„Visada rūpinuosi, kad mano vairuojamas automobilis būtų techniškai tvarkingas, todėl artėjant techninės apžiūros datai per daug nesijaudinu. Vis dėlto paskutinė patirtis parodė, kad jei nėra techninių gedimų, dar nereiškia, kad automobilis gali būti pripažintas kaip techniškai tvarkingas“, – pasakojo „Delfi“ redakcijai parašiusi mergina.

Turimą „Honda Accord“ patikrinti nuvairavusi mergina pastebėjo, kad jos automobilis buvo tikrinamas bene ilgiausiai visoje techninės apžiūros stotyje. Per tą laiką, kol kontrolierius tikrino jos automobilį, jo kolega spėjo apžiūrėti tris kitus.

„Dar įdomiau pasidarė sulaukus išvados, kad automobilis neatitinka techninių reikalavimų, mat kaip didelis trūkumas buvo įrašyti per dideli automobilio ratai“, – apie akibrokštą ir gautą neigiamą techninės apžiūros išvadą pasakojo „Delfi“ skaitytoja.

Anot jos, „Hondai“ sumontuoti R18 skersmens ratlankiai su padangomis, jų matmenys – 225/40. Kaip pasakojo mergina, rinkdamasi ratlankius ir padangas ji atsižvelgė į tai, kad bendras rato dydis nebūtų didesnis, nei numatė gamintojas: kitaip tariant, didesnis ratlankis, tačiau žemesnio profilio padangos.

„Viskas atrodė tinkamai. Vis dėlto, pasirodo, kad tai yra didelis trūkumas, dėl kurio automobilis gali būti pripažintas kaip techniškai netvarkingas. Kontrolierius aiškino, kad didžiausi galimi ratai mano automobiliui yra R17, todėl R18 jau yra kritinė klaida“, – stebėjosi pašnekovė.

Pasak jos, tai nebuvo vienintelis defektas, dėl kurio automobilis techninės apžiūros neįveikė. Visgi tai, kad neįtiko ratlankiai, nustebino labiausiai.

„Dėl šitos naujovės kilo abejonių, ar kartais nebūna siekiama tyčia „sukirsti“ automobilį, kad vairuotojas techninės apžiūros centruose apsilankytų dar kartą ir už pakartotinę apžiūrą sumokėtų papildomai“, – kalbėjo pašnekovė.

Vadovaujasi nustatytais reikalavimais

Renaldas Gabartas, technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas, pabrėžė, kad techninės apžiūros atliekamos vadovaujantis nustatytais techniniais reikalavimais ir kontrolieriai neturi teisės jų interpretuoti laisvai.

„Kalbant apie automobilio ratus, techniniai reikalavimai nustato, kad automobilio ratų dydis ir konstrukcija turi būti tokie, kokie numatyti transporto priemonės gamintojo, be to, ratų parametrai turi būti suderinti su ant rato sumontuotos padangos parametrais“, – aiškino pašnekovas.

Anot jo, vadovaujantis turimomis duomenų bazėmis ir viešais duomenų šaltiniais nustatyta, kad 2004 m. „Honda Accord“ automobilis buvo komplektuojamas su R15 ar R16 dydžio ratais, priklausomai nuo variklio charakteristikų, bet ne R18. Būtent dėl šios priežasties automobilio ratlankiai įvertinti kaip didelis trūkumas.

„Tinkami transporto priemonės ratai ir padangos yra esminė sąlyga, siekiant užtikrinti, kad automobilis bus valdomas (reaguos į vairo mechanizmą, stabdys ir t. t.) taip, kaip numatė gamintojas“, – kalbėjo R. Gabartas ir pridūrė, kad, nors ir egzistuoja formulės, kuriomis remiantis galima apskaičiuoti, kad bendras rato dydis neviršija numatyto gamintojo, kontrolieriai į matematikos uždavinių sprendimus stengiasi nesivelti, o formaliai leidžiamas nuokrypis siekia 2 proc. nuo gamintojo numatytų dydžių.