Šiuo metu lengvuoju automobiliu pasiektas rekordas yra 15 val. 22 min. Tiek laiko 2018 m. žiemą užtruko trys vairuotojai, apvažiavę Lietuvos perimetrą asfaltuotais keliais, važiuodami pro Vilnių, Ignaliną, Zarasus, Biržus, Joniškį, Mažeikius, Palangą, Šilutę, Šakius, Druskininkus, Šalčininkus ir grįžę į sostinę. Važiuodami vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu, jie įveikė 1159 km.

Beveik identišką maršrutą įveiks ir V. Milius su D. Jaku, tik jų startas buvo Palangoje, „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių trasoje. Penktadienį 11.00 pradėję kelionę, šeštadienį anksti ryte jie tikisi pasiekti finišą toje pačioje vietoje.

Kilometrų įveiks daugiau

V. Milius su D. Jaku neplanavo, jog elektromobiliu jie įveiks daugiau nei 1159 kilometrus nepasipildę baterijos atsargų. Kelionės maršrutą vairuotojai planavo pagal greitojo įkrovimo stotelių žemėlapį, mat preliminariais skaičiavimais, bateriją papildyti pakeliui reikės 3–4 kartus.

„Elektromobilių infrastruktūra Lietuvoje neblogai išvystyta ties pagrindiniais magistraliniais keliais, tačiau šalies perimetre ji prastesnė, tad ir posūkių į šoną turėsime atlikti ne vieną – įveiksime papildomas kelias dešimtis kilometrų. Laukia nemažai analizės skaičiuojant, kokiu greičiu važiuoti ir kada efektyviau stoti baterijos įkrovimui“, – prieš startą kalbėjo V. Milius.

Jis juokaudamas pridūrė, jog rekordinės kelionės elektromobiliu turi didelį privalumą prieš bandymus kokį nors atstumą įveikti maksimaliai greitai įprastu automobiliu. Elektromobilio baterijos įkrovimui kas kelias valandas reikia sustoti bent pusvalandžiui, tad tuo metu neskubant galima ir pavalgyti, ir pramankštinti raumenis po ilgesnio sėdėjimo.

V. Milius neseniai vykusiose elektromobilių varžybose „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ klasėje iki 50 kWh užėmė pirmąją vietą, o D. Jakas – antrąją. Rekordui naudojamas automobilis „Kia e-Niro“ tose pačiose varžybose pajėgiausių elektromobilių klasėje (kurių baterijos talpa viršija 50 kWh) užėmė trečiąją vietą, nusileidęs tik gerokai talpesnes baterijas turintiems ir daugiau kainuojantiems modeliams.

D. Jakas yra elektromobilių entuziastas, jau ketverius metus kasdieninėms kelionėms naudojantis tik elektra varomus automobilius ir rašantis tinklaraštį apie elektrinį mobilumą bei savo asmeninę patirtį.

Privalumas – greitas įkrovimas

Ilgose kelionėse svarbus yra ne tik elektromobilio baterijos dydis, bet ir jo baterijos termoreguliacija bei greitojo įkrovimo galimybės. „Kia e-Niro“ montuojama 64 kWh naudingos talpos baterija, kuri yra aušinama ir šildoma skysčiu. Tai užtikrina jos ilgaamžiškumą ir tai, kad ilgose kelionėse baterija neperkaista. Be to, tokia sistema leidžia nusekusias baterijos atsargas atstatyti sparčiau, nesijaudinant dėl įkrovimo metu kylančios baterijos temperatūros.

Viena įkrova „Kia e-Niro“ elektromobilis įveikia 455 km, o didžiausia baterijos įkrovimo sparta – 77 kW. Tai užtikrina, kad įkrovimo stotelėse reiks stoti rečiau, o įkrovimo sesijos truks mažiau laiko. Visiškas baterijos papildymas greito įkrovimo stotelėse truktų apie valandą, bet keliautojai numato trumpesnius sustojimus, nes didžiausia sparta elektromobilio baterija yra įkraunama iki 80 proc. talpos.

„Kia e-Niro“ yra dinamiškas SUV – 170 kW galios variklis leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 7,8 sek. bei įsibėgėti iki 167 km/val. Tačiau V. Miliui ir D. Jakui šie skaičiai nėra labai aktualūs, nes jų numatomame maršrute didžiausias leistinas greitis bus 90 km/val.

Važiavimas vyks pagal visus agentūros „Factum“ reikalavimus, siekiant užregistruoti pirmąjį elektromobilio rekordą važiuojant aplink Lietuvą asfaltuotais keliais. Elektromobilių specialistai nedrįso spėlioti, kokį rezultatą jiems pavyks užfiksuoti, tačiau pripažino besitikintys grįžti šeštadienį ryte – mažiau nei 24 val. po starto.