir ekspertų komisija, kuriai tenka užduotis – per du mėnesius įvertinti visus į rinkimus deleguotus naujausius, per metus Lietuvos automobilių rinkoje debiutavusius, modelius. Galiausiai išrenkami pretendentai į skirtingas nominacijas, į „Lietuvos metų automobilio“ vardą tradiciškai taikosi septyni, iš visų kandidatų išrinkti, automobilių modeliai.

Koks bus minėtas septynetas, nusprendžiama nelengvai: visi dešimt komisijos narių privalo išrinkti jiems asmeniškai geriausių modelių septynetus, po šios procedūros išrenkamas vienas sąrašas, į kurį patenka modeliai, dažniausiai minėti tarp komisijos pasirinkimų.

Šiemet į „Metų automobilio 2022“ titulą pretendavo šie modeliai: „Audi e-tron GT“, „Ford Mustang Mach-E“, „Hyundai IONIQ 5“, „Hyundai Tucson“, „Mercedes-Benz C klasė“, „Nissan Qashqai“, „Škoda Enyaq iV“.

Rinkdami geriausią metų automobilį, dešimt komisijos narių privalėjo minėtiems septyniems automobiliams išdalyti 25 balus: daugiausiai vienas automobilis gali gauti 10 balų. Ir būtent toks balsavimas nulemia, kuris automobilis išsiveržia į priekį ir išplėšia garbingą pergalę. Visgi 25-ųjų „Lietuvos metų automobilio“ balsavimas iki paskutinės akimirkos kėlė įtampą, mat pirmieji trys modeliai, pretendavę į geriausiojo vardą, vienas nuo kito liko itin nedideliu taškų skirtumu.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Po įtemptos kovos paaiškėjo, kad „Lietuvos metų automobiliu 2022“ vadinsis „Mercedes-Benz“ C klasės modelis.

Štai kaip atrodė galutiniai balsavimo rezultatai:

„Mercedes-Benz C-Class“ – 45 balai
„Hyundai IONIQ 5“ – 41 balas
„Škoda Enyaq iV“ – 39 balai
„Hyundai Tucson“ – 37 balai
„Ford Mustang Mach-E“ – 35 balai
„Nissan Qashqai“ – 31 balas
„Audi e-tron GT“ – 22 balai

C klasės modelio apžvalgą galite perskaityti čia. Taip pat galite susipažinti su dalykais, kuriuos reikėtų žinoti apie šį modelį.


Iškilminguose apdovanojimuose paaišėjo ir kiti 25-erius metus organizuojamo konkurso nugalėtojai.

Į „Metų elektromobilio“ vardą pretendavo šie trys modeliai: „Hyundai IONIQ 5“, „Mercedes EQA“, „Škoda Enyaq iV“. Po atkaklios kovos paaiškėjo, kad „Metų elektromobiliu 2022“ gali vadintis „Hyundai IONIQ 5“ modelis.

„Metų tautos automobilį“ pretendavo tapti „Audi e-tron GT“, „Škoda Enyaq iV“ ir „Volkswagen ID.4“ modeliai. Visgi balsų dauguma laimėjo „Audi e-tron GT“.

Portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai taip pat turėjo progą išrinkti Kauno miesto automobilį. Po įnirtingos kovos paaiškėjo, kad juo tapo „Peugeot 508 PSE“ modelis.

Į „Metų verslo klasės automobilio“ titulą taikėsi šie trys modeliai: „Aston Martin DBX“, „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“. Bandymai bei verslo atstovų atsiliepimai lėmė, kad labiausiai verslui tinkančiu modeliu pripažintas „Audi e-tron GT“ elektromobilis.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Į „Metų miesto visureigio“ vardą pretendavo trys modeliai: „Hyundai Tucson“, „Nissan Qashqai“, „Toyota Yaris Cross“. Nugalėtojo titulas atiteko prieš daugelį metų miesto visureigių segmentą suformavusiam „Nissan Qashqai“ modeliui.

„BTA metų šeimos automobiliu“ pretendavo tapti vienas iš šių trijų modelių: „Hyundai Santa Fe“, „Škoda Enyaq iV“, „Volkswagen Arteon Shooting Brake“. Trijuose Lietuvos miestuose automobilius bandžiusios šeimos nusprendė, kad titulo vertas yra septynvietis „Hyundai Santa Fe“ visureigis.

„Saugiausiu stabdžiu“ galėjo tapti vienas iš šių trijų modelių: „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Volkswagen ID.4“. Po „Vilnius TECH“ universiteto mokslininkų atliktų stabdymo efektyvumo bandymų paaiškėjo, kad titulas atiteko „Audi e-tron GT“ modeliui.

Į „Metų inovacijos“ titulą pretendavo šios trys technologijos: „Hyundai IONIQ 5“ V2L technologija, „Hyundai Tucson“ aklosios zonos kameros, „Seres 3“ integruotas vaizdo registratorius. Titulą išplėšė „Hyundai IONIQ 5“, kurio V2L technologija leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik elektros prietaisą, bet ir kitą elektromobilį.

Foto: Vytautas Pilkauskas

„Metų multimedijos“ titulą nusinešti galėjo šie modeliai: „Audi e-tron GT“, „Hyundai IONIQ 5“, „Mercedes-Benz C klasė“. Bandymai parodė, kad titulu džiaugsis „Mercedes-Benz“ atstovai, kurių C klasės modelio multimedija pelnė svarbų apdovanojimą.

„Metų dizaino“ automobiliu galėjo tapti šie modeliai: „Audi e-tron GT“, „Hyundai IONIQ 5“, „Volkswagen Arteon Shooting Brake“. Nuspręsta, kad „Metų dizaino 2022“ apdovanojimo vertas „Hyundai IONIQ 5“ modelis, savo išvaizda patraukiantis ne vieno akį.

„Metų sportiškiausiu“ modeliu pretendavo tapti vienas iš šių trijų automobilių: „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Audi E-tron GT“, „Porsche Macan S“. Titulą pelnė sportiškumu ne vieną nustebinęs „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ modelis.

Tradiciškai „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų metu atiduodama garbė ir sportininkui, garsinusiam Lietuvos vardą užsienyje. Šiemet į „Metų vairo“ titulą pretendavo šie trys sportininkai: Benediktas Čirba, Jonas Karklys, Benediktas Vanagas. „Metų vairu 2022“ tapo šonaslydininkas, nesyk pelnęs čempiono titulą, Benediktas Čirba.