Klausantis „Press rally“ dalyvių pasakojimų akivaizdu, kad sprendimą, kokiomis padangomis ruošiamasi lenktyniauti, lemia ir ankstesnės patirtys, ir turima technika, o kartais – netgi aplinkybės.

Geros, bet per sunkios

Egidijus Babelis, žurnalo „Keturi ratai“ žurnalistas, prisimena ralį, kuriame pergalės savo klasėje siekė su nedidelio litražo „Toyota Yaris T-Sport“. Tąkart, pasakojo jis, varžėsi taip aršiai, kad prireikė ieškoti būdų, kaip pagreitėti šimtosiomis sekundžių dalimis, kad savo klasėje pelnytų pergalę.

„Nusprendžiau pasiskolinti „semi-slick“ tipo padangas, kuriomis buvo „apautas“ mano šturmano automobilis“, – pasakojo pašnekovas, anot kurio, tokia taktika jo ir Kauno automobilių klubo vadovo Aleksandro Dainio ekipažą turėjo gelbėti antrąją ralio dieną.

Nors padangos kibo gerai, tačiau iškilo kita bėda: sąlyginai negalingas variklis „nebetraukė“ sumontavus kibias ir sunkias padangas, o prireikus apsisukti su rankiniu stabdžiu – variklio sūkiai, juokavo žurnalistas, tiesiog nukrisdavo į „miego diapazoną“.

Pamoką E. Babelis išmoko, tad dabar į „Press rally“ važiuoja su gerokai lengvesnėmis, tačiau sportiškam važiavimui tinkamomis, padangomis.

Pamėgtos drifterių – neįtiko

Žurnalistas Renaldas Gabartas, ilgametis „Press ralio“ dalyvis, neslepia, kad patirčių, susijusių su padangomis, turi pačių įvairiausių. Vienais metais į ralį jis atkeliavo įsigijęs komplektą padangų, subalansuotų lietingam orui.

„Ir kaip tyčia gavome žvėriškai daug kritulių. Ten, kur varžovai skendo ir vos judėjo, pavyko turėti ženklią persvarą, lėmusią pergalę ralyje“, – prisiminė pašnekovas.

Tačiau ne visi pasirinkimai buvo teisingi. Pavyzdžiui, prisiminė R. Gabartas, pernai, kai į „Press rally“ gavo galimybę atsivežti itin galingą sportinį „Cupra TCR“ bolidą, jo apavui žurnalistas pasirinko drifterių pamėgtas padangas.

„Tai buvo skaudi pamoka, nes tokios padangos „dirba“ tik normaliai sušilusios. O kadangi sušildyti jų prieš slalomą nebuvo net teorinių galimybių, „paguldyti“ ant asfalto TCR „arklių“ nepavyko nė karto per dvi dienas“, – guodėsi pašnekovas.

Įtakos turi važiavimo stilius

Dainius Leonavičius, ne vieno „Press rally“ prizininkas, pastebi, kad tam, kaip kelyje elgiasi padangos bei kaip greitai jos dyla, įtakos turi ir važiavimo stilius. Kartais netgi vienodi automobiliai ir vienodos padangos lemia visiškai skirtingus rezultatus.

Foto: Vytautas Pilkauskas

„Prieš kelerius metus aš ir kolega iš Lenkijos „Press rally“ startavome identiškais „Hyundai i30 N“ automobiliais, turėjusiais specialiai jiems pagamintas padangas. Ir kolegų iš Lenkijos, ir mano atveju padangos buvo nudilusios po tiek pat – pasakojo D. Leonavičius.

Po pirmosios ralio dienos Lenkijos žurnalisto automobilio priekinės padangos buvo sudraskytos į skutelius, o D. Leonavičiaus – kiek geresnės būklės, tačiau tikrai ne puikiausios. Kadangi lietuvis buvo dėl viso pikto nusipirkęs šešias dėvėtas papildomas kito gamintojo padangas, dvi paskolino kolegai, o dvi susimontavo sau.

„Suorganizavome, kur pasikeisti padangas, tačiau antrąją ralio dieną kolegai skutais išėjo kitos dvi padangos, o man raliui baigti užteko dviejų pakeistų priekinių. Tad išvada paprasta: važiavimo stilius turi milžinišką įtaką tam, kaip padangos dėvisi“, – akcentavo žurnalistas.

Išsirinkti reikia ne tik sportui

Su viena mintimi sutinka visi ralio dalyviai – išsirinkti tinkamą automobilio apavą svarbu ne tik tada, kai norima juo važiuoti dinamiškiau, bet absoliučiai visais gyvenimo atvejais. Padangų gamybos ir saugumo inovacijų lyderės „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Paulius Macevičius pabrėžė, kad neretai mėgstama rinktis padangas žiūrint į šių raštą.

„Padangos raštas labai svarbus elementas, bet jo efektyvumas priklauso nuo sąveikos su kitais padangos elementais, pavyzdžiui, padangos karkaso konstrukcijos ar gumos mišinio. Tad nereikėtų kliautis vien juo“, – argumentavo žinovas.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Pasak P. Macevičiaus, reikėtų įvertinti kuo daugiau padangos savybių, pasidomėti ir nepriklausomų bandymų rezultatais, o tuomet įvertinti, kokios kelionės sudaro didžiąją dalį vairuotojo kilometrų.

Pavyzdžiui, jeigu daugiausiai važinėjama miesto gatvėmis, miesteliuose, ekspertas siūlė rinktis padangas, geriausiai įvertintas stabdymo bandymuose. Tokios užtikrins maksimalų saugumą. Tuomet verta atkreipti dėmesį ir į kitus kriterijus, pavyzdžiui, pasipriešinimo riedėjimui, nusidėvėjimo ir pan. savybes.

Jeigu vairuotojas gyvena užmiestyje, kartas nuo karto prie savo automobilio kabina priekabą ir veža krovinius, arba, pavyzdžiui, mėgsta leistis į kelionę prisikabinęs namelį ant ratų, ant padangų jis turėtų žvalgytis dviejų raidžių – XL. Pastarosiomis užšifruota angliška „extra load“ frazė, reiškianti, kad padangos yra atsparesnės dinaminėms perkrovoms.

Tiems, kas rengiasi savo kasdienį automobilį panaudoti ir autosporte, P. Macevičius patarė ieškoti padangų, galinčių garantuoti maksimalų sukibimą. Tiesa, „Continental“ atstovas atkreipė dėmesį į tai, kad tokios padangos greičiau dyla ir jomis nuvažiuoti pavyks mažiau. Jis atkreipė dėmesį ir į daugelio pamėgtas sportines „slick“ tipo padangas.

„Tokios slalome yra netinkamos, mat pradeda veikti tik pasiekusios darbinę temperatūrą. O šią pasiekti slalomo aikštelėje paprasčiausiai neįmanoma“, – tikino žinovas, pabrėžęs, kad sportuoti pasirengusiems vairuotojams rūpėti turėtų ir padangos greičio indeksas, kuris padės apsispręsti, ar tikrai pasirinktas automobilio „apavas“ yra tinkamas norimai disciplinai.

„Press rally“ – 25-erius metus vykstantis unikalus visame pasaulyje ralis, kuriame žurnalistai susirungia automobilių sporto profesionalais ir mėgėjais. Šiemet ralis vyks Aukštaitijos apylinkėse birželio 26-27 dienomis.