„Pasakykite, ar čia blogai pastatyta mašina? Egzaminas neišlaikytas“, – pasidalinęs dviem nuotraukomis su „Regitros“ mokomuoju automobiliu, pastatytu stovėjimo vietoje, klausė internautas vienoje iš socialinio tinklo „Facebook“ grupių, skirtų pradedantiesiems vairuotojams.

Ir išties – jo paskelbtose nuotraukose matyti, kad automobilis pastatytas tvarkingai tarp stovėjimo vietą žyminčių linijų. Pasak internauto, egzaminuotojas tokį automobilio pastatymą pavadino „pavojingu“.

Žaibiškai užvirusioje diskusijoje nuostabos neslėpė daugelis, anot kurių, vaikinas klaidos tikrai nepadarė. Ne vienas siūlė kreiptis į „Regitrą“ ir prašyti apeliacijos, dar kiti spėliojo, kodėl šitaip pastatytas automobilis gali būti pavojingas aplinkiniams.

Foto: DELFI

Kaip statyti automobilį per egzaminą

Kaip „Delfi“ aiškino laikinai „Regitros“ komunikacijos skyriaus vedėjos pareigas einanti Emilija Bardauskienė, viena iš B kategorijos egzamino užduočių – automobilio pastatymas į stovėjimo vietą. Kaip tiksliai – lygiagrečiai, statmenai ar įstrižai – tą reikės padaryti, parenkama atsitiktiniu būdu.

Automobilio statymas į stovėjimo vietą – tai yra kasdienis manevras. Nesvarbu, kur statomas automobilis – gatvėje, uždaroje ar atviroje stovėjimo aikštelėje – vairuotojas turi įsitikinti, kad jį atliekant kitiems eismo dalyviams nebus trukdoma labiau, nei tai būtina, taip pat kad nebus niekam padaryta žala. Atliekant bet kokį manevrą, reikia mokėti gerai valdyti automobilį ir kartu atidžiai stebėti aplinką. Svarbus tinkamas greitis, tikslus vairo, sankabos bei stabdžių valdymas, atsižvelgiant į vairuojamo automobilio gabaritus“, – aiškino E. Bardauskienė.

Ji išvardino, ką vertina egzaminuotojas, stebėdamas, kaip būsimas vairuotojas stato automobilį į stovėjimo vietą.

Statant automobilį į stovėjimo vietą, vertinama, kaip egzaminuojamasis geba:

1. pradėti manevrą iš tokios padėties, kad kuo mažiau kartų būtų keičiama judėjimo kryptis;
2. atlikti specialiuosius važiavimo manevrus kuo tiksliau;
3. neatsiremti ir neužvažiuoti ant šaligatvio krašto;
4. atlikti manevrus tik tada, kai kiti eismo dalyviai supranta jo ketinimus;
5. manevruojant neblokuoti transporto srauto ir neužkirsti kelio kitiems eismo dalyviams;
6. pradėti ir pabaigti manevrus sklandžiai ir tolygiai.

Kai egzaminuojamasis atlieka specialiuosius važiavimo manevrus, vertinami ir kiti įgūdžiai: vairo valdymas, pavarų naudojimas, stebėjimas ir žvalgymasis bei kt.

„Kalbant plačiau apie automobilio pastatymą statmenai, egzaminuojamasis gali pats pasirinkti, ar jį nori atlikti važiuojant į priekį, ar atbuline eiga. Jei tai daroma pirmuoju būdu, galima rinktis tiek dešinėje, tiek kairėje esančią stovėjimo vietą. Jei atbuline eiga – tik dešinėje esančią vietą“, – egzamino tvarką aiškino E. Bardauskienė.

Galima pasitaisyti

Atlikdamas pastatymo į stovėjimo vietą manevrą egzaminuojamasis pasitaisyti gali, tačiau reikėtų stengtis tai padaryti ne daugiau kaip du kartus įjungus atbulinės eigos pavarą.

Taip pat itin svarbu išlaikyti tinkamus atstumus.

Štai pabaigus manevrą automobilis negali stovėti arčiau kaip 30 cm arba toliau kaip 1,5 m atstumu nuo greta stovinčios transporto priemonės, bei stovėti ant (už) stovėjimo vietą žyminčių linijų.

Galima naudotis parkavimo davikliais

Kaip pasakojo E. Bardauskienė, „Regitros“ automobiliuose, skirtuose būsimiems vairuotojams egzaminuoti, jau yra naudojamos tam tikros pažangios pagalbos vairuotojui sistemos. Pavyzdžiui: galiniai parkavimo davikliai, „Stop&Go“ sistema, pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema bei kt.

Atliekant pastatymo į stovėjimo vietą manevrą, aktualūs galiniai parkavimo davikliai, kurie padeda išvengti susidūrimo važiuojant atbulomis. Naudodamasis šia sistema vairuotojas turi pademonstruoti visus stebėjimo ir žvalgymosi įgūdžius – atsisukti atgal, dairytis per petį, stebėti vaizdą veidrodėliuose. Jis neturi būti priklausomas nuo galinių parkavimo daviklių ir neturi jų naudoti kaip pagrindinio informacijos šaltinio.

„Primename, kad egzaminuojamasis gali pats spręsti, ar per egzaminą nori naudotis pagalbinėmis sistemomis. Tad priklausomai nuo to, egzamino metu jos gali būti įjungtos arba išjungtos“, – akcentavo žinovė.

Vertina iš naujo

Visi egzaminuotojai vertina remdamiesi vienodais vertinimo kriterijais.

Foto: DELFI

„Suprantame, kad kiekviena situacija yra labai individuali, todėl, jei egzaminą laikiusiam asmeniui kyla papildomų klausimų, visada rekomenduojame per 1 darbo dieną nuo egzamino laikymo dienos kreiptis į padalinį, kuriame laikė egzaminą, ir kartu su specialistu peržiūrėti bei aptarti vaizdo įrašą. Per 3 darbo dienas taip pat galima pateikti apeliaciją, kurią išnagrinės Apeliacijos komisija“, – pabrėžė pašnekovė.

Pasak jos, minėta situacija dėl to, ar egzamino metu automobilis buvo pastatytas tvarkingai ir teisingai, ar ne, šiuo metu yra analizuojama, o „Regitros“ specialistai susisiekė su būsimu vairuotoju, kad atsakytų į klausimus.

„Kaip žinia, visi egzaminai „Regitroje“ yra filmuojami, tad siekiant kuo tiksliau suprasti situaciją, bus įvertinta visuma, t. y. visa turima medžiaga. Kilus neaiškumams, kiekviena situacija yra vertinama tam specialiai sudarytoje komisijoje. Ji gali priimti tokius sprendimus: palikti galioti egzamino rezultatą arba jį anuliuoti, pasiūlant klientui kitą jam patogią egzamino laikymo datą arba sugrąžinti už egzaminą sumokėtus pinigus. Visais atvejais siekiama priimti tokį sprendimą, kuris saugotų kliento interesus kartu užtikrinant, kad į eismą patektų tik pasirengę vairuotojai“, – tikino E. Bardauskienė.