Šio žygio tikslas buvo daugiau nei šiukšlių surinkimas ir vienkartinis Lietuvos perimetro pravalymas. Dabar žygeiviai surinktas šiukšles analizuos, skirstys į dažniausiai randamų atliekų kategorijas, o tada visuomenę, verslą, mokslininkus ir valstybines institucijas kvies drauge ieškoti sprendimų prevencijai.

Automobilis – vienas svarbiausių žygio partnerių

Nors visą daugiau nei 1200 km maršrutą žygeiviai įveikė pėsčiomis, be automobilio, kaip patys pasakoja, išsiversti būtų buvę neįmanoma. Kadangi žygis skirtas švarinti Lietuvą ir tausoti jos gamtą, jo organizatoriai net ir rinkdamiesi transporto priemonę ieškojo ne tik praktiško, bet ir gamtą tausojančio sprendimo ir šiai misijai pasirinko elektra varomą „Nissan eNV200“.

„Mes ruošėmės būtent tokiam žygiui, kuriame mus lydėjo mašina su mūsų daiktais, maisto produktais, biuro įranga, kurios reikėjo kasdien rašant tekstus, tvarkant nuotraukas ar suvedinėjant įvairius duomenis. Mašina prie mūsų atvažiuodavo jei pritrūkdavome geriamo vandens ar, pavyzdžiui, pririnkdavome tiek šiukšlių, kad nebegalėdavome panešti ir jau reikėjo atiduoti išvežimui“, – pasakojo žygio „Už švarią Lietuvą“ iniciatorius Giedrius Bučas.

Daugiausiai prie automobilio vairo praleidęs Nerijus Nausėda dalinosi įspūdžiais ir pasakojo, kad nebuvo apsieita be kuriozinių situacijų: „Automobilis tikrai patogus, praktiškas ir manevringas. Per šį laikotarpį su juo teko nuvažiuoti virš 3000 kilometrų ir įspūdžiai liko patys geriausi. Kadangi didžiąją laiko dalį keliavome pro mažesnius miestelius ar kaimelius, įkrovimo stotelėmis teko pasinaudoti vos kelis kartus – dažniausiai elektros lizdu pasidalindavo žmonės, pas kuriuos per naktį automobilį ir įkraudavom. Nemažai dėmesio tuose miesteliuose sulaukdavo ir pats automobilis. Daug kas domėjosi elektromobiliu, mat jų gyvenvietėje tokie pasirodo dar labai retai, o kartais tiesiog klausdavo kodėl jis taip tyliai važiuoja.“

Nors gamintojo deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas priklausomai nuo sąlygų svyruoja tarp vidutiniškai 200 km ir 300 km, kuriuos furgonas viena įkrova gali įveikti važiuodamas mieste, ir todėl nesunkiai galima susiplanuoti savo dienos maršrutą, kuris dažniausiai yra gerokai trumpesnis. Tiesa, žygio dalyvius ištiko nenumatyta situacija, kurią jie su šypsena veide prisimena kaip vieną iš nuotykių.

„Neapsiėjome ir be kuriozų – vieną dieną dėl nenumatytų aplinkybių teko įveikti gerokai ilgesnį maršrutą, nei buvo planuota, tad grįžtant pritrūkome elektros ir kelis paskutinius kilometrus teko grįžti tempiamiems. Be šio nuotykio nei kartą nepatyrėme kažkokių nepatogumų. Važiavome visiškai normaliu režimu, automobilis buvo prikrautas daiktų ir vis tiek be vargo įveikdavo 150 ir daugiau kilometrų. Esant pilnai įkrovai ant skydelio rodomus 220 kilometrų, važiuodami taupiau, taip pat ne vieną kartą nuvažiavome“, – įspūdžiais toliau dalinosi N. Nausėda.

Šiuo žygiu ir galimybe prisidėti prie jo sėkmės džiaugėsi ir „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys: „Džiaugiamės galėdami prisidėti prie šio išskirtinio projekto, apimančio visą Lietuvą. Mes esame labai laimingi matydami, kad entuziastingi žmonės rodo gerą pavyzdį kitiems besirūpindami mūsų gamta ir aplinka. Taip pat džiugu, kad elektromobiliai yra matomi plačiau ir žmonės turėjo galimybę susipažinti su transporto priemone, neteršiančia aplinkos ir neišmetančia jokio CO2. „Nissan“ yra vienas iš pirmųjų didžiųjų gamintojų, kuris daugiau nei prieš dešimtmetį pradėjo gaminti elektromobilius ir dabar tapo vienu iš rinkos lyderių, na o dabar šios technologijos dar ir padeda įgyvendinti labai gražius ir kilnius tikslus, šiuo atveju – išvalyti Lietuvą“.

„Fakto Auto“ atstovas taip pat primena, kad šiuo metu įsigyti elektromobilį itin palanku tiek privatiems pirkėjams, tiek ir įmonėms, nes valstybė subsidijuoja net iki 4000 eurų automobilio kainos.