Europos aikštė – tarsi elektromobilių paroda

Penktadienį nuo pat ryto Europos aikštė šalia Vilniaus savivaldybės kelioms valandoms tapo tarsi moderniausių automobilinių technologijų paroda, kurioje buvo demonstruojami beveik visi šiuo metu Lietuvos rinkoje parduodami elektromobiliai. Nuo mažyčių „Fiat 500 La Prima“ iki brangiausių „Audi E-Tron GT“ ar didžiausių „Peugeot e-Traveller“ autobusiukų. Pirmą kartą užsipildė visos 30 vietų į elektromobilių varžybas. Dalyvių sąraše net 20 skirtingų automobilių modelių.

Ir ne tik automobiliai: buvo ir „Niu“ elektrinis motoroleris bei 12 metrų ilgio elektra varomas „Yutong U12“ autobusas. Pastarieji kartu su visais „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ varžybų dalyviais keliaus į Druskininkus.

Infrastruktūra tik gerės

Vilniaus savivaldybėje elektromobilių varžybų dalyvius sutiko ir Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, kuris ekipažams linkėjo sėkmės ir žadėjo, kad mieste plės elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, gerins stotelių pasiekiamumą, nes Vilnių mato kaip žalią ir ekologišką miestą.

„Vis tik laimingiausias žmogus yra ne važiuojantis, o einantis. Ir Vilnius stengsis, kad viską būtų galima pasiekti pėsčiomis, dviračiu, paspirtuku ar viešuoju transportu“, – pridėjo R. Šimašius.

„Ignitis“ valdybos narys Haroldas Nausėda spaudos konferencijoje patikino, kad infrastruktūra elektromobilių įkrovimui bus plečiama ne tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje. Šalyje naujos greitos „Ignitis ON“ įkrovimo stotelės dygs sparčiais tempais kiekvienais metais.

„Mes matome, kad elektra varomas transportas nėra tik vienas variantas iš kelių. Matome, kad elektra yra pagrindinis variantas ateities transportui ir drąsiai į jį investuojame“, – sakė Haroldas Nausėda.

„Šis renginys ne tik augina elektromobilių entuziastų ratą Lietuvoje, bet ir skatina mus spartinti elektromobilių ekosistemos plėtrą, – sakė energetikos ministras Dainius Kreivys. – Siekiame, kad iki 2030 metų Lietuvoje būtų 60 tūkstančių įkrovimo prieigų, iš kurių 6.000 būtų viešos. Mūsų skaičiavimais, Lietuvoje iki 2030 metų turėtų atsirasti apie 230 tūkstančių elektromobilių“.

Pasak jo, vairuotojų dėmesys ir simpatijos elektromobiliams augs labai sparčiai: tobulėja technologijos, vis daugiau dėmesio skiriama klimato poveikio mažinimui, auga jaunoji karta, kuri po dešimties metų nuo elektrinių paspirtukų persės už elektromobilių vairo. „Todėl sklandžiai veikianti darni elektromobilių ekosistema yra vienas svarbiausių Energetikos ministerijos veiklos prioritetų“, - sakė D. Kreivys.

Elektromobilių testas realiomis sąlygomis

Tradiciškai Vilniaus miesto merui Remigijui Šimašiui lygiai 10 val. ryto pamojus vėliavą visi varžybų dalyviai kirto starto liniją ir išsilakstė į skirtingas puses.

„Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ varžybose jokios trasos nėra. Dalyviai elektromobiliais turi važiuoti viešais keliais norimu maršrutu ir per 6 valandas įveikti kaip įmanoma didesnį nuotolį. Tarpiniai finišai du: šalia Vilniaus įsikūrusioje ABB gamykloje po valandos važiavimo ir Kauno LEZ esančioje „Hella“ gamykloje dar po dviejų valandų kelionės.

Elektromobiliais važiuojantiems ekipažams teks patiems surasti geriausią maršrutą, kuriuo būtų galima laiku, nevėluojant pasiekti tarpinius finišus ir įveikti kaip įmanoma daugiau kilometrų. Norint lenktynėse gerai pasirodyti bus itin svarbu ir susiplanuoti įkrovimą, mat laukimo laikas prie įkrovimo stotelės nebus išskaičiuojamas iš galutinio rezultato. Ekipažams duotos 6 valandos važiavimui, du tarpiniai finišai, per tą laiką jie turi pravažiuoti kuo didesnį atstumą ir įsikrauti savo elektromobilius.

18 val. vakaro „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ varžybos finišuos Druskininkuose.