„Deja, retas kuris pagalvoja apie elektrinio paspirtuko priežiūrą. O juk jeigu nebus laiku atliekama paspirtuko techninė priežiūra, gali pradėti dilti kai kurios dalys, atsipalaiduoti įvairūs varžtai – dėl to paspirtukas gali nustoti važiuoti, o tuomet jį patikimai sutvarkyti užtruks daugiau laiko bei sąnaudų, jau neminint paties važiavimo saugumo. Laiku prižiūrėti paspirtuką – vadinasi, laiku priveržti varžtus, pripūsti padangas bei suveržti stabdžius. Jei turite įsigiję paspirtuką, reikėtų ieškoti, kas šiuos darbus atliktų gerai, nebrangiai, operatyviai“, – sako transporto nuomos paslaugas teikiančios bendrovės „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Lietuvoje ir Latvijoje Eimantas Balta.

Jis taip pat pastebi, kad nuomojant šią transporto priemonę privalumas yra tas, kad visada gali būti tikras, jos gausi sutvarkytą ir saugų naudoti paspirtuką. Įvertinusi praėjusių metų pamokas, kad, norint teikti kokybiškas paslaugas, samdyti specialistus iš išorės ne visada efektyvu arba suteiktos paslaugos kokybė nebūna pati geriausia, įmonė šiais metais priėmė sprendimą naudotis savo pačių techninio aptarnavimo centrais.

Kenčia nuo vandalų ir netinkamo naudojimo

Paspirtukų nuomos platformos metų patirtį šalyje skaičiuojanti įmonė Lietuvoje eksploatuoja daugiau kaip 1000 paspirtukų, o iki mėnesio pabaigos planuoja jų turėti beveik trigubai daugiau.
„Lietuvoje naudojame trijų skirtingų modelių elektrinius paspirtukus, ir kiekvienas šių modelių turi savo problemas. Dažnu atveju dėl neatsakingo naudojimo nukenčia paspirtukų greičio bei stabdžių rankenėlės, galiniai purvasargiai. Kartais būna ir sisteminių gedimų, tačiau, pasitelkę į pagalbą patyrusią komandą, taip pat vyriausiąjį mechaniką, greitai juos sutvarkome“, – aiškina E. Balta.

Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau
Foto: Įmonės archyvas

Kaip pagrindinę paspirtukų techninių bėdų priežastį jis įvardija vandalizmą, arba piktybišką sugadinimą, nulaužiant rankenėles, kojeles ar apgadinant paspirtuko korpusą. Kartais neteisingai pastačius paspirtukas gali nuvirsti ir taip gali nulūžti viena ar kita dalis.

„Labai retais atvejais gedimų priežastis būna susidėvėjimas, dažniausiai tai yra netinkamas paspirtuko naudojimas“, – tvirtina „Bolt“ atstovas.

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) projektų vadovė Laura Jurevičienė atkreipia dėmesį, kad atsakingi elektronikos gamintojai pastaruoju metu atsižvelgia į tvarumo tendenciją bei siekia gaminti įrangą, kurią būtų galima taisyti, tokiu būdu prailginant jos eksploatavimo laiką bei mažinant elektronikos atliekų kiekį. Tam tikrai elektronikos įrangos grupei Europos Komisija yra nustačiusi ir atitinkamas elektronikos projektavimo taisykles, numatančias taisymo galimybę.

E. Balta elektrinių paspirtukų savininkams pataria pirmiausia atkreipti dėmesį į gamintojo nurodytas naudojimo rekomendacijas – jose įvardijami visi svarbūs eksploatavimo momentai.

6 patarimai paspirtukų naudotojams

1. Varžtai. Viena iš svarbiausių eksploatavimo rekomendacijų yra periodiškai apžiūrėti paspirtuką, patikrinti visas dalis, apžiūrėti atsipalaidavusius varžtus: jei reikia, priveržkite.

2. Tepimas. Pasirūpinkite sutepti reikiamas paspirtuko dalis.

3. Laidai. Patikrinkite, ar nėra atsipalaidavę ar atsijungę jungiamieji laidai. Patikrinus juos galima sujungti, suveržti papildomomis tvirtinimo priemonėmis. Vis dėlto panašiais atvejais geriau rinktis remonto paslaugas atliekančias įmones.

4. Padangos. Patikrinkite ir, jei reikia, pripūskite.

5. Važiavimo kultūra. Ji irgi turi įtakos paspirtuko gyvavimo laikui. Važiuokite atsakingai, kur reikia – sulėtinkite greitį (ypač lenkdami pėsčiuosius ar dviratininkus – šiuo atveju nelaimingo atsitikimo rizika yra didžiausia).

6. Parkavimas. Svarbu paspirtuką pastatyti tvarkingai, ne viduryje šaligatvio ar dviračių tako, geriausia – prie dviračių stovų ar prie stabilios atramos, kad papūtus vėjui nenuvirstų.