Iš visų Lietuvos miestų elektromobiliams išvystyta infrastruktūrą šiandien gali pasigirti tik sostinė: Vilniuje „Ignitis ON“ šiuo metu čia turi 60 greito įkrovimo stotelių. Nors stotelių yra pakankamai, kad patenkintų esamų elektromobilių vairuotojų lūkesčius, šiems vis vien neretai tenka važiuoti nuo vienos, prie kitos, laisvos stotelės, nes ją būna užėmęs kitas automobilis. Vidutiniškai įkrauti elektromobilio baterijai pakanka vos pusvalandžio, tačiau kai kurie elektromobiliai stotelėse įsikrauna gerokai ilgiau. Šiandien dažniausiai tai bus dalinimosi paslaugos tiekėjų elektromobiliai.

„Žinome šią problemą ir aktyviai dirbame šiuo klausimu. Pirmiausia mes norime, kad tie elektromobiliai nesikrautų piko metu. Tą sieksime daryti pasitelkę kainodaros priemones, kad nuomos kompanijų elektromobiliai įsikrautų nakties metu, kai stotelių užimtumas yra mažiausias“, – teigia sumanių energetikos sprendimų „Ignitis“ produkto vadovas Andrius Šeršniovas.

Už gaištamą laiką teks susimokėti

Tačiau ne tik automobilių dalijimosi paslaugų klientai palieka elektromobilius prijungtus prie stotelės, kai šie būna įsikrovę. Ne vienas elektromobilio vairuotojas jo transporto priemonei įsikrovus iki galo, automobilio iš įkrovimo vietos nepatraukia. Mat jis dažniausiai užsiima savais reikalais, o įkrovimo vietą naudoja nemokamam stovėjimui. Šiai problemai elektromobilių įkrovimo stotelių valdytojai taip pat turi sprendimą – planuojamą mokestį už užimamą laiką.

„Dar viena planuojama naujovė – užimtumo mokestis. Vairuotojams, užėmusiems įkrovimo stotelę, bet joje nekraunantiems elektromobilio artimiausiu metu bus įvestas mokestis už laiką, praleistą elektromobiliui tiesiog stovint“, – paminėjo „Ignitis“ atstovas.

Užimti stoteles taps ne tik negražu, bet ir nelegalu

Yra vairuotojų, kurie pasistatę savo elektromobilį prie stotelės net neplanuoja jo įsikrauti, elektromobiliui skirta vieta naudojasi įsivaizduodami, kad ji skirta nemokamam stovėjimui. Problema ta, kad šiuo metu elektromobilių įkrovos vietas žymintys kelių eismo ženklai yra rekomendacinio pobūdžio ir teisiškai be reikalo vietą užimančio elektromobilio vairuotojo negalima niekaip nubausti už trukdymą kitiems vairuotojams naudotis infrastruktūra.

Elektromobilių stotelių valdytojai šiuo metu konsultuojasi su Vilniaus miesto savivaldybe, Susisiekimo ministerija ir policija norėdami pakoreguoti tokių įkrovos vietų ženklinimą, kur būtų išaiškinta, kad jos skirtos tik elektromobilių įkrovimui. Jei jose automobilis tiesiog stovi – jį nufotografavus ir nusiuntus į elektroninių paslaugų sistemą ePolicija.lt ateityje vairuotojui grėstų bauda.

Būsimos stotelės – prie esamos infrastruktūros

Nors įgyvendinus šias priemones elektromobilių įkrovimo infrastruktūra taps mažiau apkrauta ir lengviau prieinama, „Ignitis ON“ ties tuo nesustoja ir planuoja tolimesnę įkrovimo infrastruktūros plėtrą ne tik sostinėje, bet ir už jos ribų. O naujosios stotelės bus galingesnės ir vienu metu galės aptarnauti daugiau elektra varomų transporto priemonių.

„Šiuo metu dirbame prie tinklo plėtros, ieškome naujų partnerysčių ir vietų naujoms stotelėms. Jos atsiras ne tik Vilniuje, bet ir Kaune, Klaipėdoje. Mums itin svarbu, kad stotelės būtų įrengiamos šalia jau egzistuojančios infrastruktūros – prie parduotuvės, degalinės, užkandinės ar restorano, kad nereiktų vairuotojui gaišti laiko nieko neveikiant“, – aiškino A. Šeršniovas.

Naujos stotelės bus galingesnės

Vienas iš naujų „Ignitis ON“ partnerių – greito maisto restoranų tinklas „Hesburger“ prie kurio bus įrengiamos greito įkrovimo stotelės. Elektromobilių vairuotojams prie restoranų neteks gaišti daug laiko, mat tolimesniuose etapuose planuojama statyti galingesnes, iki 150 kW galios stoteles, kuriose vienu metu greitai įsikrauti galės 2 elektromobiliai vos per keliolika minučių. Šiuo metu didžioji dalis Lietuvoje esačių įkrovimo stotelių yra 50 kW galios. Tad naujose stotelėse, klientai su naujos kartos elektromobiliais galės įsikraut baterijas net tris kartu greičiau.

„Ignitis“ produkto vadovas sako, kad naujos kartos stotelių įkrovimo plėtra numatoma kitų metų pradžioje. Įrengiant stoteles daugiausiai laiko užtrunka komercinių sąlygų derinimas, projektavimas, leidimų gavimas bei elektros įvado įrengimas.

Po visą Lietuvą išvystytas elektromobilių tinklas ilgainiui pasitarnaus ne tik mūsų šalies elektromobilių vairuotojams, tačiau ir ekologišku transportu keliaujantiems svečiams. „Ignitis ON“ ateityje planuoja pasiūlyti tarptinklines paslaugas, kurios leis užsienio svečiams įkrauti elektromobilius Lietuvoje, o „Ignitis ON“ klientams – užsienio įkrovimo stotelių tinkluose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)