Kad ir kaip būtų žiūrima, komercinis automobilis visų pirma skirtas darbui ir konkrečioms užduotims. Šiuo požiūriu tobulinimai turi ribas – kroviniams skirta erdvė negali neribotai didėti, nes, nepaisant praktiškų dalykų, atsiranda tokių, dėl kurių važiuoti tampa sunkiau.

Tačiau negalima pamiršti, kad, nepaisant paskirties, automobilį vairuoja žmonės. Bendrovės „Sixt Lietuva“ komercinio transporto pardavimo vadovas Valdas Stanislovaitis pastebi, kad gamintojai į tai atsižvelgia ir diegia vis daugiau komforto įrangos.

„Komercinis automobilis yra vairuotojo darbo vieta, kurioje praleidžiama daugiausia laiko, todėl gamintojai siekia, kad jis čia jaustųsi patogiai, sakoma pranešime. Nereikėtų pamiršti, kad į darbą vairuotojas tikriausiai atvyksta lengvuoju automobiliu, todėl sėdus prie komercinio transporto vairo labai svarbu greitai prisitaikyti, kad nekiltų papildomo streso. Naujausių komercinių automobilių komfortas tikrai labai artimas lengviesiems. Man kartais tenka važinėti iki 3,5 tonos kategorijos mikroautobusais, iš tikrųjų važiuoti labai panašu“, – pastebi komercinio transporto ekspertas.

Privalumai – oda aptrauktas malonus liesti vairas, klimato kontrolės ar adaptyvi greičio palaikymo sistemos – vairuotojams leidžia jaustis komfortiškai ir greitai prisitaikyti, tarsi sėdėtų ne prie komercinio, o lengvojo automobilio vairo. O degalus taupanti automatinio variklio išjungimo sustojus ir paleidimo pajudėjus sistema „Start/Stop“ dar ir dabar aptinkama ne visuose lengvuosiuose automobiliuose, tačiau, pavyzdžiui, ją galima rasti komerciniuose „Ford Transit“ ar „Transit Custom“ modeliuose.

Pagalba efektyvesniam darbui

Dar viena stipriai evoliucionuojanti komercinio transporto sritis – saugumas. Anksčiau parkuojantis tekdavo pasikliauti tik galinio vaizdo veidrodėliais ir intuicija, kur kas dėmesingiau reikėjo persirikiuoti tarp eismo juostų.

Bet dabar galinio vaizdo kamera ar aklosios zonos perspėjimo sistema leidžia didelių gabaritų komercinius automobilius valdyti lengviau. Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, „Ford“, siūlo sistemas, kurios išlaiko automobilį važiavimo juostoje. Dėl tokios įrangos ne tik patogiau vairuotojui, bet ir efektyviau naudojamas automobilis.

„Tai mažina eismo įvykių riziką, o verslas avarijas mato kaip prastovą, nes automobilis nedirba ir yra remontuojamas. Be to, tokios komercinio transporto sistemos teigiamai veikia draudimo išlaidas, nes automobiliai tiesiog mažiau nukenčia. Apskritai, tai yra santykinai nebrangus naudingas privalumas, pavyzdžiui, galinio vaizdo kamera“, – pabrėžia V. Stanislovaitis.

Ilgametę komercinio transporto patirtį turintys gamintojai žengia ir daugiau žingsnių į priekį. Štai į „Ford Transit“ modelius gali būti montuojama „Active Park Assist“ sistema, kuri gerokai lengvina parkavimą ir manevravimą ankštose erdvėse, nes suranda tinkamiausią vietą automobiliui statyti ir automatiškai reikiama kryptimi suka vairą. Tai padeda išvengti klaidų ir taupo laiką, nes vairuotojui nereikia svarstyti, ar automobilis tilps į pasirinktą vietą, tai už jį padaro sistema.

Verslui ne mažiau svarbus ir fizinis automobilio saugumas, todėl komercinio transporto gamintojai pasitelkia šiuolaikines technologijas, kad furgonų savininkai jaustųsi ramesni dėl savo turto. Štai „Ford“ sukūrė automobilio stebėjimo realiu laiku „Guard Mode“ sistemą, fiksuojančią bet kokį bandymą patekti į komercinį automobilį, kol šis stovi užrakintas, ir apie tai informuojančią savininką tiesiogiai į jo telefone įdiegtą „FordPass Pro“ programėlę. Joje taip pat galima stebėti degalų sąnaudas, tikslią automobilio buvimo vietą, netgi nuotoliniu būdu atrakinti ar užrakinti bei atlikti kitas naudingas funkcijas.

Daugiau laisvės rinktis

Žiūrint į naujausių komercinių automobilių papildomos įrangos sąrašą, galima pamatyti tokius privalumus, apie kuriuos pirkėjai anksčiau galėjo tik pasvajoti. Šiandien furgonas „Volkswagen Crafter“ gali turėti trumpųjų ir ilgųjų šviesų LED žibintus, „Ford“ komercinių automobilių pirkėjai gali užsisakyti išmaniųjų įrenginių junglumą užtikrinančias sistemas su „Android Auto“ ir „Apple Car Play“.

Taip pat į šio gamintojo komercinius modelius gali būti montuojamas 8 colių lietimui jautrus ekranas, o pagrindinės funkcijos nesunkiai valdomos balso komandomis multimedijoje SYNC 3.

„Be abejonės, tai kainuoja ir tokie pasirinkimai priklauso nuo darbdavio: kiek jis pasirengęs investuoti ir už tuos patogumus mokėti. Ko gero, dažnai yra taip, kad kuo mažesnė įmonė ir kuo dažniau savininkas sėdi prie vairo, nuo to priklauso ir komplektacija. Bet apskritai faktas, kad atsirado galimybė rinktis, rodo, kaip stipriai pasikeitė automobiliai. Anksčiau būdavo vienas, du ar trys variantai su skirtingais varikliais, o dabar – nepalyginamai daugiau“, – sako V. Stanislovaitis.

Naujausios technologijos, komforto įranga ir pagalbinės vairavimo sistemos nemažai lemia ir darbdavių sėkmę ieškant komercinio transporto vairuotojų. Kaip pastebi V. Stanislovaitis, dėl stipriai gerėjančių darbo sąlygų sėsti prie komercinių automobilių vairo nebijo ir jauni vairuotojai.

„Mes, kaip nuomos kompanija, matome, kad jaunėja ir komercinių automobilių vairuotojai. Anksčiau sakydavome, kad tokį transportą vairuoja profesionalas, turintis daug patirties, o dabar prie vairo sėda ir jauni, neturintys patirties vairuotojai, nes įvairios automobilių priemonės labai padeda vairuoti“, – pastebi V. Stanislovaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją