L. Andriulis dyzelinį „Audi Q8“ iš įgaliotojo „Audi“ atstovo Lietuvoje „Moller Auto Keturi žiedai“ įsigijo prieš metus. Ir, kaip pasakoja pats, vos išvažiavęs iš salono, pajuto, kad automobilis – „nevažiuoja“.

„Dar prieš kelias minutes sutikau nusifilmuoti reklaminiame „Audi“ filmuke, o dabar, dar neprivažiavęs namų, paskambinau pardavėjui ir pasakiau, kad su mašina kažkas yra negerai. Negerai yra, labai negerai, ne biškį negerai. Tai nėra mažas turbo lagas ar menkas automatinės dėžės vėlavimas. Tai yra mirtina automobilio tyla dvi sekundes, kuri gąsdina kaskart, bandant atlikti bet kokį pagreitėjimo reikalaujantį manevrą“, – savo „Facebook“ paskyroje rašė L. Andriulis.

Vyras aiškino, kad prieš įsigydamas naują automobilį jo nebandė, mat bandyti nebuvo ko – automobilių salonas neturėjo bandomojo automobilio Lietuvoje.

„Man pasakė, kad „Q8“ važiuos lygiai taip pat, kaip testuotas „Q7“, nes variklis tas pats. Aš tuo patikėjau ir užsakiau „Q8“ – ta pati „Q7“, tik atrodo geriau, why not“, – aiškino verslininkas ir pridūrė, kad pasijuto apgautas viduryje baltos dienos.

Kelissyk prašė palaukti

L. Andriulis pasakojo, kad iš pradžių bendrovės „Moller Auto Keturi žiedai“ atstovai jį ramino ir sakė, kad su automobiliu reikia nuvažiuoti bent 1000 kilometrų. Esą automatinė pavarų dėžė turėtų adaptuotis prie jo važiavimo stiliaus ir „išmokti“ elgtis. Kiek vėliau girdėjo prašymus luktelėti, kol pasirodys programinės įrangos atnaujinimas, esą modelis pernelyg naujas ir galbūt problema susijusi su programine įranga.

„Tada radau forumų, kur sužinojau, kad aš ne vienas. Skambinu vėl, sako, galvosim, gal čipuot kas tave galės, bet tada garantijos nebus“, – dalijosi verslininkas.

Gerų emocijų, neslėpė jis, automobilis nežadino, mat įvažiavimas į bet kurią greitesnio eismo sankryžą kėlė stresą. Galiausiai L. Andriulis surado Ukrainos žurnalistų atliktą bandomąjį važiavimą, kuriame automobilį bandę žurnalistai patvirtino – dyzelinį variklį turintis „Audi Q8“, palyginti su analogišką variklį turinčiu „Audi Q7“, yra ne toks spartus.

AUDI Q8 pristatymas

Ukrainos „InfoCar“ kanalas tą aiškina paprastai. Atsiradus naujam taršos matavimo standartui WLTP, pakeitusiam NEDC standartą, paaiškėjo, kad dyzelinu varomi automobiliai teršia kur kas labiau, nei buvo manyta. Išmesdami daugiau teršalų, jie „neįtilpo“ į leistinų naujiems automobiliams normų ribas. Įvairūs gamintojai rado pačių įvairiausių išeičių, „Audi“, anot žurnalistų, nusprendė pakoreguoti programą, valdančią automobilį. Dėl šios priežasties nuspaudus akceleratorių automobilis kurį laiką uždelsia ir tik tada pradeda važiuoti.

„Kad ir kokiu režimu, greičiu važiuotumėte, net jei įremtumėte akceleratorių į dugną, automobilis jokiais būdais neatsakys jums į šį veiksmą šaudamas į priekį, nors variklis tą tikrai gali“, – komentavo „InfoCar“ vyriausiasis redaktorius Pavelas Kaščiukas.

Naujasis taršos vertinimo standartas WLPT įsigaliojo 2017 m. rugsėjį, tad 2018-aisiais pagaminti automobiliai jau turėjo atitikti šias, o ne senąsias normas. Būtent su tuo susidūrė L. Andriulis, įsigijęs 2018-aisiais pagamintą „Audi Q8“. Pamatęs ukrainiečių atliktą bandomąjį važiavimą verslininkas parašė „piktą, grasinantį viešumu, keiksmažodžių pilną tekstą“ ir nusiuntė jį savo „Moller Auto Keturių žiedų“ vadybininkui.

„Tas suveikia, ir esu informuojamas, kad mano klausimas jau eskaluotas į Latviją, kur gyvena kažkokie ten vietiniai „Audi“ vadai, ir kad problema bus sprendžiama. Iš Latvijos man vieną dieną paskambina jau normalesnis, ne kaimo vadybininkas, puikiai kalbantis angliškai, labai maloniai pašnekam, sako, problemą žinom, ieškom sprendimo, skandalo nenorim, judinam gamyklą, sprendimas bus, pakentėk. Bičas normalus, mandagus, profesionalus, patyręs, verslininkas kaip aš – patikiu latviu, sakau no problem, take your time, man irgi reikia ne skandalo, o sprendimo“, – pasakojo L. Andriulis.

Liudvikas Andriulis

Pasiūlė primokėti 10000 eurų

Verslininkas neslėpė, kad tikėjosi techninio sprendimo, mat jam neatrodė normalu, kad „Audi“ gamykla galėtų toleruoti tokią spragą. Antras L. Andriulio tikėtasis variantas buvo „koks nors garažinio čipavimo sprendimas tyliai susitarus.“

Sprendimo teko laukti iki pat šių metų kovo, kai verslininkas vėl sulaukė skambučio iš Latvijos. Vyras buvo informuotas, kad techninio sprendimo nebus, todėl jam pasiūlyta pakeisti automobilį iš dyzelinio į benzininį.

„Tik kol kas nėra benzininio variklio, palauk iki gegužės, bus benzas, užsakysim ir uždarysim klausimą. Nu gerai, galvoju, pakentėsiu dar. Man ne skandalo, man važiuojančios mašinos reikia“, – aiškino L. Andriulis.

Galiausiai gegužę jis sulaukė žinios, kad jam yra užsakytas benzinu varomas „Q8“. Tačiau apsidžiaugęs, kad beveik metus užsitęsusi istorija jau baigėsi, L. Andriulis paskubėjo. Anot verslininko, paaiškėjus benzininio modelio kainoms, „Moller Auto Keturi žiedai“ salonui pagailo pinigų.

Kaip aiškino L. Andriulis, sutikęs keisti automobilį jis reikalavo tik vieno – kad jo mėnesio įmokos, mokamos už automobilį, nepasikeistų.

Galutinis automobilių pardavimo salono pasiūlymas verslininką supykdė. Paaiškėjo, kad dyzeliu varomo automobilio keitimas į benzininį vyrui kainuos maždaug 10 tūkst. daugiau.

AUDI Q8 pristatymas

„Daviau paskutinį šansą; man ne skandalo, man variklio reikia. Tad susitikau su <...> „Moller Auto Keturių žiedų“ vadovybe ir supratau, kad salonas nusprendė sutaupyti kelis tūkstančius eurų, – įžūliai kiaulės akimis man pasiūlė sumokėti už „Audi“ koncerno bėdas ir už nesąžiningai parduotą automobilį“, – stebėjosi verslininkas.

Savo teises gins

L. Andriulis akcentavo, kad nusileisti nesirengia. Savo „Facebook“ paskyroje jis paviešino ir bendrovės „Moller Auto Keturi žiedai“ generalinės direktorės Laimos Gatelienės jam atsiųstą bei konfidencialiu paskelbtą laišką, kuriame buvo paaiškinta, kad salonas sutinka atpirkti jo turimą dyzelinį „Q8“ už likutinę automobilio vertę – 74 875 eurus.

Laiške akcentuota, kadangi naujo benzininio „Q8 TFSi“ kaina yra 122 857 eurai, L. Andriuliui būtų pritaikyta 28 875 eurų nuolaida, o automobilio lizingo periodą ir sąlygas jis galėtų pasirinkti pagal savo poreikius, mat naujai užsakytam automobiliui turėtų būti sudaroma nauja lizingo sutartis. Būtent tokias sąlygas, kaip teigiama laiške, nurodė ir automobilio lizingo bendrovė, su kuria buvo aptartas L. Andriulio turimo automobilio pakeitimas į naują.

„Ieškosiu vartotojų teisių advokato ir keliausime į laboratoriją testuoti, ar tikrai „Audi Q8 50TDI“ turi tokį pat realų performance kaip ir 2017-ųjų „Audi Q7“, kurį aš testavau. Laiko ir energijos turiu, lavono vairuoti nesinori“, – akcentavo L. Andriulis.

AUDI Q8 pristatymas

Pasiūlė palankias sąlygas

DELFI susisiekus su „Audi“ importuotojais Latvijoje bei su „Moller Auto Keturių žiedų“ automobilių pardavimo salonu, situaciją raštu pakomentavo salono generalinė direktorė L. Gatelienė.

„Mūsų klientui Liudvikui Andriuliui praėjusiais metais įsigyjant „Audi Q8“ buvo suteikta visa informacija apie šį modelį, įskaitant techninę charakteristiką. Be to, jam nusprendus keisti automobilį, buvo pasiūlytos itin palankios sąlygos tai padaryti.

Kartais taip nutinka, kad klientai nebūna patenkinti savo pasirinkimu ir įsigytu automobiliu – mes reaguojame į kiekvieną atvejį individualiai ir stengiamės išspręsti kiekvieną situaciją, atliepti kiekvieno kliento poreikius ir rasti geriausius sprendimus.

Deja, negalime plačiau komentuoti bendravimo ir konkrečių susitarimų ar pasiūlymų, pateiktų ponui Andriuliui ar bet kuriam kitam mūsų klientui.

Kalbant apie automobilį, mes tikime ir pasitikime „Audi“ gamykla ir automobiliais. Galime užtikrinti, kad „Audi Q8“ ir šiame modelyje naudojamas variklis atitinka aukščiausius reikalavimus, taip pat ir konkretus automobilis, kurį iš mūsų įsigijo p. Andriulis“, – rašoma redakcijai atsiųstame atsakyme.

Nėra kas prižiūri rinką

Laurynas Boguševičius, naujų automobilių pirkimo ekspertas, „Deals on Wheels“ bendrakūrėjis, DELFI pasakojo, kad Lietuvoje nėra termino „mis-selling“. Pastarasis, išvertus iš anglų kalbos, reiškia „tikrovės neatitinkantis, tačiau kaip faktas pateiktas pardavėjo išsakytas argumentas.“ Didžiojoje Britanijoje, pabrėžė pašnekovas, toks apibrėžimas gali būti taikomas ne tik raštu, bet ir žodžiu išsakytoms pardavėjo pastaboms. Be to, kasmet taisyklės griežtėja ir, pavyzdžiui, automobilių salone pardavėjai negali siūlyti ar rekomenduoti įsigyti vieną ar kitą automobilį ar jo papildomų funkcijų.

Anot jo, atvejis, su kuriuo susidūrė L. Andriulis, galėtų būti laikomas geru tokio termino pavyzdžiu.

„Jis rinkosi automobilį, kurio testuoti buvo neįmanoma. Kadangi susiduriu su įvairiais salonais, pardavėjais, ženklais, žinau, kad pardavėjai nevengia pagražinti tiesios. Kaip sakė L. Andriulis, jam pardavėjas sakė, kad „Audi Q8“ važiuos lygiai taip pat, kaip ir bandytas „Audi Q7“, tačiau akivaizdu, kad tai neįmanoma, nes abiejų modelių skiriasi netgi techninės specifikacijos“, – kalbėjo L. Boguševičius.

Anot eksperto, užsienyje tokia situacija būtų sprendžiama išsiaiškinus visų pusių teiginius žodžiu, susirašinėjimą raštu.

„Viename iš L. Andriulio pateiktų laiškų matyti, kad gamyklai problema yra žinoma. Tai aiškus problemos pripažinimas, ir akivaizdu, kad automobilis nevažiuoja taip, kaip buvo žadėta. Britas tokiu atveju jau pirmą dieną būtų atvaręs automobilį iki salono, pastatęs ir grąžinęs raktelius“, – aiškino L. Boguševičius.

Anot jo, tam, kad Didžiojoje Britanijoje automobilių pardavėjai užsitrauktų prievaizdų rūstybę, užtektų pirkėjui pasiūlyti įsigyti automobilio navigaciją. Tačiau Lietuvoje nėra tokių taisyklių, nėra tinkamų rinkos prievaizdų, todėl egzistuoja skirtingos praktikos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (852)