Unikalią galimybę – sukonstruoti nuosavą automobilį, paversti jį važiuojančiu trasoje, išmokyti visų paslapčių siūlo entuziastų bendruomenė – „Vilnius sliders“. DELFI TV laidai „DELFI Garažas“ jie atvėrė duris ne tik į savo treniruotę, bet ir parodė dirbtuves, kuriose, pasirodo, iš pirmo žvilgsnio žaisliniai automobiliai konstruojami taip, tarsi būtų tikri.

Statė ir tobulino mėnesį

Vilniuje esančios „Vilnius sliders“ patalpos įsikūrusios ganėtinai neišvaizdžioje vietoje. Žvelgiant į pastatą iš išorės sunku pasakyti, kad čia, pravėrus klubo duris, pasitinka miniatiūrinis tikro pasaulio atvaizdas.

Visą kambarį užima išraityta lenktynių trasa. Joje – atitvarai, daugybė posūkių, kuriuos apšviečia miniatiūriniai gatvės apšvietimo žibintai. Yra netgi medžiai, statybinis kranas, žiūrovams skirtos tribūnos su vienu jose sėdinčiu žmogumi, įrengta degalinė. Netoliese yra ir garažas, kuriame galima išrikiuoti automobilius ar užkelti juos ant keltuvų.

"Vilnius Sliders“ klubo treniruotė Vilniuje. S1mple.photo nuotr.

Kitaip tariant, kiekviena detale čia stengiamasi atkartoti kuo tikresnę aplinką, kad lenktynių trasoje važiuojantys radijo bangomis valdomų modelių entuziastai pasijustų lyg tikroje lenktynių trasoje. Kaip pasakoja Mantas Litvaitis, „Vilnius Sliders“ klubo narys, ne vieną trasos įrengimo idėją jis parsivežė iš varžybų užsienyje ir gaminosi Lietuvoje.

Bene gražiausiai sukurta aplinka atrodo tada, kai išjungiamos visos šviesos ir lieka šviesti tik tai, kas yra lenktynių trasoje. Tada į ją išvažiuoja net keli radijo bangomis valdomi modeliai vienu metu, kurių savininkai, didelei daugelio nuostabai, geba važiuoti sinchroniškai drauge. Jausmas toks, tarsi stebėtumei tikras šonaslydžio varžybas.

„Vilnius Sliders“ klubo nariai neslepia, kad tokiam važiavimui reikia kaip reikiant pasitreniruoti, mat padarius menkiausią klaidą automobilis taip, kaip ir tikras – gali trasoje apsisukti, gali atsitrenkti į kliūtis, gali užkabinti varžovą ir važiavimas bus baigtas. Be to, važiuojant drauge su kitu žmogumi, reikia ir tokio pat tikslumo, kokio reikalaujama tikrose varžybose – reikia atkartoti tą patį, ką daro konkurentas.

Išgirsta ir apie „mažvaikius“

Paklausti, kas paskatino imtis tokio neįprasto hobio, „Vilnius sliders“ komandos nariai turi ne vieną atsakymą. Kai kurie iki vadinamojo „RC Drifto“ išaugo iš pasivažinėjimų bekele radijo bangomis valdomais modeliais, kiti – pamatę vieną kitą renginį.

Niekada nesidomėjusiems radijo bangomis valdomais modeliais, toks neįprastas hobis gali atrodyti lyg mažų vaikų žaidimai. Kalbų apie mažvaikišką elgesį išgirsta ir „Vilnius Sliders“ klubo nariai, tačiau į jas tik numoja ranka. Juk bendruomenė renkasi ne tik pasivažinėjimams savo pačių sukurtoje trasoje, tačiau keliauja ir į pasaulio čempionatus, kur susirenka šimtai komandų ir tūkstančiai entuziastų.

Pasaulio čempionatai, sako Antanas Pavilionis, „Vilnius sliders“ klubo narys, yra, matyt, aukščiausias laiptelis, kurio gali siekti „RC Drifto“ entuziastai. Ir išvažiavus į varžybas ten, tikrai yra ką veikti, mat, pirmiausia, vien trasa, kurioje reikia slysti šonu, yra bent triskart didesnė nei turima treniruočių.

Be to, čia koją gali pakišti ir varžybų jaudulys. Kol treniruojiesi, važiuoji vienas ar su komandos draugais, nieko panašaus nejusti, tačiau kai reikia pasirodyti prieš teisėjus, nerimo netrūksta ir kartais net nedidelė klaida gali tapti lemiama.

"Vilnius Sliders“ klubo treniruotė Vilniuje. S1mple.photo nuotr.

Nuo kelių šimtų iki tūkstančių

Vien tik treniruočių – negana. Įdomioji dalis prasideda tada, kai reikia susikonstruoti savo pirmąjį radijo bangomis valdomą modelį. Iš lenktynių trasos keliaujame tiesiai į greta įrengtas dirbtuves, kur lentynose išrikiuoti radijo bangomis valdomi automobiliai, pakabinti jų kėbulai, stalčiai pilni variklių, o ant stalų – nedideli automobilių remontui ir tobulinimui skirti įrankiai.

Pasirinkimų čia labai daug ir, priklausomai nuo norų, susikonstruoto modelio kaina gali gerokai perlipti tūkstantį eurų, o gali siekti kelis šimtus.

Kaip, atrodytų, žaislinis automobilis gali tiek kainuoti? Jokios paslapties čia nėra. Į radijo bangomis valdomą modelį, kaip ir į tikrą automobilį, montuojamas variklis. Jis turi važiuoklę, taip pat automobilis turi kėbulą, kurį entuziastai ne tik tobulina ir įvairiai puošia, bet, būna, apkarsto apdailomis ar papildomais elementais. Galiausiai, kaip ir tikram automobiliui, taip ir šiems reikalingos padangos ir ratlankiai.

Ir ne tik tai. Kaip pasakoja Artūras Agadžanianas, „Vilnius sliders“ klubo narys, „RC Driftui“ skirtą automobilį galima išrinkti iki smulkiausių detalių ir komponentų, o pasitelkus specialius įrankius, koreguoti, kaip veikia važiuoklė, kiek išvirtę automobilio ratai, nustatyti maksimalius elektros variklio sūkius ir kitką. Netgi ratai, skirti šonaslydžiui, gali būti išrenkami – šitaip keičiamas jų išnešimas. Tai svarbu ne tik modelio išvaizdai, bet ir savybėms – priklausomai nuo skirtingų trasų, reikia ir skirtingo išnešimo.

Apie savarankišką gamybą A. Agadžanianas pasakoja ne veltui. Pasirodo, automobilių žibintai bei tai, kaip jie veikia – mirksi, šviečia, persijungia – yra pačių entuziastų rankų darbo rezultatas. Ir tai tik vienas iš elementų, kuriuos radijo bangomis valdomų modelių entuziastai tobulina patys.

Nemažai rankų darbo prireikia ir modelį puošiant. Išsikarpius iš vientisos formos ratų arkas, kitas dalis, tenka sugalvoti, kaip automobilis atrodys, koks dizainas jį puoš, kokiais lipdukais galima nuklijuoti kėbulą. Jokia paslaptis, kad kai kurie „RC Drifto“ entuziastai stengiasi atkartoti tikrose lenktynių trasose matomus modelius, tad rankų darbo prireikia ir norint pasigaminti tinkamus aptakus, smulkias puošybos detales ar netgi tokius dalykus, kaip, pavyzdžiui, stogo bagažinė.

Negana to, dėmesio kreipiama ir į interjerą. Pavyzdžiui, radijo bangomis valdomų modelių entuziastams skirtose parduotuvėse galima rasti miniatiūrinių žaislų, kuriuos mėgstama tvirtinti prie automobilio langų.

"Vilnius Sliders“ klubo treniruotė Vilniuje. S1mple.photo nuotr.

Įspūdis labai svarbus

Žinoma, pašnekovai neslepia, važiuoti galima ir nedarant nieko arba apsieinant tik su minimaliomis pastangomis, tačiau „RC Drifte“, kaip ir tikrame šonaslydyje, labai svarbus įspūdis, dėl to tobulinant ir puošiant turimą modelį dirbtuvėse praleidžiama labai daug laiko.

Rankų darbo reikia ir todėl, kad ne viską lietuviai gali taip lengvai gauti. Nemaža dalis radijo bangomis valdomų modelių komponentų atkeliauja iš skirtingų užsienio šalių, tad čia reikia ne tik kantrybės, bet ir nemažai pinigų. Dauguma variklių, važiuoklių, elektronikos komponentų atkeliauja iš Japonijos, Kinijos, Tailando. Iš esmės vienintelis dalykas, ką galima įsigyti Lietuvoje, yra akumuliatoriai, mat šie – universalūs.

Viską sudėjus į krūvą, išeina išties apvali suma pinigų. Tačiau pradedantiesiems ar dar tik besidomintiems radijo bangomis valdomų modelių šonaslydžiu išsigąsti nevertėtų. Anot „Vilnius sliders“ klubo narių, tikrai galima įsigyti modelį bei jo valdymui skirtą pultą už maždaug 300-400 šimtus eurų.

Kas kita, jeigu norisi hobį plėsti ir pasižvalgyti kažko įdomesnio ar turinčio daugiau galimybių. Tada nedidelis modelis gali kainuoti ir tiek, kad pavyktų nusipirkti ir tikrą naudotą automobilį. Kartais, išduoda pašnekovai, vien važiuoklė gali kainuoti apie tūkstantį eurų, o kur dar kitos reikalingos dalys.

Įdomu ir tai, kad nors, atrodytų, radijo bangomis valdomi automobiliai yra labiau žaislai nei tikros transporto priemonės, jų gamyboje naudojama daugybė komponentų, kurie naudojami ir tikroje automobilių pramonėje. Čia galima rasti ir anglies pluošto, ir aviacinio aliuminio, ir kitko.

Amžiaus cenzo nėra

Kaip pasakoja „Vilnius sliders“ klubo nariai, benzingalviams tokie radijo bangomis valdomi modeliai neretai gali pavirsti būdu įgyvendinti savo seniai turėtas svajones ir susikonstruoti tokius automobilius, kokių norėtųsi ir nuosavame garaže. Arba atvirkščiai: turėti ne tik ypatingą automobilį, bet ir jo mažą važiuojančią kopiją.

Dar daugiau, tikina M. Litvaitis, tokie pasivažinėjimai įrengtoje trasoje vakarais suvienija ne tik suaugusius, bet ir dar teisės prie vairo sėsti neturinčius jaunesnius entuziastus. Amžiaus cenzo čia, sako „Vilnius sliders“ nariai, nėra, tad pradėti mokytis slysti šonu galima nuo pat tos akimirkos, kai rankose nulaikomas valdymo pultas.

Daugiau apie „Vilnius sliders“ sužinoti galite čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)