Ralio iniciatorius, žurnalistas ir keliautojas Valdas Valiukevičius papasakojo apie šios idėjos gimimą: „Ralis – tai nebūtinai greičio lenktynės (angl. „rally“ – liet. „sąskrydis“, „susirinkimas“). Tai bus kemperistų susirinkimas, fiesta, kurioje laukia daugybė įvairių rungčių: tikslaus kemperio vairavimo, orientacinės, rungtys kempinge, kur galės varžytis ir vaikai, ir suaugusieji. Norint dalyvauti ralyje ir laimėti, jokiu būdu nereikia būti lenktynininku. Paprasčiausiai tam reikia tiksliai mokėti manevruoti, išbandyti save naujose rungtyse ir gerai praleisti laiką su bendraminčiais.“

Anot V. Valiukevičiaus, be įdomios programos laukia ir daugybė naudingų žinių, mat ralio vakarais bus rengiami susitikimai su kemperių specialistais, keliautojais. „Continental“ padangų ekspertai papasakos, kuo nameliams ant ratų skirtos padangos skiriasi nuo kitų. Ir, išduoda organizatorius, šių metų ralio nugalėtojas bus apdovanotas šio gamintojo „premium“ klasės padangų komplektu.

Foto: Organizatoriai

Vieno nugalėtojo nebus, perspėjo pašnekovas, mat organizatoriai paruošė daugybę prizų: ralyje bus renkamas ir „Metų kemperis“, ir „Metų kelionė“.

Reikės ir vairuoti, ir galvą pasukti

Kad geriau įsivaizduotumėte, kaip viskas vyks, susipažinkite su birželio 19 dienos, kai startuos pirmasis Lietuvoje „Kemperių ralis“, scenarijumi. Šeštadienio rytą kemperistai pajudės nuo starto linijos. Pirmiausia jiems reikės įveikti tikslaus manevravimo rungtį. Ant startuojančio kemperio bus pritvirtinta lėkštė su kamuoliuku – vairuotojui reikės labai švelniai manevruoti tarp kūgelių, kad kamuoliukas iš lėkštės neiškristų.

Po šios rungties dalyviai susipažins su Druskininkų regionu.

„Lankysimės įdomiose, „neišpiarintose“ vietose. Kiekvienas ekipažas turės surasti nurodytus įdomius objektus ir juose išspręsti galvosūkius“, – sakė V. Valiukevičius.

Foto: Organizatoriai

Dieną paįvairins ypatingą užduotis: kelyje tarp objektų bus surengta tikslaus pravažiavimo rungtis. O tai reiškia, kad organizatorių nurodytą, tarkime, 20 kilometrų ruožą, reikės įveikti tiksliu 52 km/val. vidutiniu greičiu.

Grįžus į kempingą laukia kita rungčių serija ir, žada organizatoriai, nuobodu tikrai nebus, pergalės džiaugsmu galės pasimėgauti kiekvienas, pasiekęs finišą.

Kemperius atrado per pandemiją

Pasak V. Valiukevičiaus, kemperių kultūra pas mus dar jauna: trūksta renginių, realiai veikiančių klubų. Tačiau pastaraisiais metais siautėjant koronaviruso pandemijai, žmonės ėmė pirkti daugiau namelių ant ratų. Organizatorius, primindamas šalyje besipučiantį nekilnojamojo turto pirkimo burbulą, juokauja, kad vieni perka sodybas be ratų, o kiti – ant ratų.

Foto: Organizatoriai

V. Valiukevičius paklaustas, ar ir kitose šalyse vyksta tokie kemperistų renginiai, sakė, neturįs tikslios informacijos, tačiau girdėjęs apie JAV vykstančius renginius. Europoje kemperių savininkai dažniausiai apsiriboja tradiciniais suvažiavimais, kur grilio kepimo rungčių būna daugiau nei vairavimo.

„Aš žinau, kad lietuviai yra entuziastingi vairuotojai, jiems rūpi išmokti kuo geriau vairuoti savo kemperius, be to, jie smalsūs. Tad ralyje proga pasidalinti patirtimi apie kemperių techninius ypatumus, naujus kelionių maršrutus, be to, visi smagiai pasportuosime, nes stovykloje lauks ir rungtys su kamuoliu bei paspirtuku“, – tai, kas laukia ralio metu, vardino organizatorius.

Foto: Organizatoriai

Pirmasis Lietuvos „Kemperių ralis“ įvyks Druskininkų kempinge. Renginį globoja miesto meras Ričardas Malinauskas, pats vairuojantis kemperį ir juo aplankęs daugybę pasaulio šalių.

Dalyviai į ralį gali užsiregistruoti paspaudę šią nuorodą.