Naujausiame „J. D. Power“ reitinge aukščiausius įvertinimus savo klasėje pelnė net 8 skirtingi korėjiečių markės modeliai, o tai – geriausias rezultatas tarp visų gamintojų. Antrojoje vietoje likusi bendrovė BMW geriausius įvertinimus gavo 5 kategorijose, o trečiąją vietą pasidalijusių „Lexus“ ir „Toyota“ gamintojų automobiliai palankiausių vartotojų atsiliepimų sulaukė 4 segmentuose.

„J. D. Power“ yra viena stambiausių vartotojus konsultuojančių firmų, jau daugiau nei 50 metų pateikiančių savo įžvalgas apie skirtingų produktų kategorijas. Itin vertinami kasmet jos sudaromi automobilių kokybės ir patikimumo reitingai, kuriuose apžvelgiami tiek visiškai nauji, tiek trejų metų senumo automobiliai.

Naujas transporto priemones įvertina mažiausiai 90 dienų jas eksploatavę vartotojai, o senesnes – tie, kurie jas vairavo bent metus. Vartotojai atskirai vertina kokybę, patikimumą bei vairavimo pojūčius, o „J. D. Power“ specialistai prideda vertės antrinėje rinkoje prognozę. Pagal tai skaičiuojamas bendras vidurkis ir kuo mažiau blogų vartotojų atsiliepimų – tuo jis didesnis.

Patikimi tiek nauji, tiek naudoti

Net penki „Kia“ automobiliai buvo puikiai įvertinti naujausių modelių kategorijoje, kurioje apibendrinami transporto priemonę bent tris mėnesius naudojančių vartotojų atsiliepimai.

Kia Sportage“ triumfą kompaktinių SUV kategorijoje lėmė būtent mažiausias neigiamų atsiliepimų apie galimus gedimus ar surinkimo kokybę skaičius. Geriausiai savo segmente pagal pastarųjų 12 mėnesių atsiliepimus vertinami ir šiek tiek senesni, 2018-aisiais pagaminti „Sportage“. Trejų metų senumo automobilių reitinguose laurus nuskynė dar du korėjiečių modeliai – sedanas „Optima“ ir miesto visureigis „Sorento“.

Itin akivaizdžiai sedanas „Optima“ dominuoja savo kategorijoje. Vartotojų vertinimu, tai yra patikimiausias sedanas, išsiskiriantis surinkimo kokybe ir nepriekaištingai veikiančia įranga. „Optima“ bei „Sorento“ modeliai taip pat paneigia stereotipus apie „Kia“ automobilių paklausą antrinėje rinkoje, nes jų vertė joje, remiantis „J. D. Power“ prognozėmis, per artimiausius trejus metus kris mažiau nei bet kurio iš konkurentų.

Verta pažymėti, jog vartotojai „J. D. Power“ kokybės ir patikimumo reitinge atskleidžia ne tik tai, ar be priekaištų veikė variklis, pavarų dėžė ir kiti mechaniniai mazgai. Nurodomi ir smulkūs defektai arba multimedijos sistemų veikimo sutrikimai, todėl aukščiausius įvertinimus gavę modeliai yra patikimiausi visais aspektais.

Geriausiai vertina tuo pačius modelius

Automobilių rinkos ekspertas Nerijus Paketūras pastebi, kad „Kia“ automobiliai per trumpą laikotarpį tapo patrauklūs ir konservatyviems lietuvių pirkėjams. Vis geresnių atsiliepimų, anot jo, sulaukia ir antrinėje rinkoje siūlomi naudoti modeliai, o tokie miesto visureigiai kaip „Kia Sportage“ ar „Sorento“ tampa itin viliojantys.

Pašnekovo vertinimu, „Kia“ prekių ženklo atgimimas prasidėjo maždaug 2006-aisiais, kai debiutavo pirmos kartos hečbekas „Cee’d“. Procesas dar labiau įsibėgėjo 2010 m. rinkoje pasirodžius itin gerai specialistų įvertintiems naujesnės kartos „Optima“ ir „Sportage“ modeliams.

„Šie automobiliai labai populiarūs Europoje, taip pat ir pas mus. Tai natūralu, kadangi visų jų patikimumas vertinamas ypač gerai. Manau, maždaug nuo 2010-ųjų „Kia“ įmonė laikoma išties solidžia automobilių gamintoja“, – komentuoja N. Paketūras.

Visgi jis atkreipia dėmesį, kad vartotojams nematomas darbas, siekiant užtikrinti automobilių kokybę, prasidėjo dar gerokai anksčiau. 1998-aisiais, „Hyundai“ įsigijus „Kia“ akcijų, buvo suformuota nauja grupė, kurios narės pradėjo dalytis patirtimi ir technologijomis. N. Paketūro vertinimu, šis bendradarbiavimas iki šiol yra bene vienas vaisingiausių visoje automobilių pramonėje.

„Taip pat labai prisideda gamybos patirtis, nes automobiliai iš kartos į kartą nuosekliai tobulinami. „Kia“ įmonei, kaip ir visiems kitiems gamintojams, reikėjo laiko, per kurį galėtų ištobulinti savo gaminius, sukurti patikimas platformas ir mokytis iš padarytų klaidų“, – kalba specialistas.

Įsiterpti į didįjį trejetą – rimtas iššūkis

N. Paketūras pažymi, jog įmonės „Kia“ jau seniai negalima laikyti ekonominės klasės automobilių gamintoja. Jo žodžiais, tai tampa akivaizdu žvelgiant į sportiškąjį „Stinger“ sedaną, ganėtinai anksti ir ypač sėkmingai rinkoje debiutavusį elektrifikuotą miesto visureigį „Niro“ bei itin solidžiai atrodantį naujos kartos elektromobilį EV6.

„Manau, „Kia“ markei dabar reikia laikytis pasirinktos krypties. Netgi nebūtina orientuotis į prabangių automobilių segmentą. Įvaizdį sėkmingai keičia ir tokie modeliai kaip nemažą ažiotažą sukėlęs „Stinger“: po jo debiuto visiems tapo aišku, kad „Kia“ taiko į stambiausių žaidėjų teritoriją. Kita vertus, istorija rodo, kad įsiterpti tarp „Mercedes-Benz“, BMW ir „Audi“ niekam nėra lengva“, – reziumuoja pašnekovas.

„Kia“ siekį labiau orientuotis į prabangių automobilių segmentą atspindi ir pasitikėjimas savo gaminių kokybe. Pietų Korėjos įmonė visiems naujiems savo modeliams suteikia išskirtinę rinkoje, net 7 metų garantiją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)