Nors tai jau šeštosios varžybos renginio istorijoje, tačiau jos pakitusios neatpažįstamai. Ir ne tik todėl, kad jų dalyviai nebesirungs tradiciniu tapusiame maršrute Vilnius-Palanga, o nugalėtojas paaiškės po finišo Druskininkuose, į kuriuos ves irgi ne tiesiausias kelias.

Priklausomai nuo baterijos talpos, šįkart dalyviai privalės kuo greičiau nuvažiuoti 300 arba 500 km atstumą, pakeliui aplankydami gražiausias Lietuvos vietas. Tai dar vienas naujas aspektas, o lankymosi laikas, suprantama, iš varžybose sugaišto bus atimtas.

Vienas renginio patrauklesnių bruožų – nauji, penktadienio rytą prie savivaldybės išrikiuoti elektromobiliai, daugelį kurių net dalis varžybų dalyvių matė pirmą kartą.

Sveikindamas varžybų dalyvius ir organizatorius „Ignitis“ grupės generalinis direktorius Darius Maikštėnas pažymėjo, jog elektromobilių varžybos per šešerius metus tapo rimtu išbandymu ir atsakingu egzaminu visai nuolat plėtojamai elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai.

D. Maikštėnas sakė, jog Lietuva pagal elektromobilių infrastruktūros vykdomą plėtrą tapo lydere tarp visų Baltijos šalių, o šiuo aspektu išsiskiria Vilnius, kuriame jau veikia apie 70 elektromobilių greito įkrovimo stotelių.

Sveikindamas dalyvius Vilniaus meras Remigijus Šimašius pastebėjo, jog didžiausius išbandymus sėkmingai atlaikiusios varžybos turėjo įtakos ir plečiant elektromobilių infrastruktūrą ir, ypač, greitojo įkrovimo stotelių tinklą. Todėl miestų gatvėse bei užmiesčio keliuose pastebimai padaugėjo ir elektromobilių.

Šių varžybų idėjos autorius ir jų pagrindinis organizatorius, VšĮ „1 pozicija“ direktorius Darius Grinbergas padėkojo renginio rėmėjams, be kurių pagalbos neįmanoma būtų organizuoti tokių varžybų, o jų dalyviams palinkėjo sėkmingo finišo Druskininkuose.

Turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ vietinio turizmo rinkos ekspertė Neringa Sutkaitytė akcentavo, jog elektromobiliai vis daugiau žmonių padeda atrasti kelionių džiaugsmą, aplankyti to vertus gamtos ir kitus lankytinus objektus, kurių Lietuvoje gausu.

Po „Pagiežos“ – elektromobilio eilė

Susipažinti su prieš varžybas rikiuojamais elektromobiliais atėjo ir garsiausias iš viso būrio keliautojas – TV laidos „Pasaulio puodai“ ir daugelio kitų puikių laidų apie keliones autorius Vytaras Radzevičius.

Jis kartu su „Ignitis“ valdybos nariu Pauliumi Dambrausku sudaro vieną iš šios komandos ekipažų, kurių prie savivaldybės penktadienio rytą išsirikiavo net trys.

Teisės tarnybos direktorė Simona Grinevičienė kartu su bendrovės e-mobilumo projektų vadovu Andriumi Šeršniovu sėdo prie „Nissan Leaf“ vairo, o žiedinių lenktynių meistras Robertas Kupčikas su bendrovės pardavimų ir aptarnavimo vadovu Haroldu Nausėda išvairavo naująjį „Porsche Taycan“.

„Nuo tų dienų, kai leidomės į nuotykius su charizmatiškąja „Pagieža“, prabėgo nemažai metų, todėl dabar pats laikas ieškoti naujų potyrių pasitelkus ateities transportą“, – sakė V. Radzevičius.

Vytarui teko keliauti įvairiais automobiliais – ir be atvangos dūmijančiais, ir gendančiais, ir pačiais naujaisiais, kuriuose jautiesi tarsi laive. O su elektromobiliais didesnių nuotykių dar nepatirta. Todėl jis neslepia su malonumu atsiliepęs į „Ignitis“ kvietimą užpildyti šią spragą.

„Man be galo smalsu pačiam išbandyti, kaip veikia ir kokių pranašumų teikia naujosios technologijos, kaip jautiesi su keturiais be garso riedančiais ratais, todėl džiaugiausi, kad visa tai bus lemta patirti jau šiandien“, - prieš startą kalbėjo V. Radzevičius.

Vytaras – ne paskutinis žurnalistas, šių varžybų dalyvis. Jose debiutuoja ir „Lietuvos ryto“ kolega Vytenis Radžiūnas. Dar vieną „Nissan Leaf“ vairuoja „Ivuana/Gazas.lt Team“ Žilvino Pekarsko ir Dovydo Brazio ekipažas.

„AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius kartu su kitu patyrusiu keliautoju Aidu Bubinu sėdo prie tik šią savaitę į Lietuvą atgabento „Peugeot e-208“ elektromobilio vairo.

Debiutuoja ir dviratė transporto priemonė

Šeštosios „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos ypatingos dar vienu aspektu : jose debiutuoja ir dviratė transporto priemonė, motoroleris, o tiksliau, kaip teigia pats jos vairuotojas, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Marius Eidukonis – elektroroleris „SuperSoco TC1500“.

Ši kinų gamybos dviratė transporto priemonė, dabar bandoma Lietuvoje, vietoje įprastinio degalų bako turi du skyrius baterijoms. Tačiau į komplektaciją įeina tik viena 60 V/30Ah talpos baterija, su kuria jos nepapildžius galima nuvažiuoti 70 km.

Norėdamas su vėjeliu nuriedėti bent iki Druskininkų, Marius sumontavo dvi baterijas.

Beje, šis elektroroleris sveria 83 kg. „Lygiai tiek pat, kiek ir aš“, – neatsigindamas smalsuolių prieš startą juokavo M. Eidukonis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)