Pasaulio metų automobilis“ – nuo 2004 metų organizuojami prestižiniai rinkimai, kuriuose savo vertinimus skiria beveik šimto narių iš įvairiausių pasaulio kampelių komisija. Pirmą kartą šių apdovanojimų istorijoje į finalą buvo išrinkti du vieno gamintojo automobiliai.

O tos istorijos metraščiai skaičiuoja, kad „Mazda“ jau po du kartus pelnė pagrindinį apdovanojimą ir geriausio dizaino įvertinimą, o dar penki šios markės automobiliai nukeliavo iki finalo podiumo.

Japonų gamintojo modelių sėkmė apdovanojimuose neaplenkia ir mūsų krašto. Štai „Mazda CX-5“ 2018 metais tapo „Lietuvos metų automobiliu“, to paties gamintojo CX-30 tapo saugiausiu automobiliu 2020-ųjų rinkimuose, o „Mazda 3“ tais pačiais metais buvo pripažintas geriausiu Estijoje.

Dėmesys detalėms

Kas lemia, kad šios markės modeliai yra taip gerai vertinami žurnalistų, kurie kasmet išbando po kelias dešimtis visiškai naujų automobilių ir yra bene kritiškiausi specialistai, galintys juos lyginti tarpusavyje?

Ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ konkurso rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas sako negalįs užtikrintai pasakyti, ar vieną prekės ženklą galima įvardinti kaip žurnalistų išskirtinai mėgstamą. Tačiau „Mazda“ sėkmei paaiškinimą jis turi.

„Faktas, kad ilgesnės patirties turintys kolegos išbandė beveik visus kasmet debiutuojančius ar pristatomus atnaujintus modelius. Faktas, kad visų bandymų metu daugiausia emocijų kelia didelės galios ir sukimo momento varikliai, efektyvi transmisija, tikslus vairo mechanizmas, vykusiai subalansuota važiuoklė ir panašūs dalykai.

Kai kam galbūt didesnį įspūdį sukuria multimedijos sistemų galimybės, tačiau visais atvejais tai susiję su pinigais. Patys geriausi automobiliai beveik visada yra brangiausi.

Šitas faktorius labai greitai atvėsina emocijas ir nuleidžia ant žemės. Pradėjus ieškoti geriausio kainos ir kokybės santykio, diskusijų centre kaip tik atsiduria tokie gamintojai kaip „Mazda“. Daug investuojantys į technologinę pažangą, daug dėmesio skiriantys „smulkmenoms“ ir pasiekiantys optimalų svarbiausių važiavimo kokybę lemiančių savybių balansą. Pastarųjų metų „Mazda“ dar ir nepriekaištingai atrodo“, – paaiškina daugiau nei du dešimtmečius automobilius vertinantis žurnalistas.

Anot R. Gabarto, jam į atmintį ryškiai įsirėžė akistata su lietuviškuose rinkimuose nugalėjusiu „CX-5“. Jo teigimu, šis krosoveris galbūt būtų paskendęs konkurse „Metų automobilis“ užgriūnančios informacijos lavinoje, jei ne vienas sutapimas.

„Į kito automobilio pristatymo renginį Molėtų plentu važiavau būtent „CX-5“. Tuomet atrodė, kad į daugybinius „betonke“ pravardžiuojamos trasos plyšius kažkas prileido botokso, nes salone negirdėti erzinančio dunksėjimo ir vibracijos. Tačiau kai į tą patį kelią išsukau su kitu krosoveriu, viskas grįžo į ankstesnes vėžes...“ – prisimena žurnalistas.

Jo teigimu, antrosios kartos „CX-5“ inžinieriai numojo ranka į ilgai rinkoje puoselėtas pastangas visomis priemonėmis mažinti automobilio svorį ir vien garsą slopinančių medžiagų panaudojo maždaug 40 kilogramų daugiau.

„Dabar čia dvigubos gumos durelėse, dvigubi langų stiklai, pertvarkyta sudėtinga ventiliacijos ortakių sistema, kur tik užmato akis – kiliminė danga“, – prisimena savo vertinimą komisijos narys.

Patraukia išvaizda, tuomet – važiavimo savybės

Estijos metų automobilio rinkimų komisijos narys, portalo „Autogeenius“ vyriausiasis redaktorius Tarmo Tähepõldas atkreipia dėmesį į pranašesnę gamintojo strategiją.

„Atrodo, kad „Mazda“ užima aukštesnę klasės poziciją. Šioje organizacijoje neakcentuojama mažiausia kaina ir nesiekiama kuo didesnių gamybos apimčių. Bazinė kaina dažniausiai yra didesnė nei konkurentų, tačiau už tai taip pat gauname daugiau“, – pastebi žurnalistas.

Prisimindamas „Mazda 3“ pergalę Estijoje, T. Tähepõldas sako, kad visų pirma komisijos narių simpatijas pelnė šio modelio išvaizda, o tuomet – ir važiavimo savybės.

„Japonų gamintojas kuria vienus geriausių interjerų pagal kainą. Į akis krenta medžiagų kokybė ir kuklus, bet stilingas dizainas. Taip pat sunku nepastebėti išorės dizaino, kuriame vietoje aštrių kampų dominuoja grakščios linijos. Važiavimo kokybė taip pat išsiskyrė klasėje, todėl šis hečbekas ir laimėjo titulą“, – vardijo T. Tähepõldas.

Svarbus pirmas impulsas

„Latvijos metų automobilio 2021“ konkurso komisijos narys, TVNET portalo automobilių skyriaus redaktorius Ingaras Tenis sako, kad naujieji „Mazda 3“, „CX-3“ ir „CX-5“ jam įsiminė dėl salono kokybės ir gero eksterjero, kuris sukuria svarbų pirmą impulsą, atkreipiantį dėmesį į automobilį.

„Mano nuomone, šio gamintojo stiprioji pusė yra dizaino kalba. Dėmesys detalėms, dėl kurių automobiliai ir tampa norimi. Pirmas įspūdis, kaip žinote, yra labai stiprus automobilio sėkmės rodiklis. Jei išvaizda sutinkama gerai, potencialiam klientui daug lengviau pažvelgti į automobilį giliau: pasidomėti, kaip jis važiuoja, kokia surinkimo kokybė, naudotos medžiagos, ergonomika“, – pažymi kaimyninės šalies žurnalistas.

Anot I. Tenio, ši taisyklė yra iš esmės universali visais atvejais. Kadangi metų automobilio rinkimų žiuri sudaro žmonės, kurie turi savo subjektyvią gero dizaino sampratą, toks pat principas galioja ir jiems.

„Taigi manau, kad pirmiausia žengia automobilio dizainas, o tada ateina laikas technikai, dėl kurios „Mazda“ taip pat jau pelnė gerą vardą“, – paaiškina „Latvijos metų automobilio 2021“ konkurso komisijos narys.