Nuo 2016 m. debiuto „Peugeot 3008“ pardavimas jau viršijo 800 tūkst. vienetų ir pagal šį rodiklį jis yra sėkmingiausias markės SUV.

Vertino patys vairuotojai

Pardavimo skaičiams gyvybės įpūtė ir vartotojų atsiliepimai. Vieno didžiausių Didžiojoje Britanijoje automobilių tema rašančio portalo „AutoExpress“ kasmetinėje „The Driver Power 2020“ vairuotojų apklausoje, kurioje naujų transporto priemonių pirkėjai dalijasi savo nuomone apie ilgalaikę įsigytų keturračių eksploataciją, „Peugeot 3008“ užėmė antrąją vietą, surinkęs 92,04 proc. įvertinimą iš šimto galimų.

„Akį traukiantis SUV ne tik džiugina savininkus išvaizda, bet ir pateisina lūkesčius solidžia surinkimo kokybe“, – rašoma portalo apklausos rezultatų apibendrinime.

Apklausos dalyviai taip pat minėjo solidžią šio modelio, 2017-aisiais tapusio Europos metų automobiliu, erdvę ant galinės sėdynės, gerai apgalvotą saloną, draugiškumą šeimos poreikiams ir smagumą vairuoti. Automobilio savininkai teigė, kad prieš ketverius metus pristatyta inovatyvi vairuotojo darbo vieta „i-Cockpit“ vis dar atrodo moderni ir atitinkanti laikotarpį.

Peugeot
Foto: Asmeninins albumas

Žurnalo „Autobild Lietuva“ leidėjas ir radijo laidos „Žalia rodyklė“ vedėjas Vitoldas Milius sako, kad Prancūzijos automobilių gamintojai nuolat pasireikšdavo drąsiais ir kūrybingais sprendimais, tik nebūtinai jų įgyvendinimas būdavo sėkmingas. Tačiau šį kartą „Peugeot“ kūrėjų pastangos buvo vainikuotos sėkme, nes jiems pavyko ne tik generuoti, bet ir kokybiškai įgyvendinti geras idėjas.

„Man atrodo, kad „Peugeot“ visų pirma labai pataikė kurdami dizainą: tiek 3008, tiek 2008 ar 5008. Nesu tikras, ar interjero dizainas tikrai patinka visiems, nes jis yra specifinis, tačiau faktas, kad išsiskiria vertinant šio segmento visumą. Bet išorės dizainas turbūt patinka visiems“, – sako ilgametis Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys.

Pasiteisinę sprendimai

Anot V. Miliaus, tiksliausiai prancūzų dizainerių pieštukai smigo plečiant krosoverių patrauklumo amplitudę gerokai platesniam simpatikų ratui. Specialisto teigimu, kompaktiški visureigiai dažnai buvo laikomi visų pirma moterų auditorijai skirtais automobiliais, tačiau „Peugeot“ į tai pažiūrėjo savaip.

Peugeot
Foto: Asmeninins albumas

„Manau, pavyko sukurti universaliai patrauklų, gražų, bet ne per saldų ir kartu šiuolaikišką, sėkmingai suderinusį grožį ir lengvą grubumą dizainą. Todėl jis patinka visiems, nepaisant lyties. O pardavimui ne mažiau svarbu ir eksterjero kuriamas įspūdis – gatvėje žmogus būtinai atsisuks ir pasidomės, kokia tai mašina. Svarbu, nes net ir gražių automobilių yra daug, bet ne visi sugeba atkreipti į save dėmesį gatvėje. O šie „Peugeot“ turi savo veidą“, – vertina V. Milius.

Eksperto teigimu, ne mažiau iškalbingas argumentas, kad „Peugeot 3008“ pardavimo skaičiai pranoksta bendraplatformius iš kitų „Stellantis“ valdomų markių.

Kitas lygmuo

Žvelgdamas į naujųjų „Peugeot“ krosoverių vidų V. Milius sako, kad dėl originalaus interjero ir daug dėmesio skaitmeninimui labiausiai įsimena visą laiką lydintis šiuolaikiškumo pojūtis.

„Turint omenyje, kad yra naujų automobilių, į kuriuos įsėdęs jautiesi nedaug pažengęs nuo dešimto dešimtmečio, toks „Peugeot“ pojūčio užtikrinimas yra svarbus privalumas. Aš manau, kad žmogui smagu naujame, šiuolaikiškame automobilyje, kurio toks įspūdis neišgaruoja praėjus metams ar dvejiems“, – pažymi V. Milius.

Jis primena, kad Prancūzijos gamintojai visada pasižymėjo gausia papildoma elektronine įranga ir dažnai dėl to savotiškai nukentėdavo patikimumas, tačiau tai visiškai netinka kalbant apie dabartinius modelius.

„Prancūzai dažnai išsišokdavo su savo drąsiais sprendimais, bet jie ne visada buvo sėkmingi. Tačiau naujuoju laikotarpiu jie tikrai yra pasisekę, nes pasiektas totaliai kitas lygmuo: tiek pataikant į vartotojų poreikį, tiek išpildant jį“, – apibendrina ekspertas.

Peugeot
Foto: Asmeninins albumas

Šiuos žodžius paantrina ir „AutoExpress“ vairuotojų apklausos rezultatai. Patikimumo kategorijoje „Peugeot“ užėmė 8 vietą iš 30 markių, aplenkdama prekės ženklus kaip „Audi“, BMW ar „Volkswagen“, o „Peugeot 3008“ – šeštas tarp visų automobilių.

2016-aisiais analogiškame tyrime Prancūzijos markė rikiavosi 17-a.

Baltijos šalyse – nauji rekordai

Baltijos šalyse „Peugeot“ markė pernai taip pat pasirodė sėkmingai: lengvųjų asmeninės paskirties ir komercinių automobilių užimama rinkos dalis pasiekė rekordinius 5,24 proc., atskirus rekordus pagal šį rodiklį gamintojas taip pat fiksavo Latvijoje bei Estijoje. Populiariausi buvo miesto visureigiai – beveik kas antras parduotas „Peugeot“ modelis buvo krosoveris, be to, „Peugeot 2008“ užėmė antrąsias vietas Lietuvos ir Latvijos metų automobilių rinkimuose.

Besibaigiant praėjusiems metams į Lietuvos kelius išriedėjo atnaujintos 3008 bei 5008 modelių versijos, kurių eksterjeras dar labiau modernizuotas, papildytas įrangos sąrašas tokiomis sistemomis kaip naktinio matymo sistema ar 10 colių įstrižainės HD raiškos pagrindinis ekranas ir siūloma nauja pavara.

Dabar, be efektyvių dyzelinių ir benzininių variklių, „Peugeot 3008“ galima rinktis ir įkraunamą hibridinę versiją su viena arba abiem varomomis ašimis. Visais ratais varomas naujasis „Peugeot 3008 Hybrid4“ generuoja 300 AG galią, o 13,2 kWh talpos baterija leidžia vien elektros režimu nuvažiuoti 59 km (pagal WLTP metodiką).