Tai iliustruoja ir prancūzų pavyzdys – istoriškai drąsiomis dizaino bei komforto koncepcijomis išsiskyręs gamintojas ir šį kartą į ganėtinai konservatyvų segmentą sugrįžo siūlydamas novatorišką alternatyvą – talpaus universalo, praktiško SUV ir sportiško kupė junginį, pakeitusį tradicinį sedaną.

Automobilių istorijos duomenų registro bendrovės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad toks žingsnis yra drąsus, tačiau nereikia pamiršti, jog jau anksčiau pasiteisino panašūs kitų gamintojų ėjimai, specialistų iš pradžių vadinti netikėtais.

„Todėl nematau rimtų priežasčių, kodėl šis žingsnis galėtų būti nesėkmingas ir „Citroën“. Modelio kryptis įdomi – kėbulas yra lyg pusiaukelė tarp visureigio ir universalo, o tai tenkina daugelio žmonių poreikius. Universalai turbūt visuomet buvo praktiškiausi automobiliai, o visureigiai yra pagrindinė dabartinės rinkos tendencija“, – vertina specialistas.

Tenkinti daugybę poreikių

Kompanijos „Toyota“ dizaineris Tomas Jankauskas pripažįsta kasdien su kolegomis diskutuojantis, kodėl vis daugiau automobilių tampa SUV modeliais. Dar prieš gerą dešimtmetį jų perspektyva atrodė abejotina, tačiau dabar viskas apsivertė aukštyn kojomis ir konkurencija tarp miesto visureigių tampa itin didelė.

„Dauguma neišgali nusipirkti bei pagal paskirtį naudoti ir sportinį automobilį, ir sedaną, ir tikrą visureigį. Tada automobilių gamintojo marketingo skyriaus žmonės inžinieriams paaiškina, ko žmonėms reikia. Taip gimsta automobiliai, kurių atskiri aspektai nėra idealūs, tačiau visuma tenkina nemenką skirtingų poreikių dalį“, – paaiškina dizaineris.

T. Jankauskas pastebi, kad tai ypač aktualu Europos ar Azijos didmiesčių gyventojams, kuriems stinga vietos, todėl pranašesni universalūs, daugybės paskirčių ir patraukliai atrodantys automobiliai.

„Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose ši koncepcija neveikia, nedideli miesto visureigiai parduodami daug sunkiau nei galėtų atrodyti. Ten įprasta kiekvienam turėti po du ar tris automobilius, nes amerikiečius mažiau riboja erdvės trūkumas“, – pastebi specialistas.

Anot M. Buzelio, akivaizdu, jog mūsų žemyno automobilių pramonė puikiai supranta, kad dauguma nori SUV modelio. Tad nenuostabu, kad „Citroën“ vietoje tradicinio D segmento sedano pasiūlė vairuotojų lūkesčius atitinkantį automobilį.

„Dėl ko žmogus perka tokias mašinas? Jis sėdi aukščiau, jį mažiau akina iš priekio atvažiuojantys automobiliai, jam patogiau įlipti ir išlipti, gali drąsiau privažiuoti arčiau bortelių“, – vardija ekspertas.

Noriai priimami praktiški ir patrauklūs modeliai

Vis dėlto T. Jankauskas įsitikinęs, kad ne visi automobiliai virs krosoveriais. Dalis žmonių norės įsigyti kitokių modelių, o apribojimų kils dėl komercinių rinkos niuansų.

„Pavyzdžiui, apskritai sunku sukurti kompaktinių sedanų alternatyvas, nes pradėjus plėsti, didinti, matuoti ratus ir panašiai, labai išauga kaina“, – pažymi T. Jankauskas.

Jis priduria, jog tradicinių sedanų rinka traukiasi, tačiau dar išlieka, o Europos gamintojų pavyzdys rodo, kad tiesiog pasirenkami praktiški sprendimai, kurie vartotojams pateikiami patraukliai, todėl ir priimami neblogai.

Netrukus ir į Lietuvos salonus atkeliausiantis „Citroën C5 X“, kaip ir kiti šio gamintojo modeliai, bus labai komfortiškas. Pavyzdžiui, „Advanced Comfort“ pakaba bus dar efektyvesnė dėl trijų aktyvių darbo režimų bei pagal poreikius optimizuojamų „Progressive Hydraulic Cushions“ amortizatorių galimybių – nuo minkštesnio važiavimo iki stabiliau įveikiamų posūkių.

Naujame modelyje bus didelis spalvotas projekcinis vairuotojo ekranas su papildytos realybės elementais, rodantis telefono skambučių informaciją, navigacijos rodmenis ir pan.; 12 colių įstrižainės centrinis HD vaizdo kokybės jutiklinis ekranas; 4 USB-C tipo lizdai, belaidis išmaniojo telefono įkroviklis ir programinės įrangos atnaujinimai, atsiunčiami nuotoliniu būdu realiu laiku.

Anot M. Buzelio, ir anksčiau „Citroën“ važiavimo komfortas buvo lyg šios markės parašas. Todėl vairuotojus turėtų džiuginti vėl auganti akivaizdžiai į komfortą orientuotų automobilių pasiūla.

„Daugumos šiuolaikinių miesto visureigių padangos yra labai žemo profilio ant didelio skersmens ratlankių ir gana standžios važiuoklės. Tai leidžia posūkiuose nesiversti į šonus, tačiau Lietuvoje nėra itin gerų kelių, sakyčiau, minkšta tokių automobilių pakaba turėtų būti svarbesnė nei sportiškumas“, – vertina M. Buzelis.

Įdomu, kad į „C5 X“ nebus montuojami dyzeliniai varikliai, nuo pat prekybos pradžios siūloma rinktis modernius benzininius arba iš tinklo įkraunamas hibridines pavaras.

Elektromobilių platformos žada daugiau galimybių

Žvelgdami į ateitį abu specialistai sutinka, kad gamintojams veriasi vis daugiau novatoriškų idėjų galimybių. Drąsiau investuoti į netikėtus modelius gali paskatinti daugeliui automobilių sukurti naudojamos kintamo dydžio platformos, kurios atveria galimybių santykinai nebrangiai kurti naujoves.

„Gamintojo kaštai gerokai sumenksta, nepaisant kategorijos: kompaktiškas hečbekas ar vidutinio dydžio modelis tarp SUV ir universalo. O kai dar platformą naudoja ne vienas gamintojas, bet visos prekių ženklų grupės, tiesiog gerokai mažėja konkretaus projekto kaštai, tai leidžia atpiginti automobilius“, – paaiškina M. Buzelis.

Anot T. Jankausko, dar daugiau įdomių automobilių gerbėjai gatvėse pamatys netrukus, kai įsibėgės elektrinių modelių bumas.

„Pamatysime, kaip bus, bet, manau, įsigalėjus elektromobiliams ši tendencija įgaus naujų spalvų, nes universalios platformos leis paprasčiau kurti daugybę automobilių variacijų“, – pažymi T. Jankauskas.