Jeigu galvodami apie bendrą Švedijos sunkvežimių gamintojo „Volvo Trucks“ ir padangų gamybos kompanijos „Goodyear“ projektą – vilkiką „Iron Knight“ – įsivaizduojate, kad tai yra įprasto dydžio mums gerai pažįstamų formų gaminys – klystate. Šalia didžiųjų vilkikų „Iron Knight“ atrodo kaip atletiškas, sportiškas mažasis broliukas – yra kone dukart mažesnis už įprastus sunkvežimius. Ir sveria gerokai mažiau – vos apie 4,5 tonos.

Tačiau „Iron Knight“ naudojama „širdis“ – dyzelinis variklis – toks pats, koks naudojamas ir kasdienį darbą dirbančiuose „Volvo“ sunkvežimiuose. Taip pat ir dvigubos sankabos pavarų dėžė „I-Shift“. Variklis generuoja 2400 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia apie 6000 Nm.

Žinoma, neslepia atstovai, teko atlikti minimalias korekcijas, kad agregatai atlaikytų milžinišką sukimo momentą ir arklio galių skaičių, tačiau iš esmės – pokyčiai minimalistiniai, nors kitkas kalbant apie „Iron Knight“ vilkiką yra gaminta specialiai jam. Pavyzdžiui, aerodinamiškai patobulinta sunkvežimio kabina, pagaminta iš stiklo pluošto, kad svertų kuo mažiau ir būtų ypač aptaki. Be to, specialiai šiam vilkikui suprojektuoti itin tvirti saugos lankai, tarp kurių, už kabinos, įtaisytas ir variklis.

Kalbant apie padangas, „Goodyear“ atstovai neslepia, kad teko pasistengti ir sukurti specialiai sunkvežimių sporto disciplinai skirtas „gumas“. Tačiau pastarosiose naudojamos technologijos sėkmingai pritaikytos ir padangoms, skirtoms įprastesniems sunkvežimiams darbams.

Foto: DELFI

Drauge su „Iron Knight“ į Lietuvą atkeliavo ir legendinis sunkvežimių lenktynių dalyvis Boije Overbrink, kuriam priklauso ne tik penki pasauliniai sunkvežimių greičio rekordai, bet ir 1994 metu Europos sunkvežimių lenktynių čempiono vardas. Vyras pasakojo, kad automobilių sportas jį domino senokai, dar nuo tų laikų, kai pats įkūrė savo nedidelę logistikos kompaniją. Tada sumanė pamėginti lenktyniauti ne lengvaisiais automobiliais, o sunkvežimiais, o pirmąjį sportui skirtą vilkiką pasigamino pats. Dabar B. Overbrink sėda prie „Iron Knight“ vairo ir juo gerina pasaulio rekordus.

Sunkvežimio parametrai – įspūdingi. Maksimaliai vilkikas gali pagreitėti iki 276 km/val. (priminsime, kad įprastai sunkvežimių greitis ribojamas iki daugiau mažiau 90 km/val.). Važiuodamas pusės kilometro ilgio distanciją, „Iron Knight“ iki 131,29 km/val. pagreitėjo per 13,71 sek. Oficialiame rekordų sąraše ir sunkvežimio išvystytas vidutinis greitis 1000 metrų atkarpoje: „Iron Knight“ čia pavyko pasiekti vidutinį 169 km/val. greitį.

Tiesa, oficialiai užfiksuoti dar vieno, lietuviško, Nemuno žiedo trasos rekordo ir greičiausiai sunkvežimiu įveikto rato nepavyko. Švedai, išsibandę lietuviškos žiedinių lenktynių trasos posūkius ir kalnelius, nusprendė, kad ši – pernelyg nelygi tokiam išbandymui.

„Per daug nelygumų“, – aiškino B. Overbrink, sėsdamas prie vairo ir demonstruodamas vilkiko galimybes. Išties, sėdėti sparčiai greitėjančiame sunkvežimyje tarp įrengtų saugos lankų, prisisegus penkių taškų saugos diržais ir įsispraudus į sportinę sėdynę bei viską matant iš labai aukštai – keistas jausmas. Dėl žemos ir sportiškai sureguliuotos, išties kietos, važiuoklės galima jausti kiekvieną Nemuno žiedo nelygumą, kuris pasitikėjimo švedų čempionui nekėlė, tad šis sunkvežimį apsukdavo neprivažiavęs vadinamojo trasos Šakių posūkio ir pademonstruoti visų sunkvežimio galimybių nesiryžo.