Mokslininkai modeliavo tokią situaciją: keleivis užsikrėtęs, o vairuotojas sveikas.

„Toyota Prius“ modelis, važiuojantis 80 km/val. greičiu, buvo paimtas kaip atskaitos taškas.

Modeliuojamoje situacijoje keleivis sėdėjo ant galinės sėdynės dešinėje pusėje, tai yra, kuo toliau nuo vairuotojo.

Anot mokslininkų, pavojingiausia, kai visi langai uždaryti, o automobilyje oro kondicionavimo sistema nustatyta vidinės cirkuliacijos režimu.

Kaip parodė tyrimas, atidaryti visus keturis langus – taip pat ne geriausia išeitis. Pasirodo, oro srautai tokiu atveju pasiskirsto taip, kad oras iš galo eina į salono priekį ir tik tada yra iš jo ištraukiamas.

Ne išeitis atidaryti langus tose pusėse, kur sėdi vairuotojas ir keleivis.

Mokslininkai ištyrė, kad geriausia ir saugiausia tokiu atveju vežti koronavirusu užsikrėtusį keleivi, kai atidaryti priešingi langai, nei kad sėdi vairuotojas ir jo keleivis.

Tokiu atveju oro srautas į automobilį patenka už vairuotojo, pereina per gale sėdintį keleivį ir išeina per priekinį keleivio langą, taip nepraeidamas pro vairuotoją.

Mokslininkai pabrėžė, kad jų išvadomis galima vadovautis bet kuriame automobilio modelyje, turinčiame keturis atidaromus langus.