„A-Kit“ leis lietuvių kuriamą bagį valdyti nuotoliniu būdu ir suteiks jam autonominio važiavimo galimybes. Pasinaudojus šiuo sprendimu, valdyme nedalyvaujant žmogui „Krampus“ galės savarankiškai užbaigti maršrutus, įveikti kelyje pasitaikančias kliūtis, pasirinkti tinkamiausią kelią iki tikslo.

Kanadiečių sukurto sprendimo integracija dar labiau praplės naujos kartos bagio panaudojimo galimybes. „Krampus“ idealiai tiks naudoti kalnakasyboje pristatant įvairius krovinius, cheminio ir radiacinio užterštumo zonose, atlikti galimai užminuoto kelio žvalgybą, su sumontuota elektros optine įranga vykdyti valstybės sienos bei kitus stebėjimus.

„Bendradarbiavimas su viena iš robotikos srities lyderių pasaulyje leis sukurti dar pažangesnį produktą su plačiomis pritaikymo galimybėmis įvairiose civilinėse veiklose, kurioms reikalingi specifiniai transporto pajėgumai. Praktikoje išbandytas pažangus „A-Kit“ distancinio valdymo ir autonominio važiavimo modulis leis mūsų projektą užbaigti greičiau, o tuo pačiu padės „Krampus“ lengviau atrasti kelius į naujas rinkas“, – sako bendrovės „Ostara“ direktorius Darius Antanaitis.

Pagal susitarimo memorandumą, „Provectus Robotics Solutions Inc“ bei jos motininė kompanija „Rheinmetall Canada“ turės teisę lietuvių kuriamą bagį „Krampus“ platinti Kanadoje ir JAV. Kanadiečių sukurtas distancinio valdymo ir autonominio modulio sprendimas jau yra naudojamas tokiose nepilotuojamose transporto priemonėse, kaip autonominių transporto priemonių šeima „Rheinmetall Mission Master“.

Foto: Įmonės archyvas

„Džiaugiamės galėdami suteikti „Krampus“ bagiui autonominės navigacijos galimybes. Mūsų pažangi technologija šiai transporto priemonei leis savarankiškai atlikti užduotis bekelėse, ekstremaliomis oro sąlygomis ir požeminėse vietovėse, kur neveikia GPS signalas. Tuo metu mūsų „A-Kit“ modulis galės veikti dar aukštesniu lygiu – „Krampus“ hibridinis variklis ir važiavimo bekele galimybės leis pasiūlyti sprendimą tiems, kam reikalinga autonominė platforma, galinti važiuoti bet kur, dar didesniu greičiu“, – kalba bendrovės „Provectus Robotics Solutions“ prezidentas Paul Rocco.

Transporto priemonė „Krampus“ galės pervežti du žmones su papildomu svoriu iki 300 kg – bei užtikrins mobilaus ir sunkiai susekamo transportavimo galimybes net ir nedėkingo reljefo sąlygomis. Kadangi hibridinis bagis bus varomas elektros baterijomis, kurias įkraus dyzelinis generatorius, transporto priemonė galės veikti ir aukštikalnėse, kur įprastiems dyzeliniams varikliams pritrūksta deguonies – o taip pat ir požemiuose bei tuneliuose, kur vidaus degimo variklių naudoti negalima.

Pažangų bagį su bepiločio valdymo galimybėmis bendrovė „Ostara“ rinkai planuoja pristatyti 2023-2024 metais.