„Delfi“ skaitytoja Monika pasakojo, kad buvo susidomėjusi 5-osios serijos BMW, pagamintu 2016 m. ir turinčiu 2 l darbinio tūrio 190 AG turbodyzelinį variklį. Automobilį pardavėjas – įgaliotosios BMW atstovės Lietuvoje UAB „Krasta Auto“ padalinys Kaune.

Skelbime, įdėtame Autoplius.lt portale, buvo nurodyta, kad automobilio pirmos registracijos šalis yra Lietuva ir jis nėra dalyvavęs jokiuose eismo įvykiuose.

Foto: DELFI

„Susidomėjau šiuo automobiliu ir, nors nurodyta, kad jis nebuvo daužtas ir nedalyvavo jokiuose eismo įvykiuose, vis tiek užsisakiau automobilio istorijos ataskaitą“, – pasakojo moteris ir pridūrė, kad naudojosi bendrovės „CarVertical“ paslaugomis.

Gauti rezultatai šokiravo. Kaip nurodė automobilio istorijos ataskaita, pirmoji automobilio registracijos vieta buvo Vokietija. Be to, užfiksuoti du eismo įvykiai: vienas – Vokietijoje, kitas – jau Lietuvoje.

„Lietuvoje įvykis nedidelis, tačiau Vokietijoje žalos suma siekė 60–70 tūkst. eurų. Po tokio dydžio žalos automobilis apskritai turėjo būti nurašytas kaip struktūriškai pažeistas ir pavojingas naudoti“, – stebėjosi pašnekovė.

Foto: DELFI

Pasiūlė susigrąžinti pinigus už ataskaitą

Pasak jos, ji susisiekė ir su „Krasta Auto“ atstovais. Papasakojus, ką rodo automobilio istorijos ataskaitoje, jai buvo pasakyta, kad ataskaita klaidinga ir automobilio istorija neteisinga. Tiesa, atsakyme buvo patikslinta, kad iš tiesų pirmoji automobilio registracijos vieta – Vokietija.

„Automobilis iki 2019 m. vidurio buvo Vokietijoje, o vėliau atkeliavo į Lietuvą. Šį automobilį atpirkome iš mūsų kliento, jis įsigijo naują. Prieš atpirkdami atlikome patikrą, pats asmeniškai apžiūrėjau kėbulą su dažų storo matuokliu, dažytų metalinių dalių nėra“, – moteriai atrašė vienas iš įmonės atstovų, kai ši su jais susisiekė žinute.

Atsakęs asmuo patarė nepasikliauti automobilio istorijos ataskaita, mat esą „CarVertical“ ataskaitose skleidžiama daug klaidingos informacijos.

Foto: DELFI

„Neseniai pardavėme porą automobilių, kurie niekad nedalyvavo eismo įvykiuose ir visada buvo eksploatuojami Lietuvoje, klientams ataskaita parodė, kad automobilių priežiūra buvo atliekama JAV, parodė kelias įvykių žalas, kurių net nebuvo. Siūlyčiau pareikalauti savo išleistų pinigų iš jų“, – dėstė žinutėje įmonės atstovas.

Duomenys – iš įvairių šaltinių

Matas Buzelis, „CarVertical“ turinio projektų vadovas, „Delfi“ pasakojo, kad ataskaitoje bendrovės sukurta platforma apie tikrinamą transporto priemonę pateikia duomenis, surinktus iš įvairių šaltinių.

„Dažniausiai tai draudimo bendrovės, valstybiniai registrai, techninių apžiūrų stotys, servisai, tarptautinės asociacijos, skelbimų portalai ir panašiai“, – tikslino pašnekovas ir pabrėžė, kad automobilių istorijos patikros platforma automobilio nevertina, o tik pateikia apie jį surinktus duomenis.

Jo žodžiais, sugeneruotose ataskaitose klaidų nebūna. Visgi jeigu kuris nors duomenų tiekėjas turėjo juos klaidingus, vadinasi, tai atsispindės ir istorijos ataskaitoje. Pavyzdžiui, jeigu draudimo bendrovė įvykio metu užfiksavo netikslius duomenis, jie atsispindės ir „CarVertical“ platformoje. Tačiau, pabrėžė M. Buzelis, tokie atvejai labai reti.

„Duomenų tikslumo mes nekvestionuojame. Mūsų užduotis yra pateikti apie kiekvieną automobilį iš įvairių šalių surinktus duomenis bei sudaryti galimybę jį objektyviau įvertinti pirkėjams arba pardavėjams“, – akcentavo žinovas.

Paprašytas pakomentuoti ataskaitoje pateikiamą nemažą žalą, kurią esą tikrintas BMW patyrė Vokietijoje, M. Buzelis pabrėžė, kad jeigu automobilio žala buvo užfiksuota ir įvertinta Vokietijoje, tai buvo padaryta žalą apskaičiuojant pagal Vokietijos darbo įkainius.

„O kaip vertinama žala, priklauso nuo draudimo bendrovių metodikos, skaičiavimų, detalių bei darbų kainų toje konkrečioje šalyje“, – sakė M. Buzelis.

Skelbimą ištrynė

„Delfi“ susisiekus su BMW pardavėjos „Krasta Auto“ atstovais, šie pažadėjo informaciją patikslinti. Per tą laiką automobilio pardavimo skelbimą iš Autoplius.lt portalo ištrynė.

Foto: DELFI

Kaip rašoma „Delfi“ atsiųstame BMW atstovų „Krasta Auto“ komentare raštu, įsivėlė žmogiška ir nemaloni klaida.

„Atsiprašome klientės, tai iš tikrųjų žmogiška ir nemaloni klaida mūsų pusėje. Dar kartą patikrinome automobilį keliose skirtingose sistemose ir matome, kad jis iš tiesų buvo patekęs į eismo įvykį Vokietijoje, apie kurį informacijos anksčiau neturėjome. Todėl skelbimą nedelsdami išėmėme, o „Krasta Auto“ atsisakė atpirkti automobilį iš jo ligšiolinio savininko“, – sakoma atsakyme.

Bendrovė patikslino, kad atpirkimas yra įprasta praktika: oficiali atstovybė, įvertinusi automobilį, jo priežiūros istoriją, atperka jį iš kliento ir tuomet parduoda rinkoje, suteikdama garantiją.

„Krasta Auto“ strategija yra prekiauti tik patikimais, visą istoriją turinčiais naudotais automobiliais, kad mūsų klientai galėtų jaustis ramūs, įsigiję automobilį iš mūsų. Tad dėl įvykusio atvejo imamės papildomų priemonių, patikrinimų, kurie leis užtikrinti, kad tokių atvejų nepasikartotų ateityje“, – akcentavo bendrovė.