KTK akademijos ir KTK Racing Division komandos vadovo Povilo Bonkevičiaus teigimu, šis sezonas buvo orientuotas į aukštesnę kokybę ir dar daugiau praktinių autosporto žinių.

„Pirmieji akademijos metai buvo nepaprastai įdomūs ir geri. Turėjome 100 dalyvių, iš kurių daugiau nei 70 proc. lankė visus užsiėmimus ir sėkmingai baigė mokymus. Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome. Žinoma, tuo pačiu nemažai mokėmės ir patys: pamatėme, ko reikia, kas ne taip domina jaunus žmones, kokių žinių jiems trūksta. Atlikome ne vieną apklausą ir gryninome programą. Visus šiuos pokyčius įgyvendinome šįmet.

Pirmas svarbus pasikeitimas, kurį padarėme dar geresnės kokybės link – suformavome mažesnes dalyvių grupes. Praėjusiais metais buvo vienas didelis studentų srautas. Juokaujame, kad vien dėl to praėję metai buvo daug triukšmingesni. Šiemet yra suformuotos trys grupės po 20 žmonių. Finansine prasme mums tai apsimoka mažiau, tačiau prisijungusius prie akademijos moksleivius apgaubiame didesniu dėmesiu, vyksta labiau individualizuoti užsiėmimai. Norinčių mokytis buvo daugiau nei pernai, todėl visas kursas užsipildė vos per 3 dienas. Mažesnėse grupėse darbas tapo įdomesniu, diskusijos platesnėmis ir atviresnėmis. Turime daugiau galimybių dar geriau pažinti vieni kitus.
Kitas pokytis – labiau susistemintas ir aiškus mokymosi kursas: turime iš esmės papildytą trijų mėnesių teorijos programą, praktinius mokymus vairavimo simuliatoriumi ir kartingo trasoje bei realias varžybas. Padaryti pakeitimai lėmė dar didesnį moksleivių susidomėjimą“, – sako KTK akademijos vadovas.

„Pasimatuoja“ ateitį

P. Bonkevičiaus tvirtinimu, KTK akademiją lanko moksleiviai, kurie domisi inžinerija ir autosportu, kurie savo ateitį nori sieti su techniškaisiais mokslais.

„Tarp akademijos dalyvių turime ne tik moksleivių, kuriems akademija yra tarsi pasibandymas prieš pasirenkant studijas, bet ir dar ieškančių savęs žmonių. Visus vienija bendras tikslas ir pomėgis – autosportas. Pamatėme, kad jaunuoliai nori praktinių žinių ir jos turi būti labiau koncentruotos. Atsisakėme teorinių temų, kurios pasirodė ne tokios įdomios, kaip, pavyzdžiui, teisėjavimo autosporto varžybų metu ypatumai ir kt.

Mūsų akademijos dalyvius labiausiai domina techniniai automobilių paruošimo niuansai, darbas komandoje prieš varžybas, varžybų metu ir po jų. Žinoma, labai populiari tema yra autosporto marketingas: ką reikia daryti ir kaip sudominti potencialius rėmėjus, ką reikia žinoti, kokią informaciją pasiruošti ir kaip ją pateikti, norint pritraukti partnerius, reikalingus autosporto komandai. Juk Benedikto Vanago pavyzdys prieš Dakarą parodė, kad viskas gali pasikeisti per vieną naktį. Jauniems žmonėms tai yra visiškai nežinoma zona. Tiesą pasakius, daugelis, prieš pradedami mokytis KTK akademijoje, autosportą įsivaizduoja visiškai kitaip ir tik po kurio laiko, dažniausiai jau įpusėjus mūsų užsiėmimams, supranta, koks tai kompleksinis ir sudėtingas procesas, kuris nėra tik geras vairavimas trasoje.

KTK akademija baigė antrąjį sezoną. Kolegijos nuotr.

Yra daugybė dedamųjų: komandos suformavimas, rėmėjų pritraukimas, sportinio automobilio parengimas, žiniasklaida, bendravimas su gerbėjais, sekėjais ir dar gausybė kitų, apie kurias reikia pagalvoti, kai jau atsirandi šiame rimtame žaidime.

Tam mes ir esame. Atvirai sakant, yra tokių, kurie pabandę supranta, kad autosportas ne jiems, tačiau labai smagu, kad dauguma pabando ir supranta, kad autosportas yra būtent tai, ko jie ieškojo. Šioje srityje reikia ir labai specifinio autosporto inžinierių išsilavinimo, kurį suteikia kol kas vienintelė Lietuvoje tokius absolventus rengianti aukštoji mokykla – Kauno technikos kolegija. Vien iš praėjusių metų KTK akademijos turime virš 10 dabartinių KTK pirmakursių“, – sako jis.

Domisi automobilių sportu

KTK akademijos kursą sudaro praktiniai ir teoriniai užsiėmimai, kurių nemažai veda itin laukiami kviestiniai lektoriai – žinomi šalies sportininkai, lenktynių inžinieriai ir kiti savo sričių profesionalai.

„Be praktinių dalykų, kaip sureguliuoti pakabą, nuimti ar uždėti lenktynių bolido ratą, jaunieji automobilininkai labiausiai laukia mūsų kviestinių lektorių. Tokiose paskaitose visos vietos visada būna 100 proc. užpildytos.

KTK akademija baigė antrąjį sezoną. Kolegijos nuotr.

Šiemet mus aplankė Justas Simaška, kuris pristatė autoralio subtilybes, Gediminas Ivanauskas pasakojo apie driftą ir perteikė savo bendravimo su rėmėjais ir žiniasklaida patirtį. Julius Skirmantas, kuris yra žiedinių lenktynių profesionalas ir Lietuvos čempionas, pristatė žiedo discipliną ir kaip reikia jai pasiruošti.

Žinių šiais laikais galima rasti ir Youtube, tačiau labiausiai vertinamas yra bendravimas ir asmeninė patirtis su sėkmės ir nesėkmių istorijomis. Tai itin motyvuoja mūsų klausytojus, tad kviestiniai lektoriai ir toliau ves užsiėmimus.

Netrukus planuojame pristatyti ir 2020 metų programą, kuri startuos vasarį. Didžiausia naujiena – papildomas sportinio vairavimo praktikos kursas, kuriam šiuo metu baigiame ruošti net tris sportinius BMW automobilius. Galiu pasakyti tik tiek, kad tikrai bus įdomu ir ekstremalu“, – apie būsimus planus prasitaria KTK akademijos vadovas Povilas Bonkevičius.