Naujos kartos modeliai kaip „Peugeot e-208“ ar „Volkswagen ID.3“ mieste nesunkiai vienu įkrovimu gali įveikti ir 300 kilometrų atstumą. Daugeliui klientų to visiškai užtenka visai savaitei važinėti kasdien, sakoma pranešime.

Užtenka suplanuoti dienotvarkę

Kaunietis Darius Razmislevičius gyvena daugiabučiame name be požeminio garažo, naudotis elektromobiliu jam nekyla jokių problemų. Arti namų įkrovimo stotelės nėra, tačiau tai taip pat nėra problema. Tereikia tiksliau dėlioti dienotvarkę, o įprasti prie tikslumo tikrai nėra blogai.

„Galima taip suplanuoti savo keliones į darbą, sporto klubą ir atgal namo, kad galėtum įkrauti bateriją viešose stotelėse. Man tai nesukelia jokio diskomforto“, – patikino pašnekovas ir pridūrė, kad laikantis panašios strategijos galima planuoti ir užmiesčio keliones.

Foto: Gamintojo archyvas

Važinėdamas mieste elektromobilio bateriją D. Razmislevičius įprastai krauna vieną ar du kartus per savaitę. Pavyzdžiui, nepaisant energijos atsargų, jas visuomet papildo šalia sporto klubo esančioje aikštelėje.

„Kol baterija kraunasi, aš sportuoju, atvažiavęs į prekybos centrą taip pat nepraleidžiu progos. Jei žinau, kad vakare reikės įveikti didesnį atstumą, papietavęs automobilį palieku ten, kur yra stotelė, o po darbo pasiimu jį jau su pilna baterija“, – dėstė pašnekovas.

Kaunietis dažniausiai naudojasi viešomis stotelėmis ir tik išskirtiniais atvejais krauna iš elektros tinklo savo sodyboje ar draugų namuose, žinodamas, kad ryte reikės įveikti ilgesnę kelionę. Ir dar dažniausiai sugeba pasirinkti tik nemokamas viešas stoteles.

„Netgi važiuojant į Vilnių galima sustoti pakeliui ir išgerti kavos, o įkrautos energijos užteks pasivažinėti sostinėje ir grįžti. Jei visas stoteles padarytų mokamas, turbūt reikėtų ieškoti sprendimų, kaip krauti elektromobilį namuose, bet net ir mokant už elektrą kelionės vis tiek būtų pigios“, – komentavo D. Razmislevičius.

Foto: Gamintojo archyvas

Šildosi ir vėdinasi, kiek patinka

D. Razmislevičiaus teigimu, elektromobilį ypačverta įsigyti tiems, kurie daug važinėja kasdien. Sutaupyti pavyks ne tik nepilant degalų, bet ir nemokant už stovėjimą didžiuosiuose miestuose. Papildomas patogumas – galimybė važiuoti kai kuriomis viešojo transporto eismo juostomis.

„Nauda pasijaučia net vykstant į Nidą, kur įvažiuojant įprastai reikėtų mokėti 30 eurų ekologinį mokestį, tačiau elektromobiliams jis netaikomas“, – privalumus vardino pašnekovas. – Vadinamieji taršūs automobiliai užmiestyje naudoja mažiau degalų, o mieste – daugiau. Su elektromobiliais atvirkščiai. Užmiestyje dėl didesnio greičio ir oro pasipriešinimo elektros energijos sąnaudos didesnės, o mieste – mažesnės“.

Neturinčiam garažo D. Razmislevičiui žiemos taip pat visiškai nebaisios. Jo vertinimu, viena įkrova nuvažiuojamas atstumas sumažėja 25–30 proc., tačiau žiemą elektromobilis turi nemažai privalumų. Vienas iš jų – nereikia laukti, kol sušils variklis.

Foto: Gamintojo archyvas

„Įjungus variklį per kelias minutes galima nupūsti ir nusausinti langus, nes šiltas oras paduodamas labai greitai. Su vidaus degimo varikliu tektų ilgai laukti, būna, žmonės ir iki darbo nuvažiuoja, o langai vis dar užšalę. Elektromobilyje tai įvyksta labai greitai“, – aiškino entuziastas.

Šį procesą galima dar patobulinti – „Peugeot“, „Tesla“ ar „Volkswagen“ elektromobiliai turi išmaniajam telefonui skirtas programėles, kuriomis galima iš anksto nustatyti salono oro temperatūrą, jį sušildyti ar atvėsinti. Tai gerokai didina komfortą tiek žiemą, tiek vasarą.

Žiemą D. Razmislevičius neriboja šildymo, o vasarą laisvai jungia kondicionierių ir sako, kad vartotojų nerimas neva salono ventiliacija perpus sumažina nuvažiuojamą atstumą – tik mitas.

Turint garažą, matematika – kita

Gyvenant individualiame name ar daugiabutyje su parkavimo vieta elektromobiliu naudotis – dar paprasčiau. Įvairių apklausų duomenimis, dauguma Europos elektromobilių savininkų turi sąlygas savo transporto priemones įkrauti namie ir tuo aktyviai naudojasi.

Net ir įprasto elektros lizdo daugeliu atvejų užteks, kad per naktį baterija būtų visiškai įkrauta. Įsirengus bent 7 kW galios priedėlį įkrovimo greitis padidėja keliskart, o energijos atsargas maždaug per 4 valandas galima papildyti iki 80 proc.

Foto: Gamintojo archyvas

Energiją taupyti padeda ir kitos funkcijos – kai kuriuose elektromobiliuose numatyta galimybė dar krovimo metu iš anksto nustatyti norimą salono temperatūrą. Tuomet išankstinis salono paruošimas neturi įtakos baterijos įkrovai.

Galimybė krauti elektromobilį namuose leidžia itin tiksliai įvertinti kainą. Skaičiuojant pagal vidutinį naktinį tarifą (9,9 cento už kilovatvalandę), 50 kWh baterijos pripildymas kainuos mažiau nei penkis eurus. „Peugeot e-208“ su tiek energijos gali įveikti 340 kilometrų, „Volkswagen ID.3“ – 320, tad šimtas kilometrų šiais modeliais kainuoja apie pusantro euro.

„Peugeot“ pagal komplektaciją pirkėjui atsieitų apie 30 tūkst., „Volkswagen“ – keliolika procentų daugiau. Tad įkraunant namie ir pridėjus šalyje galiojančias subsidijas elektriniam transportui, bendra tokių modelių naudojimo kaina tampa itin patraukli. Juolab kad kelionės užmiestyje jais irgi patrauklios dėl itin greito 100 kW įkrovimo, tuo negali pasigirti daugelis kitų panašios kainos konkurentų.